Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سمیه محمودی عصر امروز در بازدید از گلخانه‌های شهرستان با اشاره به بحران خشک‌سالی در شهرضا و به خطر افتادن بخش کشاورزی در شهرستان، اظهار کرد: باید برای تحقق عدالت همه‌جانبه در همه بخش‌ها تلاش کنیم و برای این منظور، باید از کشاورزان منطقه جنوب استان هم حمایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که باید امکانات لازم برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها فراهم شود، افزود: حمایت از طرح‌های بازسازی قنوات مهم‌ترین خواسته روستاییان منطقه است، در این زمینه بارها بر ضرورت حمایت ستاد مدیریت بحران از قنوات جنوب استان تأکید شد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردن با بحران کم آبی و خشک‌سالی در چند ساله گذشته آشنا شدند، گفت: مردم از تبعیض ناراحت هستند به همین دلیل لازم است تسهیلات بخش کشاورزی برای همه کشاورزان در همه مناطق در نظر گرفته شود.

وی با بیان این‌که رسیدگی به مشکلات کشاورزان منطقه شرق اصفهان یک ضرورت است که همه مسئولان به آن اعتراف می‌کنند، بیان داشت: باید مشکلات همه کشاورزان در همه مناطق دیده شود.

محمودی با اشاره به این‌که مسؤولان استان باید نیازها را بر اساس اولویت طبقه‌بندی و اعلام کنند، خاطرنشان کرد: نمایندگان استان اصفهان آماده همکاری برای جذب هرگونه امکاناتی برای حمایت از کشاورزان منطقه هستند.

وی با اشاره به این‌که بحران خشک‌سالی در منطقه بحرانی شده و چشمه‌های زرچشمه و چشمه علی در روستاهای شهرضا خشک شده است، ابراز داشت: میزان تسهیلات حمایتی از کشاورزان باید افزایش پیدا کند، به ویژه سهم کشاورزان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از محل این اعتبارات باید افزایش یابد.

بخشدار مرکزی شهرضا نیز در ادامه این بازدید با بیان این‌که معضل خشک‌سالی بسیاری از کشاورزان منطقه را درگیر کرده است، گفت: اقداماتی که برای تغییر الگوی کشت انجام شده، بسیار مفید و با نتایج خوبی همراه بوده است.

محسن یونسی،  با تأکید بر ضرورت حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی در روستاها و استفاده از تجارب سایر مناطق، بیان داشت: کیفیت انار شهرضا در همه مناطق کشور شناخته شده است، اگر از  ظرفیت بیشتر استفاده شود اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

وی با تأکید بر حمایت از شرکت‌های تعاونی روستایی، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از این شرکت‌ها زیان‌ده شده‌اند، شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداری شهرستان با وجود کارکرد خوب و قابل توجه، با مشکلاتی مواجه هستند و برای رفع این معضل نیاز به حمایت نهادهای بالادستی دولتی و اجرایی است.

 

انتهای پیام/م

 

کشاورزان منطقه جنوب استان نیاز به حمایت دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۱۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری تولید و حداقل ۱۰.۵ میلیون تن خریدتضمینی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت جهادکشاورزی، سهراب سهرابی به مناسبت نامگذاری روز ۳۱ فروردین با عنوان "روز ملی گندم و نان" افزود: هماهنگی‌های لازم با شرکت بازرگانی دولتی ایران و مجموعه وزارت جهادکشاورزی انجام شده و بیش از ۱۱۰۰ مرکز خرید تضمینی، آماده تحویل گندم کشاورزان است.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته را ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن عنوان و اظهارکرد: با این روند در یک برنامه دو تا سه ساله به خودکفایی پایدار گندم خواهیم رسید. گندم مورد نیاز کشور سالانه ۱۲ میلیون تن است.

وی درباره برداشت گندم در سال زراعی جاری گفت: برداشت نخستین خوشه‌های طلایی گندم از روزهای هفتم، هشتم و نهم فروردین در استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

سهرابی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات برداشت گندم در استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان، جنوب استان فارس، ایلام و خوزستان آغاز شده و برداشت این محصول در کشور تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۱ هزار دستگاه کمباین آماده ارایه خدمات به کشاورزان است، گفت: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی که معاینه فنی برایشان صادر شده است و ریزش کمتری دارند، استفاده کنند و در شب گندم برداشت نکنند.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی در همین حال از کشاورزان خواست با توجه به ادامه بارش‌ها و افزایش بیماری‌ها و آفات گندم مانند زنگ زرد و سفیدک پودری، به مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه و طبق دستورالعمل‌ها مبارزه را انجام دهند.

وی توصیه کرد: آبیاری مزارع در اراضی آبی نیز بر اساس دستورالعمل‌ها و در زمان‌های متناسب با افزایش دما و خشکی انجام شود.

وی افزود: مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت به خصوص در مناطق معتدل کشور و اقلیم‌های سرد کشور مهم است و عملیات مصرف کودهای پتاسه و سولفات آمونیوم و ریزمغذی‌ها باید اجرا شود.

سهرابی ادامه داد: کشاورزان با توجه به نقش مواد آلی خاک و حفظ بقایای گیاهی در افزایش حاصلخیزی خاک، کاهش فرسایش آبی و بادی، صرفه جویی در مصرف آب و افزایش عملکرد در بلند مدت به هیچ وجه پس از برداشت محصول گندم، بقایای گیاهی را آتش نزنند و با مشورت کارشناسان و محققان در اراضی آبی اقدام به کشت مستقیم در بقایای گیاهی کنند.

وی دلیل نامگذاری یک روز در تقویم رسمی کشور با عنوان "گندم و نان" را به دلیل اهمیت آن در زنجیره غذایی انسان‌ها و نقش آن در امنیت غذایی و تامین پروتیین مورد نیاز مردم ایران دانست.

کد خبر 746018

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • ساخت ۴۷۰ کیلومتر کانال آب در افغانستان
  • حمایتی که برای اسرائیلی‌ها هم قفل بود/ وقتی اردن برای دفاع از صهیونیست‌ها مردم خود را به خطر می‌اندازد!
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • زمستان معتدل و کوتاه، بلای جان گندمزارها