Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه نامگذاری‌های هوشمندانه سال‌ها با محوریت اقتصاد، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند. این اقدام بسیارمهم می‌تواند گره از بسیاری مشکلات اقتصادی کشور بگشاید. محمدرضا حسین‌زاده

ایران آنلاین /حمایت از کالای ایرانی به معنای حمایت از تولید ایرانی، کارگر و کارفرمای ایرانی و معیشت خانواده ایرانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک نهادینه شدن حمایت از کالای ایرانی می‌تواند آینده کشور را تضمین کند، چرا که این یک روش تجربه شده در بسیاری از کشورهای جهان است.

بانک ملی ایران از دیرباز بر این باور بوده و حمایت از تولید داخلی را محور اقدامات خود قرار داده است، به‌طوری که حتی در تهیه اقلام داخلی و مرتبط با حوزه بانکداری نیز تا زمانی که کالای مشابه داخلی وجود داشته، هرگز به خرید اقلام خارجی مبادرت نکرده است.
با این حال بر مبنای نامگذاری سال‌جاری، این روند در سال ۱۳۹۷ سرعت بیشتری خواهد گرفت. تولیدکنندگان داخلی از حمایت بیشتری در ارائه تسهیلات برخوردار خواهند بود تا بدون دغدغه مالی، به تأمین کالاهای مورد نیاز بازار بپردازند.
از مهم‌ترین تولیدات داخلی، محصولات دانش‌بنیان هستند که با مصرف منابع کم، کالاهای بازارپسند تولید کرده و بازده بسیار قابل توجهی دارند. بانک ملی ایران حمایت از این گونه محصولات را نیز با جدیت در دستور کار دارد و به این منظور ردیف‌های ویژه‌ای در بودجه سال‌جاری اختصاص داده است.
آنچه اهمیت دارد، حرکت جدی به سمت حمایت از کالاهای داخلی با نگاه کلان به افزایش تولید ناخالص داخلی در جهت تحقق رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در سند چشم‌انداز است.
در این خصوص خبر مسرت بخشی در راه است و آن هم اینکه بانک ملی ایران در روزهای آینده سامانه بسیار پیشرفته و هوشمند مالی «ملی بازار» را راه‌اندازی خواهد کرد تا از طریق آن منابع مالی مورد نیاز تولیدکنندگان ایرانی از طرف بانک ملی ایران تأمین و تولیدات آنها از طریق مکانیسم خاص و با قیمتی بسیار مناسب به دست مصرف‌کنندگان برسد. بانک ملی ایران تضمین کننده این عملیات خواهد بود. منتظر خبرهای خوب و تکمیلی در روزهای آینده باشید.

***مدیرعامل بانک ملی

 

/ایران

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمود حافظی مبارزه با کالای قاچاق را بسترساز حمایت از تولید ملی و تحقق اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد و با اشاره به اینکه قاچاق کالا و ارز علاوه بر وارد آوردن خسارات جبران‌ناپذیر به اقتصاد کشور، پیامدهای منفی فرهنگی بسیاری نیز در سطح جامعه به دنبال دارد، اظهار کرد: مبارزه قاطع، هدفمند و مؤثر با عناصر قاچاق از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش خشکبیجار حین گشت‌زنی در محور مواصلاتی منطقه آزاد به یک دستگاه خودرو وانت آریسان که از مسیر شمال به جنوب در حال تردد بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۷۱۶ ثوپ انواع لباس خارجی فاقد مدارک گمرکی و قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت ارزش تقریبی این کشفیات را برابر نظر کارشناسان ۵ میلیارد ریال عنوان کرد و بیان‌داشت: در این رابطه متهم ۳۶ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

این مقام انتظامی در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در راستای حمایت از کالای ایرانی با جدیت توسط پلیس دنبال می‌شود از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

کد خبر 6098356

دیگر خبرها

  • کشف محموله ۵ میلیارد ریالی قاچاق در خشکبیجار
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • امارات واردات سیمان ایران را ممنوع کرد
  • صف خرید پهپادهای ایرانی؛ پس از موفقیت در میدان عملیاتی
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • آخرین تلاش‌های دلار تلگرامی برای حفظ حمایت ۶۰
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • روزگار سپری شده اسکناس ایرانی
  • ایران ۱۰۰ تولیدکننده موبایل دارد، کره جنوبی یک عدد؛ چرا این نگران‌کننده است‌؟