Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره هواشناسی شهرضا گفت: با توجه به سبز شدن درختان انار، باغداران انار نسبت به حذف شاخه های خشک و ضعیف اقدام کرده و به منظور پیشگیری از آفت سوسک و چوب خوار درختان انار، طوقه‌های خشک آلوده به لار و آفت را قبل از خروج حشره کام حذف و معدوم کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ستار سبزعلی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین تغییرات آب و هوایی شهرضا، اظهار کرد: کمینه دمای هوای شهرضا صبح امروز به 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 درجه سانتی گراد و بیشینه دما به 18.2 درجه سانتی گراد رسید.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شهرضا با بیان اینکه رطوبت دمای هوای امروزشهرضا 68 درصد بود، تصریح کرد: دمای هوای شهرضا صبح امروز هفت درجه سانتی گراد گزارش شد.

وی در رابطه با رگبارهای روز گذشته عنوان گرد: هرچند در مناطقی از شهرستان به ویژه مناطق شرقی بارش های رگباری بهاری و حتی بارش تگرگ داشتیم، اما در محل ایستگاه هواشناسی بارشی ثبت نشده است.

سبزعلی در رابطه با پیش بینی وضعیت جوی شهرضا در 24 ساعت آینده، خاطرنشان کرد: وضعیت جوی شهرضا در 24 آینده قسمتی ابری گاهی افزایش ابر، وزش باد و رگبار پراکنده و رعد و برق خواهد بود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شهرضا ادامه داد: کمینه دمای هوای شهرضا چهار درجه سانتی گراد و بیشینه دما 18 درجه پیشبینی می شود.

وی در ادامه در توصیه به کشاورزان، عنوان کرد: با توجه به سبز شدن درختان انار، باغداران انار نسبت به حذف شاخه های خشک و ضعیف اقدام کرده و به منظور پیشگیری از آفت سوسک چوب خوار درختان انار، طوقه های خشک آلوده به لارو آفت را قبل از خروج حشره کام لحذف و معدوم کنند.

سبزعلی با بیان اینکه باغداران باید نسبت به مبارزه مکانیکی علیه علف های هرز با حداقل عملیات خاک ورزی اقدام کنند، اظهار کرد: باغداران با توجه به کمبود بارش از مصرف کودهای ازته خودداری و به مصرف کودهای آلی و پتاس اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزان نیز باید نسبت به آبیاری مزارع غلات وکلزا همراه با کود سرک ازته در اولین فرصت اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به پایش مزارع گندم و جو و وضعیت تراکم سن مادر در مزارع ، کشاورزان باید علاوه بر بازدید از مزارع خود هرچه سریع تر اقدامات لازن در مبارزه شیمیایی را انجام دهند.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان شهرضا در توصیه به گلخانه داران نیز گفت: با توجه به اختلاف دمای شب و روز، گلخانه داران برای جلوگیری از شیوع بیماری های قارچی، کنترل درجه حرارت داخل گلخانه و سالن های پرورش قارچ  را مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق

به گزارش خبرآنلاین، سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش‌های پراکنده،‌ رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در برخی مناطق از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی روز سه‌شنبه خبر و به کشاورزان هشدار احتیاط داد.

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فردا یکشنبه (۹ اردیبهشت) بارش رگباری باران در ارتفاعات کرمان و برخی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت.

آسمان تهران فردا (۹ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) صاف تا کمی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد، گاهی افزایش باد با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900375

دیگر خبرها

  • تداوم پایداری جوی در آبادان و خرمشهر
  • هشدار هواشناسی؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان این مناطق
  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • افزایش دمای هوای در زنجان
  • تداوم سیر افزایش دما در آبادان و خرمشهر