Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@22:02:40 GMT

مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) در بیله سوار موزه می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۵۲۱۳

مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) در بیله سوار موزه می شود

اردبیل - ایرنا - مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار از رایزنی برای تبدیل مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) در این شهرستان به موزه خبر داد.

به گزارش ایرنا ، فرنام حامد روز سه شنبه افزود: این مدرسه در سال 1305 و دوره پهلوی اول احداث شده است.
او با اشاره به ثبت ملی این بنای تاریخی اضافه کرد: مرمت این مدرسه از سال 86 آغاز شده و تاکنون چهار میلیارد ریال برای این منظور صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او ، رایزنی هایی با مسئولان شهرستان در این خصوص صورت گرفته و مقدمات تبدیل مدرسه به موزه فراهم شده است.
او همچنین به وجود 150 اثر تاریخی دیگر در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد 50 اثر به ثبت ملی رسیده است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیله سوار اظهار کرد: علاوه بر تکمیل مرمت مدرسه تاریخی امام خمینی (ره) ، بازسازی مزار شهدای سوم شهریور 1320 و مرمت و بازسازی قبرستان تاریخی اودلو در سال جاری برنامه ریزی شده است.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار ددارد.
6018/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي بيله سوار موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ مهدی ارباب‌نیا گفت: در مراحل مرمتی انجام شده تاکنون بخش‌هایی که از لحاظ سازه‌ای و ایستایی غیر قابل نگهداری بود و همچنین مرمت‌های غیراصولی دوره‌های مختلف که باعث سنگینی پل شده بود، برداشته شد. او افزود: پس از اقدامات فنی استحکام بخشی و اجرای قسمت پایه‌ها و پایین پل، طاق پل مطابق با الگوی قدیمی سازه به شکل پر (ضربی) اجرا شد و اکنون قسمت‌های فوقانی طاق به شکل رومی اجرا می‌شود. بنای اولیه این پل بر اساس برخی مستندات تاریخی به دوران سلجوقی برمی‌گردد که در دوران شاه عباس صفوی تکمیل و تعمیر شده و رونق یافته است.  این پل با نام پل دختر، پل شاه‌عباسی، پل تاریخی کرج و پل خاتون شناخته می‌شود که بر اساس مستندات تاریخی نام خاتون را می‌توان قدیمی‌ترین نام این پل و منسوب به دوره سلجوقی عنوان کرد.  پل تاریخی کرج در سال ۱۳۷۹ با شماره ۳۵۰۱ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می‌یابد
  • مرمت پل خاتون امسال پایان می یابد
  • ۵۰ درصد بناهای تاریخی تایباد خراسان رضوی نیازمند مرمت است
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم
  • بنا‌های تاریخی پایتخت نونوار می‌شود
  • «مرمت آثار باستانی» در سالن فردوس موزه سینما
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد