Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:13:37 GMT

هندوانه بهاره جاسک به بازارهای خارجی بارگیری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۵۸۷۵

هندوانه بهاره جاسک به بازارهای خارجی بارگیری شد

حسین شرفی روز سه شنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا، بدون ارائه تعداد کامیون و وزن آنها، مقصد هندوانه های صادراتی بهاره این شهرستان را کشورهای روسیه، ارمنستان، عراق، ترکیه و چند کشور اروپایی و عربی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: برداشت محصول ازسطح 3 هزارهکتار از مزارع زیرکشت هندوانه این شهرستان تا اوایل اردیبهشت ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرجهاد کشاورزی جاسک، میزان برداشت هندوانه در هرهکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را 30 تن اعلام و پیش بینی کرد میزان برداشت محصول بهاره امسال در مقایسه با سال زراعی گذشته با 10درصد افزایش به 90هزارتن افزایش یابد.
شهرستان جاسک با 58 هزار نفر جمعیت در 300 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت زمین های کشاورزی جاسک (شرقی ترین شهرستان استان هرمزگان) حدود 3هزارو 400هکتار با تولید سالانه حدود 94هزارتن محصول باغی و زراعی اعلام شده است.
بیشترین سطح زیر کشت گیاهان زراعی در جاسک به زمین های آماده سازی شده زیر سد جگین اختصاص دارد که در قالب شرکت سهامی زراعی و کشت صنعت (با سهامداران بومی )اداره می شود که نشان از توجه نظام جمهوری اسلامی به مناطق محروم و دورافتاده کشور دارد.
براساس آمارهای تجارت خارجی کشور در بهار و تابستان سال گذشته (96هجری خورشیدی) از لحاظ وزنی هندوانه در صدر میوه های صادراتی قرار داشت طوری که بیش از 500 هزار تن هندوانه به ارزش 98 میلیون دلار از ایران صادر شد.
عراق با واردات بیش از 321 هزار تن از این محصول در صدر فهرست خریداران هندوانه ایرانی ازجمله محصول خارج از فصل هرمزگان با محوریت شهرستان جاسک قراردارد.
اطلاعات منتشره حاکی است هر چند هندوانه ایرانی به بیش از 30 کشور جهان از جمله آلمان، نروژ، لهستان، اوکراین، انگلستان، عراق، ترکیه، رومانی و فنلاند صادر می شود اما عراق بزرگترین خریدار است.
6149 /6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آلمان جهاد کشاورزی زمین نظام جمهوری اسلامی واردات موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۵۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نصرالله پورحسین باقری با اشاره به شروع برداشت محصول توت فرنگی در باغات شهرستان بابلسر، گفت: تاکنون ۱۵ هزار تن توت فرنگی در این شهرستان برداشت شد.

او با اشاره به اینکه این شهرستان بیشترین تولید و سطح زیرکشت توت فرنگی استان را در اختیار دارد، تصریح کرد: بخش عمده کشت توت فرنگی این شهرستان در بخش بهنمیر است که با توجه به کیفیت مطلوب محصول این منطقه و درآمد مناسب حاصل از آن، کشت این محصول مورد توجه کشاورزان قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر اظهار کرد: پیش بینی می‌شود ۲۴ هزار تن توت فرنگی در ۸۰۰ هکتار مزارع توت فرنگی این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد