Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@12:07:33 GMT

برگزاری نخستین المپیاد جهانی نانو در ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۵۴۶۷

برگزاری نخستین المپیاد جهانی نانو در ایران

به گزارش حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ المپیاد‌های علمی، یکی از رقابت‌های جذاب در سطح بین‌المللی هستند که نخبگان جوان کشور‌ها را در رقابتی نفسگیر به چالش می‌کشند امروز  ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، ایران میزبان اولین المپیاد جهانی فناوری‌نانو است، المپیادی که ۸ کشور آسیایی و اروپا برای رقابتی تنگا‌تنگ در آن، اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مدت یک هفته، نمایندگانی از کشور‌های تایوان، مالزی، روسیه، کره جنوبی، ایران و سه تیم از اتحادیه اروپا در این المپیاد به رقابت خواهند پرداخت.

جمهوری اسلامی ایران، دبیرخانه دائمی المپیاد فناوری‌نانو بوده که میزبانی اولین دوره این رقابت‌ها را نیز به عهده گرفته و بر المپیاد‌های آتی این حوزه نیز نظارت خواهد داشت. از سوی دیگر، اتحادیه اروپا در برگزاری این المپیاد مشارکت داشته و نمایندگانی از این قاره برای شرکت در این رقابت‌ها معرفی شده‌اند که این نمایندگان از کشور‌های انگلستان، ایتالیا و آلمان هستند.

نخستین المپیاد جهانی فناوری‌نانو، ماحصل سه سال تعاملات بین المللی و جلسات حضوری و غیرحضوری میان کشور‌های مختلف بود تا ساز و کار این رقابت‌ها تعریف و تبیین شود.

۲۱ فروردین، پارک فناوری پردیس میزبان شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها خواهد بود تا اولین ماراتن علمی بین المللی میان نخبگان حوزه فناوری‌نانو در سطح دانشجویی آغاز شود شرکت‌کنندگان در حوزه‌های مربوط به رفع چالش‌های جهانی با استفاده از فناوری‌نانو و مهارت‌های نوآوری و تجاری‌سازی وارد رقابت می‌شوند.

در این رقابت‌ها که در دو مرحله برگزار می‌شود، تیم‌هایی که توسط موسسه‌های معتبر به کمیته المپیاد معرفی شده‌اند به صورت تیمی با هم رقابت خواهند کرد. در نهایت، تیمی که بالاترین امتیاز را در طول رقابت به‌دست آورده باشد، جایزه ۳۰۰۰ یورویی را دریافت می‌کند انتخاب تیم برتر بر اساس نظر کمیته داوری انجام می‌شود.

انتهای پیام/

جزئیات برگزاری اولین المپیاد جهانی نانو  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، علی احسانی مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و مدیر اجرایی المپیاد فناورانه استان تهران با اعلام این خبر گفت: اولین المپیاد ورزشی فناورانه دانشجویی با حضور دانشجویان دانشگاه های وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی در سه بخش ورزش رباتیک، ورزش های دیجیتال و فیجیتال و فناوری و نوآوری در ورزش در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این المپیاد ورزشی به همت دانشگاه صنعتی امیرکبیر و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان، برگزار می شود.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: دانشجویان علاقه مند به شرکت در اولین دوره المپیاد ورزشی فناورانه تا ۲۵ اردیبهشت ماه فرصت دارند جهت ثبت نام به ادرس اینترنتی https://setav.ir.stso مراجعه کنند.

کد خبر 6098224

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد المپیک فناوری در پایان مهرماه
  • برگزاری اولین دوره المپیاد ورزشهای فناورانه دانشجویی در دانشگاه بیرجند
  • المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
  • المپیاد ورزشی فناورانه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود
  • اسلامی: آماده‌ایم فناوری‌ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم
  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • ببینید| نخستین المپیاد دانشجویی ورزش‌های فناورانه و فیجیتال
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد