Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@10:57:51 GMT

وکیل ترامپ غافلگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۴۳۷۳

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد رئیس جمهور آمریکا این یورش ناگهانی مأموران اِف بی آی را «یک بگیر و ببند» خواند و گفت که این یورش، از یک جهت «حمله ای به کشور آمریکا» است و افزود که تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده مداخله احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا، «گروهی از متعصب ترین افراد» است.

گفتنی است که کوهن در کانون یک موضوع جنجالی قرار دارد: موضوع پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلمهای مستهجن که ادعا می شود در سال ۲۰۰۶ با دونالد ترامپ روابطی نامشروع داشته و اندک زمانی پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ این حق السکوت را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«استفان رایان» وکیل کوهن با تأیید خبر یورش مأموران اف بی آی به دفاتر کار مایکل کوهن اعلام کرد که مأموران برخی از «مکاتبات» را ضبط کرده اند.

رایان در بیانیه ای که رونوشت آن را به روزنامه نیویورک تایمز ارسال کرد، نوشت: «تصمیم دفتر دادستان آمریکا در نیویورک به انجام تحقیقاتش با استفاده از حکم تفتیش اقدامی کاملاً نابجا و غیرضروری بود».

استفان رایان در بخشی دیگر از بیانیه خود اعلام کرد که کوهن با مقامات همکاری کرده است و به بازپرسان پرونده مداخله احتمالی مسکو در انتخابات آمریکا هزاران برگه اسناد تحویل داده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که مأموران اف بی آی رایانامه ها، اسناد مالیاتی و سوابق تجاری را نیز ضبط کرده اند.

گفتنی است که رابرت مولر هم اکنون در حال انجام تحقیقات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا و همچنین تبانی احتمالی مقامات مسکو و تیم انتخاباتی ترامپ است. این در حالی است که روسیه اتهام مداخله در انتخابات آمریکا را رد می کند و ترامپ و کاخ سفید نیز بارها هرگونه تبانی شده اند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه انتخابات نیویورک مسکو انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا وکیل ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا

همشهری آنلاین: تحصن گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکایی در حالی ادامه دارد که هر روز دانشگاه‌های جدید به جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین می پیوندند.

گسترش اعتراضات به ۷۹ دانشگاه: براساس گزارش واشنگتن پست، دامنه اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنگ غزه و در حمایت از فلسطین به ۷۹ دانشگاه در آمریکا گسترش یافته است.

افزایش بازداشت‌ها به ۹۰۰ نفر: منابع آمریکایی نیز گزارش داده‌اند که حداقل ۹۰۰ تظاهرکننده در اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در ۱۰ روز گذشته دستگیر شده‌اند. براساس این گزارش احتمال افزایش تعداد بازداشتی‌ها در دانشگاه‌ها وجود دارد.

شهر نیویورک، مرکز اعتراضات: به نظر می‌رسد که بزرگترین اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین در دو دانشگاه بزرگ نیویورک و دانشگاه کلمبیا جریان دارد. هر دو دانشگاه یاد شده در شهر نیویورک قرار دارند و از این رو اکنون شهر نیویورک مرکز اصلی اعتراضات دانشگاهی حمایت از فلسطین است.

دو دانشگاه اصلی حامیان فلسطین: گسترده ترین اعتراضات حمایت از فلسطین در حال حاضر دو دو دانشگاه نیویورک و کلمبیا متمرکز است. دانشگاه نیویورک با بیش از ۵۰۰ هزار دانشجو از ۲۵ دانشکده، بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی شهری آمریکا محسوب می‌شود. علاوه بر این، دانشجویان دانشگاه کلمبیا و سایر موسسات آموزش عالی وابسته به دانشگاه کلمبیا نیز در اعتصابات همبستگی با غزه در پردیس اصلی این دانشگاه حضور دارند. اعضای هیات علمی دانشگاه کلمبیا هم به اعتراضات ملحق شده اند و به حمایت و هدایت دانشجویان معترض می پردازند.

میانگین سنی معترضان: براساس گزارش‌ها، بیشتر دانشجویان معترض حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در حد سنی ۱۸ تا ۲۳ سال قرار دارند و عمده جمعیت معترضان نیز دانشجویان کارشناسی در این رده سنی است. اما دانشجویان سایر مقاطع و حتی برخی اعضای هیئت علمی با ۸۰ سال سن هم در این اعتراضات حضور دارند.

گرایشات اعتقادی معترضان: براساس اظهارات یک شاهد میدانی از اعتراضات دانشگاهی در آمریکا، عقاید اسلامی بخش پررنگ اعتقادات دانشجویان معترض است، اما سایر دانشجویان با اعتقادات یهودیت و مسیحیت نیز با انگیزه کمک به فلسطین در اعتراضات حضور دارند. شاهدان همچنین گفته‌اند که شمار زیادی از دانشجویان سکولار هم خود را ملزم به اعتراض علیه خشونت و امپریالیسم اسرائیل می‌دانند و برای حمایت از فلسطین در اعتراضات حضور دارند.

واکنش مسئولان دانشگاه‌ها: در عمده دانشگاه‌ها، روسا و مدیران دانشگاه‌ها با فراخوانی پلیس خواستار برخورد با دانشجویان معترض هستند. همچنین گزارش شده است که در برخی دانشگاه‌ها، مسئولان ساختمان‌ها را در واکنش به اعتصابات، تعطیل کرده اند که این اقدام مشکلات بهداشتی را برای دانشجویان تشدید کرده است.

کد خبر 848156 برچسب‌ها کلمبیا فلسطین

دیگر خبرها

  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سیر تا پیاز جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در آمریکا
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • دانشجویان دانشگاه نیویورک: ورق علیه صهیونیست‌ها برگشته است
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • خیزش دانشجویی در آمریکا از ویتنام تا غزه
  • مداخله جویی کاخ سفید درباره خواننده رپ ایرانی
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟