Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@06:50:41 GMT

رشد۴۰ درصدی سفرهای جاده‌ای خارجی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۲۲۵۵

رشد۴۰ درصدی سفرهای جاده‌ای خارجی

رکنا: معاون وزیر راه و شهرسازی بااشاره به افزایش۱۳.۷درصدی ترددهای ورودی وخروجی وسایل نقلیه درنوروز۹۷گفت:از ۲۳اسفندتا پایان طرح سفرهای نوروزی۱میلیون و۴۶۷هزار و۳۵۷نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند.

عبدالهاشم حسن نیا با اشاره به پایان طرح سفرهای نوروزی ۱۳۹۷ و سیمای وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای و امور راهداری در این ایام اظهار داشت: در این ایام از ۷۱۰ دوربین نظارت تصوری، ۲۲۰ دستگاه سامانه تردد شمار برخط، سامانه‌های شناسایی زمان سفر، ۱۰۰۰ سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور، ۳۰ سامانه توزین در حال حرکت، ‌ صندوق پیامکی پیشنهادها و انتقادات مردمی ۲۰۰۰۱۴۱، سامانه ثبت و مدیریت وقایع جاده‌ای و سامانه مدیریت ناوگان راهداری اقدام به ثبت و برداشت آمار تردد ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای و شخصی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس آمار برداشت شده از سوی سامانه‌های هوشمند مدیریت جاده‌های کشور، کل تردد انجام‌شده ورودی و خروجی استان‌ها ۴۹ میلیون و ۹۰۸ هزار و ۵۹۸ خودرو بوده که میانگین تردد ساعتی در تردد شمارهای مشابه از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه در مقایسه با دوره مشابه سال قبل ۱۳.۷ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آمار تجمعی ورودی و خروجی استان‌ها به ترتیب میزان انباشت، گفت: در این شاخص استان مازندران با ثبت رکورد ۲ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۴۹۷ خودرو ورودی و ۲ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۲۶۷ خودرو خروجی و انباشت ۷۸ هزار و ۲۳۰ خودرو در رتبه اول قرار دارد و استان‌های اصفهان، گیلان، خراسان رضوی، البرز و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در خصوص آمار تجمعی رفت‌وبرگشت در محورهای مهم پر تردد نیز گفت: آزادراه کرج-قزوین با احتساب تردد رفت‌وبرگشت ۵ میلیون و ۲۸۸ هزار و ۸۸۹ خودرو در رتبه اول و آزادراه تهران- کرج با مجموع تردد ۵ میلیون و ۴۲۶ هزار و ۶۲۰ خودرو در رتبه دوم قرار دارند. در همین راستا آزادراه‌های تهران-قم و قزوین رشت، محورهای فیروزکوه، هراز و کندوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن نیا با بیان اینکه «سالن عملیات مرکز مدیریت‌ راه‌های کشور به‌صورت شبانه‌روزی و ۳۲ شعبه ادارات مدیریت راه‌های استان‌ها در ایام سفرهای نوروزی همواره در حال پاسخگویی به سؤالات و درخواست‌های مردم بوده‌اند» ابراز داشت: تا پایان روز ۱۷ فروردین‌ماه ۱ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۸۶ تماس برای اخذ اطلاعات سفر با سامانه ۱۴۱ و ۱۹۸ هزار و ۹۵۱ تماس مستقیم نیز با اپراتور ۱۴۱ برقرار شد. همچنین از ابتدای طرح (۲۴ اسفند ۹۶) تا پایان همان روز ۴۶۵ هزار و ۹۳۵ مرتبه از اپلیکیشن ۱۴۱ بازدید به عمل آمد.

وی افزود: در همین مدت ۲۵۰ هزار و ۶ پیامک به از سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ به متقاضیان ارسال شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به امکانات و نیروی انسانی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای مسافر بیان داشت: در ایام سفرهای نوروزی ۹۷ بالغ‌بر ۷۰ هزار دستگاه انواع وسیله حمل‌ونقل با فعالیت بیش از ۱۱۷ هزار ۳۰۰ راننده و کمک‌راننده در قالب ۲۵۰۰ شرکت حمل‌ونقل عمومی مسافری در حال فعالیت و خدمت‌رسانی به مردم بودند که ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در قالب ۱۶۱۸ شرکت و الباقی در قالب سایر وسایل نقلیه و شرکت‌های مربوطه خدمت‌رسانی می‌کردند.

وی همچنین به تأکید وزیر راه و شهرسازی بر اصل مشتری مداری و تکریم ارباب‌رجوع اشاره کرد که بر همین اساس برای سفرهای نوروزی امسال، مدیری پاسخگو برای هر مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی در سراسر کشور به تفکیک استان‌ها تعیین شد.

البته باید توجه داشت که طی طرح سفرهای نوروزی امسال ۷۰۵ مجتمع خدماتی-رفاهی پذیرای مسافران بودند که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعداد سفرهای انجام‌شده با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای مسافربری اظهار داشت: از ۲۴ اسفند ۹۷ تا ۱۷ فروردین‌ماه سال جاری ۷۵۸ هزار و ۹۶۳ سفر بر اساس صورت‌وضعیت صادرشده با ناوگان عمومی انجام‌شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۴ درصد رشد داشته است؛ اما در همین مدت ۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۸۷۹ نفر مسافر با احتساب صورت‌وضعیت‌ها جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه طرح نوروزی سال قبل ۶ درصد با کاهش مواجه شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم ۵۸ درصدی اتوبوس، ‌ ۲۳ درصدی مینی‌بوس و میدل‌باس و ۱۹ درصدی سواری کرایه بین‌شهری تأکید کرد: باید توجه داشت در این ۲۱ روز حدود ۱۲ میلیون صندلی عرضه‌شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش داشته، لیکن حدود ۶۲ درصد از ظرفیت ناوگان عرضه‌شده در این ایام مورد استفاده قرار گرفته است.

آمار تردد مرزی در بخش حمل‌ونقل بین المللی مسافر

حسن نیا در ادامه از رشد ۴۰ درصدی سفرهای بین‌المللی از طریق مرزهای زمینی کشور در سفرهای نوروزی ۹۷ خبر داد و گفت: از ۲۳ اسفند ۹۶ تا پایان طرح سفرهای نوروزی امسال، ۱ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۳۵۷ نفر از مرزهای کشور تردد داشته‌اند که ۷۵۶ هزار و ۵۸۴ نفر را مسافران ورودی و ۷۱۰ هزار و ۷۷۳ نفر را مسافران خروجی از مرزهای کشور تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: پر تردد ترین پایانه‌های مرزی به ترتیب شامل مهران (مرز استان ایلام با کشور عراق)، بازرگان (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه)، شلمچه (مرز استان خوزستان با کشور عراق)، بیله سوار (مرز استان اردبیل با کشور آذربایجان)، پایانه‌های مرزی سرو و رازی (مرز استان آذربایجان غربی با کشور ترکیه) می‌شوند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران سفر سفر معاون وزیر راه و شهرسازی وسایل نقلیه خارجی جاده ای حوادث زن قتل قاتل دستگیری ایران عکس دختر پلیس جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید فراهم شده‌‎ است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فاطمه عباسی گفت: ۱۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت شدید شناسایی شده‌اند که می‌توانند بلیت نیم بها از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و هوایی به صورت افتتاح حساب بانکی و ارائه سماکارت را بخرند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای تبصره ۲ ماده ۵ قانون حمایت از حقوق معلولان انجام شده است، اظهار داشت:‌براساس این بند از قانون، استفاده افراد دارای معلولیت شدید از سامانه‌های حمل و نقل ریلی و اتوبوس‌رانی درون شهری دولتی و عمومی رایگان و استفاده این افراد از سامانه‌های برون‌شهری ریلی، هوایی و دریایی دولتی و عمومی نیم بها است. وزارت مکلف است جهت اجرای این تبصره نسبت به پیش‌بینی اعتبارات لازم در لوایح بودجه سالانه اقدام و سازمان برنامه و بودجه در لایحه سالانه بودجه منظور کند.

عباسی تصریح کرد: نیم بها شدن بلیط حمل و نقل ریلی و هوایی برای افراد دارای معلولیت شدید در اجرای تفاهم نامه چهارجانبه سازمان بهزیستی کشور، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بانک پارسیان طی سال گذشته عملیاتی شد.

امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید

علی محمدقادری رئیس سازمان بهزیستی کشور پیش از این درباره این تفاهم نامه گفته بود که این تفاهم‌نامه یک ائتلاف جدی بین دستگاه‌های متولی است. وظیفه‌ای که مسوولیت دولت‌ها بود، اما سال‌ها روی زمین گذاشته شده بود امروز توسط دولت سیزدهم انجام شد تا افراد دچار معلولیت شدید بتوانند بلیت اتوبوس درون‌شهری را رایگان دریافت و دیگر بلیت‌های حمل و نقل ریلی، هوایی و دریایی بین‌شهری را به شکل نیم‌بها خریداری کنند.

همچنین با امضای تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون، وزارت میراث فرهنگی، سازمان بهزیستی و بانک پارسیان، مبلغ ۲ میلیون تومان برای خرید بلیت‌های حمل‌ونقل هوایی، زمینی و ریلی به صورت نیم‌بها به حساب افراد دچار معلولیت شدید واریز خواهد شد. بانک پارسیان در این طرح فقط عاملیت را پذیرفته و از بستر‌های مجازی استفاده می‌کند تا این افراد نیازی به احراز هویت حضوری در شعب نداشته باشند.

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت / تردد روان در محورهای شمالی
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • توسعه و بهسازی راه‌های استان زنجان با اجرای ۷ پروژه
  • وضعیت راه‌های کشور؛ تردد روان در جاده‌های شمالی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پیشرفت ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • امکان خرید بلیت نیم‌بها از سامانه‌های حمل‌ونقل ریلی و هوایی برای معلولان شدید
  • اعلام وضعیت تردد در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی