Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@13:49:59 GMT

همه دستگاه ها موظف به صیانت از آثار میراثی هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۲۹۸۵

همه دستگاه ها موظف به صیانت از آثار میراثی هستند

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار در بازدید از خانه های تاریخی منطقی نژاد و رجبعلی هوائی در شیراز، ظرفیت های بیشمار میراثی موجود در استان را فرصتی مناسب برای توسعه و رونق صنعت گردشگری دانست و افزود: فارس در حوزه های مختلف گردشگری همچون گردشگری طبیعی، مذهبی، تاریخی و میراثی دارای ظرفیت های بیشماری است که بهره گیری مناسب از این ظرفیت ها تاثیر بسیاری در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به همین دلیل ضرورت دارد که همه دستگاه ها و مجموعه های مرتبط با امر گردشگری در جهت حفظ آثار میراثی هم افزایی و تلاش مضاعف داشته باشند و برای این منظور برنامه وهدف داشته باشند.
استاندار فارس با اشاره به افزایش علاقمندی گردشگران داخلی و خارجی به بازدید از بافت های تاریخی این استان تصریح کرد: باید از این فرصت پیش آمده در جهت رونق اقتصادی استان استفاده مطلوب شود.
خانه های تاریخی منطقی نژاد و رجبعلی هوایی از جمله آثار میراثی هستند که به ترتیب در سال های 52 و 56 ثبت ملی شده اند.
6122/ 2027
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال ایجاد اشتغال روابط عمومی و امور بین الملل صنعت گردشگران داخلی و خارجی گردشگری موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

آفتاب‌‌نیوز :

آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بنا‌ها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت‌های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و ساز‌های بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

منبع: دنیای اقتصاد

دیگر خبرها

  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • منطقه ترشاب خاش یکی ازجاذبه‌های گردشگری سیستان وبلوچستان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • محوطه تاریخی نوشیجان در فهرست موقت یونسکو ثبت می‌شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد