Web Analytics Made Easy - Statcounter

روز نخست از دوازدهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان با کسب یک نشان طلا یک برنز برای نمایندگان کشورمان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه این رقابتها که با حضور ۹۵۰ تکواندوکار از ۱۱۸ کشور به میزبانی تونس در سالن«ساله کوارت» شهر الحمامات جریان دارد تیم اعزامی کشورمان در روز نخست چهار نماینده داشت که توسط حسین لطفی به مدال طلا دست یافت و مبینا و کولیوند موفق به کسب دو نشان برنز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در وزن ۴۵- کیلوگرم حسین لطفی بعد ار یک دور استراحت «فرهاد عزیزی» از افعانستان را ۲۷ بر یک شکست داد و در ادامه «سرور بالابن» از ترکیه را ۲۷ بر ۷ از پیش رو برداشت و سپس با برتری ۳۳ بر۷ مقابل «راتچاپون سنقافان» از تایلند را قبل از پایان راند دوم راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله «جانگ هوئه لی» از کره جنوبی را ۵۰ بر ۷ از پیش رو برداشت و راهی مبارزه پایانی شد. این تکواندوکار با آتیه کشورمان در مبارزه پایانی به مصاف «امیربک توریف» از ازبکستان رفت و با ارائه نمایشی از تکنیک های مختلف قبل از پایان راند دوم با نتیجه ۲۳ بر۲  این رقیب را شکست داد و به نشان طلا دست یافت.

همچنین مبینا کلیوند در وزن ۷۲- کیلوگرم کار خود را با پیروزی ۲۳ بر۳ برابر «آنجیه رودریگوئز» از کلمبیا آغاز کرد و سپس ۴۰ بر۹ «پوجا راغاو» از هندوستان را شکست داد و در ادامه ۲۵ بر ۶ مقابل «یوسرا دفا» از مراکش را از پیش رو برداشت و با برتری «آیلادا ویپارسرات» از تایلند در راند طلایی راهی مرحله نیمه نهایی شد.این نماینده کشورمان در این مرحله نتیجه را ۱۶ بر ۱۲ به «امینه گوگباکان» از ترکیه واگذار کرد و برنز گرفت.  

مریم حاجی علیزاده در وزن ۴۴- کیلوگرم و محمد رستم نژاد در وزن ۴۸- کیلوگرم به ترتیب با شکست برابر «آناستانسیا آرتامونوف» از روسیه و «رامین غفوری» از افغانستان از دور مسابقات خارج شدند. 

برنامه روز دوم نمایندگان ایران

فردا سه شنبه ۲۱ فروردین‌ماه  در روز دوم این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان ۴۶- و ۴۹- کیلوگرم دختران و ۵۱- و ۵۵- کیلوگرم پسران به روی «شی هاپ چانگ» می روند. مهلا مومن‌زاده در وزن ۴۶- کیلوگرم ابتدا با «پارسیدا نونگمایتم» از هند پیکار می کند و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار اوکراین و دانمارک برود. در این وزن ۳۵ تکواندوکار حضور دارد. در وزن ۴۹- کیلوگرم که ۵۲ تکواندوکار مبارزه می کنند، غزل سلطانی بعد از یک دور استراحت، به مصاف برنده پیکار مکزیک و سوئد می رود.

امیر ولی‌پور در وزن ۵۱- کیلوگرم در اولین دیدار «کادن» از انگلیسی را پیش رو دارد و در صورت برتری به مصاف «عمر عبدالباسط» از مصر می رود.در این وزن ۵۱ تکواندوکار حضور دارد. امیرسینا بختیاری هم در وزن ۵۵- کیلوگرم که ۶۴ تکواندوکار مبارزه می کنند، در نخستین گام با «آنتونیوس آندروپولوس» از یونان پیکار می کند و در ادامه و در صورت برتری به مصاف برنده دیدار بحرین و پاناما می‌رود. 

این دوره از مسابقات تا روز جمعه در تونس جریان دارد. 

منبع: مهر

کلیدواژه: تکواندو تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تیم ملی تکواندو تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران لیگ قهرمانان فوتبال آسیا تیم فوتبال مشکی پوشان دیار خراسان تیم ملی فوتبال ایران برانکو ایوانکوویچ وینفرد شفر تکواندو لیگ قهرمانی فوتبال آسیا کارلوس کی روش الریان قطر رسول خادم فدراسیون کشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

به گزارش جام جم آنلاین، در روز پایانی مسابقات بین‌المللی اسکواش قطر جونیور نمایندگان ایران در رده‌های سنی مختلف به مصاف رقبای خود می‌روند. در فینال کمتر از ۱۹ سال محمد چنگانیان به مصاف قادر گل از کویت می‌رود، در دیگر بازی امروز و در رده سنی کمتر از ۱۳ سال امیر رضا الوانساز برای کسب مدال برنز رو در روی محمد مأمون‌خان پاکستانی صف‌آرایی می‌کند و باربد چاوشی نیز در رده سنی کمتر از ۱۷ سال باید برای کسب مقام سومی این رقابت‌ها عبدالله علی از کشور کویت را پشت سر‌بگذارد.

در دیگر رقابت امروز و در رده سنی ۱۹ سال، سید مبین سیدان برای کسب عنوان سومی به مصاف عبدالرحمان المغربی از کشور کویت خواهد رفت. 

مسابقات بین‌المللی قطر جونیور در رده‌های سنی کمتر از ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷و ۱۹ سال پسران از دوم اردیبهشت به میزبانی قطر آغاز شده و امروز با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان می‌دهد. در این مسابقات نمایندگانی از کشور‌های جمهوری اسلامی ایران، کویت، چین، اردن، عربستان، پاکستان، مصر، سنگاپور، هند، مالزی، آمریکا، سریلانکا و کشور میزبان در دوحه با هم رقابت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۲ مدال با ارزش نقره و برنز، رهاورد اسکواش‌بازان کشورمان از مسابقات قطر جونیور
  • پایان تلاش نمایندگان ایران با ۱ نشان نقره و ۱ برنز
  • 2 مدال نقره و برنز، حاصل تلاش اسکواش‌بازان کشورمان
  • هاکی روی یخ جوانان آسیا؛ نمایندگان کشورمان نتیجه را مقابل تایلند واگذار کردند
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد کشورمان در چین
  • اسکواش بازان ایران در یک قدمی یک طلا و 3 برنز
  • اسکواش قطر جونیور؛‌ شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز
  • برتری موسوی و تقوی برابر حریفان
  • ۲ برد و یک شکست ماحصل بانوان ساندا کار در اولین مسابقه
  • برتری دریایی و خواهران منصوریان در گام نخست