Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- در پی فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی براهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۴۰۰ نفر رضایت داده اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود. احمد شجاعي رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تشریح اقدامات صورت گرفته درراستای اهدای جسد در مراکز آموزشی و دانشگاهی گفت: در پی فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی براهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و دانشگاهی تاکنون ۴۰۰ نفر رضایت داده اند تا جسدشان پس از مرگ به پزشکی قانونی اهدا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاعی افزود: وقتی مردم احساس کردند که دانشگاه‌ها برای آموزش جوانان دررشته پزشکی نیاز به تشریح و کالبد گشایی دارند خوشبختانه استقبال خوبی کردند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به فراخوان سازمان پزشکی قانونی کشور مبنی بر اهدای جسد اضافه کرد: با توجه به این فراخوان در کل کشور در مدت کوتاه ۴۰۰ نفر برای اهدای جسد مراجعه که از این تعداد ۲۳۰ نفر رضایت نامه محضری تهیه و به پزشکی قانونی ارسال کردند.

شجاعی از اهداکنندگان خواست حتى المقدور در وصیت نامه شرط نگذارند که در فلان شهر دفن شوند و یا جسدشان را تحویل دانشگاه خاصی دهند و دست ما را دراین رابطه باز بگذارند. البته هر شرطى که بگذارند ما بعنوان وصى ملزم به انجام آن خواهیم بود.

گفتنی است، سازمان پزشکی قانونى برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با اختصاص دو شماره تماس زمینه دستیابی به اطلاعات جامع‌تر در این خصوص را برای متقاضیان فراهم کرده است.

افرادی که علاقه‌مند به اهدای جسد و آگاهی از چگونگی انجام این کار هستند می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری روزهاى شنبه تا چهارشنبه با شماره‌های ۵۵۴۴۲۶۴۴ و ۵۵۴۴۲۸۴۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۴۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی: