Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > محیط زیست ایران - همشهری آنلاین:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بانه گفت: ۱۰۰ بطانه سنجاب که توسط شکارچیان غیرمجاز در جنگل‌های بلوط زنده‌گیری شده بود، شامگاه شنبه در شهرستان بیجار کشف و در جنگل‌های بانه رهاسازی شد.

به گزارش ايرنا، کاوه مرادی روز یکشنبه اظهار کرد: این سنجاب‌ها به صورت غیرقانونی توسط شکارچیان متخلف با هدف فروش در بازار، زنده‌گیری شده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این سنجاب‌ها توسط پلیس در خروجی شهر بیجار کشف و ضبط شد سپس تحویل اداره حفاظت محیط زیست بانه شد و ساعتی قبل نیز توسط محیطبانان به دامن طبیعت بازگردانده شدند.

مرادی با بیان این که این سنجاب‌ها داخل بار پارچه جاسازی شده بودند، تاکید کرد: در این ارتباط یک نفر دستگیر شد و اعتراف کرد قصد داشته سنجاب‌ها را برای فروش به تهران و استان مرکزی منتقل کند.

به گزارش ایرنا، سنجاب (با نام محلی سموره) از گونه‌های نادر جانوری است که به بازسازی و رویش دوباره درختان بلوط کمک می‌کند و عاملی برای رویش و حیات دوباره درختان بلوط است.

یکی از مهم‌ترین مشکلات در کنترل شکارچیان و حفظ گونه‌های کمیاب جانوری نداشتن منطقه شکار ممنوع یا منطقه حفاظت شده و کمبود محیطبان در بانه است با وجودی که بیش از 85 درصد مساحت شهرستان بانه را منابع طبیعی و جنگل‌های بلوط تشکیل می‌دهد اما تنها 3 محیط‌ بان در این منطقه خدمت می‌کنند.

در بازار تهران هر سنجاب بین 600 هزار تا یک میلیون تومان به فروش می‌رسد.

شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.

در همین زمینه: سرانجام بازار پرنده فروشی فریدون‌کنار تخریب شد افزایش شکار مورچه‌خواران پولک‌دار در آفریقا شکار وال‌ها توسط ژاپن و اعتراض ۳۳ کشور افزایش جرایم شکار غیرمجاز گونه‌های حیات وحش مقابله با شکار غیر‌قانونی جهانی شد جریمه شکار جانوران وحشی به بیش از پنج برابر افزایش یافت "سنجاب" پایتخت نشین و "عقاب" خارج نشین شد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ خبراز تحریریه امروز پیگیر مشکلات شالیکارانی شده است که منتظرند آب سد سفیدرود به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی شود تا بتوانند شالیزارهایشان را نشا کنند.

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرده اند: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد آبخور سد سفیدرود هستند.

دیگر خبرها

  • اشتغال‌زایی جوامع محلی با فرآوری محصولات بلوط
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • ثبت تصویر گوزن قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار + فیلم
  • رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در ارتفاعات جنگلی رودبار
  • نبرد شدید سنجاب مادر با مار سرسخت