Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل بحران خشکسالی قنوات باید احیا شود، گفت: مهمترین خواسته روستائیان منطقه، حمایت از طرح‌های بازسازی قنوات است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرضا، سمیه محمودی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرستان شهرضا اظهار داشت: نمایندگان استان آماده همکاری برای جذب هرگونه امکاناتی برای حمایت از کشاورزان منطقه هستند، ولی برای تحقق این مسئله لازم است مسئولان استان نیازها را بر اساس اولویت طبقه‌بندی و اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تسهیلات حمایتی از روستائیان باید افزایش پیدا کند، افزود: سهم کشاورزان شهرستان‌های شهرضا و دهاقان از محل این اعتبارات باید افزایش یابد.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه تغییر کاربری اراضی لازم است طرحی برای اصلاح مصوبه مجلس شورای اسلامی از سوی مسئولان جهاد کشاورزی استان تهیه شود، گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهای بزرگ و سایر شهرها، باید امکانات مناسب زندگی برای آنان در همه مناطق در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بحران خشکسالی قنوات باید احیا شود، بیان کرد: مهمترین خواسته روستائیان منطقه، حمایت از طرح‌های بازسازی قنوات است، در این زمینه بارها بر ضرورت حمایت ستاد مدیریت بحران از قنوات جنوب استان تأکید شد.

محمودی با اشاره به اینکه لازم است برای تحقق عدالت همه‌جانبه در همه بخش‌ها تلاش کنیم و برای این منظور، باید از کشاورزان منطقه جنوب استان هم حمایت شود، تصریح کرد: باید به مشکلات کشاورزان منطقه شرق اصفهان رسیدگی شود و همه مسئولان نیز بر ضررورت رسیدگی به مشکلات کشاورزان شرق اصفهان تأکید دارند، اما لازم است مشکلات همه کشاورزان در همه مناطق دیده شود.

وی با اشاره به خشک شدن چشمه‌های زرچشمه و چشمه علی در اطراف شهرضا، اظهار داشت: مردم با شرایط خشکسالی آشنا هستند و همکاری لازم را با همه مسئولان در این راستا دارند اما آنان از تبعیض ناراحت هستند به همین دلیل باید تسهیلات بخش کشاورزی برای همه کشاورزان در همه مناطق در نظر گرفته شود.

فرماندار شهرضا در ادامه این جلسه، گفت: با توجه به تشدید خشکسالی، طرح‌هایی برای رونق اقتصاد غیرکشاورزی در شهرستان پیش‌بینی شده و باید مسئولان جهاد کشاورزی از تجارب مشابه در این زمینه گزارش‌هایی را به مسئولان شهرستان ارائه دهند.

معضل خشکسالی بسیاری از کشاورزان منطقه را درگیر کرده است

بخشدار مرکزی شهرضا نیز در ادامه این جلسه، بیان کرد: یکی از مشکلات موجود در روستاهای شهرستان شهرضا بی‌آبی در روستاها و کمبود امکانات است که منجر به مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرهای بزرگتر شده است.

محسن یونسی با بیان اینکه باید رنج و زحمت کشاورزان روستایی با خدمت مسئولان جبران شود، افزود: معضل خشکسالی بسیاری از کشاورزان منطقه را درگیر کرده است، هر چند اقداماتی که برای تغییر الگوی کشت انجام شده، بسیار مفید و با نتایج خوبی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه لازم است از صنایع تبدیلی کشاورزی حمایت بیشتری شود و برای این منظور می‌توان از تجارب سایر مناطق استفاده کرد، اظهار داشت: حفر چاه‌های غیرمجاز، روش‌های سنتی آبیاری اراضی کشاورزی و خشکسالی‌های چندساله سبب پایین رفتن سطح آب‌های زیرزمینی شده و منابع آبی شهرستان را در وضع بحرانی قرار داده است.

انار شهرضا موثر در ایجاد اشتغال

بخشدار مرکزی شهرضا با بیان اینکه کیفیت انار شهرضا در همه مناطق کشور شناخته شده است، افزود: اگر از انار شهرضا در صنایع تبدیلی استفاده شود اشتغالزایی و رونق اقتصادی قابل توجهی را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از شرکت‌های تعاونی زیان دیده شدند و باید از آنها حمایت بیشتری شود، خاطرنشان کرد: شرکت‌های تعاونی کشاورزی و دامداری شهرستان با وجود کارکرد خوب و قابل توجه، با مشکلاتی مواجه هستند و برای رفع این معضل نیاز به حمایت نهادهای بالادستی دولتی و اجرایی است.

انتهای پیام/ش

R41346/P1377/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد

سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد و افزود: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستورکار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این راستا از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود ۲ هزار گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • تجمع دانشگاهیان ارومیه در حمایت از دانشجویان معترض آمریکایی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • حمایت از فلسطین؛ خواسته اصلی دانشجویان معترض آمریکایی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • ایمن سازی سازه‌های آبی و خاکی و ساختمان‌های غیرایمن با سرعت پیگیری شود
  • احیا قنات‌ها در قم بی‌وقفه دنبال می‌شود