Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-24@08:11:19 GMT

برای تقویت اعصاب چه بخوریم؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۳۷۰۹

سبزیجات، به طور عمده انواع برگدار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند. ناطقان: افرادی که در مدیریت احساسات خود دچار مشکل بوده و برای رسیدگی کارآمدتر به شرایط مختلف نیازمند تقویت اعصاب خود هستند، همواره به درمانی جدی و پیچیده نیاز ندارند و پاسخ ممکن است در رژیم غذایی آن‌ها نهفته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما بهترین غذا‌ها برای افراد عصبی چه چیز‌هایی هستند؟
به گزارش "استپ تو هلث"، برخی محصولات طبیعی ویژگی‌هایی را ارائه می‌کنند که سیستم عصبی از آن‌ها سود برده و با آثار استرس نیز مقابله می‌کنند. زمانی که به همراه یکدیگر استفاده شوند، آن‌ها می‌توانند راه حلی مناسب و قوی را شکل دهند. برای پیشگیری و کمک به درمان اضطراب، افسردگی یا اختلالات تحریک پذیری می‌توانید این قبیل محصولات را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید.
عوامل مختلفی می‌توانند یک فرد را عصبی سازند. افراد بسیاری بر این باورند که یک فرد عصبی قابل تغییر نبوده، اما الزاما این گونه نیست. شما باید برای کسب تعادل و آرامش روانی برخی عادات را کنار گذاشته و برخی دیگر را مد نظر قرار دهید.
مصرف ویتامین‌های B؛ و برخی مواد معدنی، مانند منگنز و فسفات، به صورت منظم می‌تواند کمک بزرگی باشد.
افزون بر این، برخی از مواد غذایی و نوشیدنی‌های موثر و توصیه شده برای افراد عصبی وجود دارند که در ادامه با برخی از بهترین نمونه‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.
سبزیجات
سبزیجات، به طور عمده انواع برگدار سبز تیره، فواید بسیاری برای سیستم عصبی دارند. سبزیجات برگدار سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند.
به دو روش می‌توانید استفاده از این سبزیجات را در رژیم غذایی خود افزایش دهید. یک روش ساده و محبوب ترکیب آن‌ها در سالاد‌های مختلف است. روش ساده دیگر مصرف آن‌ها به صورت اسموتی در وعده غذایی صبحانه است.
کاهو و شاهی آبی گزینه‌های خوبی هستند.
آراگولا نیز از ویژگی‌های خوبی بهره می‌برد.
اسفناج سرشار از ویتامین هاست و به سیستم عصبی کمک می‌کند.
جو دوسر
جو دوسر یکی از مغذی‌ترین غلات محسوب می‌شود. این ماده غذایی از محتوای فیبر و پروتئین زیاد بهره می‌برد.
جو دوسر به دو روش بر سیستم عصبی انسان اثرگذار است: این ماده سطوح انرژی را تجدید کرده و با اضطراب و تحریک پذیری نیز مقابله می‌کند.
مخمر آبجو
مخمر آبجو که به نام مخمر مغذی نیز شناخته می‌شود از جمله بهترین مواد غذایی توصیه شده برای افراد عصبی است. این ماده سرشار از ویتامین‌های خانواده B. است. همچنین، مخمر آبجو حاوی کلسیم، فسفات و مواد معدنی دیگر مفید برای سیستم عصبی است.
به منظور تسکین اضطراب و استرس، مخمر آبجو را می‌توانید با مواد تشکیل دهنده بسیار دیگری در یک نوشیدنی یا یک غذا استفاده کنید.
ریحان
ویژگی اصلی ریحان ضد استرس بودن آن است. همچنین، این ماده غذایی به درمان مشکلات معده ناشی از وضعیت احساسی فرد کمک می‌کند.
ریحان از ویژگی‌های ضد التهابی و ضد باکتری نیز سود می‌برد. شما می‌توانید این ماده غذایی را به روش‌های مختلف مصرف کنید. افزون بر این، روغن ریحان را می‌توانید برای کسب آرامش استفاده کنید.
شکلات
در این مورد، روی سخن ما متوجه شکلات تلخ با درصد کاکائو بیش از ۷۰ درصد است. شکلات تلخ چیزی فراتر از یک شیرینی بوده و می‌توان آن را یک غذا محسوب کرد. شکلات تلخ از ویژگی‌های آنتی اکسیدانی بهره می‌برد که اثرات استرس را کاهش می‌دهد.
افزون بر این، شکلات تلخ برای سیستم عصبی نیز مفید است. این ماده غذایی به لطف محتوای تئوبرومین خود مغز را تحریک می‌کند. افزون بر این، شکلات تلخ حاوی فلاونوئید‌های است که از رگ‌های خونی محافظت کرده و به عملکرد شناختی کمک می‌کنند.
گردو
گردو یکی از مغز‌های خوراکی خوشمزه و مقوی است که از ویژگی ضد افسردگی بهره می‌برد. این اثر از مقدار قابل توجه اسید‌های چرب موجود در گردو که به تولید سروتونین کمک می‌کنند، سرچشمه می‌گیرد. سروتونین یک انتقال دهنده عصبی است که سیگنال‌های شادی و رضایت را در بدن منتشر می‌کند.
گردو می‌تواند حالت اضطراب و افسردگی را به طور قابل توجهی بهبود ببخشد. برای بهره‌مندی از فواید گردو مصرف دو قاشق غذاخوری از آن در روز کفایت می‌کند.
کلم قرمز
مشابه با بیشتر میوه جات و سبزیجات بنفش رنگ، کلم قرمز حاوی آنتوسیانین‌ها است. آنتوسیانین‌ها از بدن در برابر بیماری قلبی محافظت می‌کنند.
کلم ذهن را پاکسازی می‌کند، که به کسب آرامش و حالت آسودگی کمک می‌کند. همچنین، کلم قرمز از ویژگی‌های ضد سرطان برخوردار است و با استرس مقابله می‌کند.
به‌لیمو
این گیاه یک آرامشبخش طبیعی است. به‌لیمو استرس را تسکین می‌دهد و به مبارزه با بی خوابی و اضطراب کمک می‌کند. به طور سنتی، افراد از این گیاه برای کمک به بهبود شرایط گوارش و دفع گاز استفاده می‌کنند.
به‌لیمو به عنوان یک ضد انقباض عمل می‌کند و در قالب چای یا در ترکیب با آب میوه‌ها و آب سبزیجات دیگر قابل استفاده است. با ترکیب به‌لیمو با سنبل الطیب می‌توانید از اثرات بهتر و تقویت شده برخوردار شوید.
سنبل الطیب
سنبل الطیب به واسطه خواص آرامش بخش خود مشهور است. این گیاه با بی خوابی مقابله می‌کند و برای کاهش درد قاعدگی نیز موثر است.
گل ساعتی
استفاده از گل ساعتی می‌تواند به آرامش عضلات و اعصاب کمک کند. به لطف اثرات خود، این گل گزینه‌ای مناسب برای افراد عصبی محسوب می‌شود.
عصاره گل ساعتی را می‌توانید در چای‌ها یا حتی آب پرتقال حل کرده و از فواید آن بهره‌مند شوید.
جینسینگ
این ریشه به مقابله با افسردگی و خستگی مزمن کمک می‌کند. به لطف اثرات آرامش بخش خود، جینسینگ یک گزینه فوق العاده برای افراد دچار استرس و اضطراب محسوب می‌شود.
منبع: میزان برچسب ها: تقویت اعصاب ، سبزیجات ، جو دوسر

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تقویت اعصاب سبزیجات جو دوسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۳۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید

به گزارش خبرآنلاین ،مرینال پاندیت، متخصص تغذیه در هند، می‌گوید: «برای اینکه از شر چربی شکم خلاص شوید، از این چهار ماده غذایی، شامل محصولات غذایی آماده فراوری‌شده، گوشت‌های فراوری‌شده، غذاهای سرخ‌شده و نوشیدنی‌های شیرین اجتناب کنید.

سلامت نیوز در خبری نوشت:به گفته او، نوشیدنی‌های شیرین موجب انباشته‌شدن چربی در شکم می‌شوند. مصرف زیاد قند با افزایش چربی احشایی (شکمی) و در پی آن، با اختلالات سوخت‌وسازی (متابولیک) مرتبط است.

به گزارش نیویورک‌پست،‌ بیش از نیمی از آمریکایی‌ها، یعنی حدود ۵۳ درصد، چاقی شکمی دارند. چربی‌ای که به صورت عمیق در شکم ذخیره می‌شود و به چربی احشایی معروف است، از سایر چربی‌های (انباشته‌شده در بدن) خطرناک‌تر است.

به گفته متخصصان، انجام دست‌کم ۳۰ دقیقه ورزش متوسط در اغلب روزها، خوابیدن بین پنج تا هشت ساعت در شب، سیگار نکشیدن، و پیروی از رژیم غذایی متعادل می‌تواند به از بین رفتن دائمی چربی شکم کمک کند.

پژوهش دانشگاه مینه‌سوتا در ۲۰۲۰ میلادی نشان داد که مصرف زیاد نوشیدنی‌های شیرین‌شده با شکر و شکر افزودنی، به ذخیره چربی بیشتر در اطراف اندام‌ها تبدیل می‌شود.

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده مانند نان سفید، برنج سفید، ماکارونی سفید، بیسکویت‌های ترد، پیتزا، شیرینی و تنقلات فوق‌فراوری‌شده مانند چیپس و آبنبات هم جزو همین مواد به شمار می‌روند.

به گفته لیزا یانگ، متخصص تغذیه، کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده نه‌تنها قند خون را افزایش می‌دهند، بلکه خود نیز به قند تبدیل و به‌راحتی ذخیره می‌شوند. کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده اثرات منفی زیادی بر سلامتی دارند، زیرا در روند فراوری‌شدن، فیبر و سایر مواد مغذی‌شان از بین می‌روند.

یانگ خاطرنشان می‌کند: «غذاهای سرخ‌شده به دلیل روغنی که برای تهیه آن‌ها به کار می‌رود، کالری زیادی دارند و بر همین اساس، به قند تبدیل و به شکل چربی احشایی ذخیره می‌شوند.»

گوشت‌های فراوری‌شده، مانند هات‌داگ، سوسیس، بیکن، ژامبون و سالامی هم جزو خوراکی‌های نامناسب محسوب می‌شوند. این مواد غذایی به دلیل چربی و سدیم بالا و نگهدارنده‌های افزوده از قبیل نیترات و نیتریت، مضرند. این مواد برای جلوگیری از رشد باکتری‌ها و قرمز نگه‌دشتن گوشت و افزایش طعم شوری، در این محصولات به‌کار می‌روند.

پندیت می‌گوید: «‌نیتریت‌ها و نیترات‌های مصرف‌شده در روند فراوری، موجب التهاب می‌شوند که محرک اصلی ذخیره چربی و بیماری‌های مزمن است.»

لوسی جونز، متخصص تغذیه در بریتانیا، توصیه می‌کند: «سبد خریدتان را با غلات کامل پر کنید.»

نتایج پژوهشی در این زمینه نشان می‌دهد: «حجم بافت چربی احشایی در بزرگسالان میانسالی که تقریبا سه وعده یا بیشتر غلات کامل مصرف می‌کردند، ۱۰.۱ درصد کمتر از کسانی بود که اصلا آن را مصرف نمی‌کردند.»

مواد غذایی حاوی غلات کامل در این پژوهش شامل برنج قهوه‌ای، غلات سبوس‌دار صبحانه سرد، بلغور جو دوسر، نان تیره، برنج قهوه‌ای، ذرت بوداده، بلغور، کاشا، کوزکوز، سبوس و جوانه گندم بود.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898338

دیگر خبرها

  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • برای خلاص شدن از چربی شکم از این مواد غذایی دوری کنید
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • مصرف این مواد غذایی به جلوگیری و متوقف کردن ریزش مو کمک می‌کند
  • کشت فراسرزمینی منجر به تقویت تولید داخلی و تامین امنیت غذایی می‌شود
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • مواد غذایی مضر برای سلامت قلب
  • چگونه بوی بد یخچال را با مواد و روش‌های طبیعی از بین ببریم؟