Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اعتیاد مهم ترین عامل طلاق در جامعه است که افزایش فرزندان طلاق و ناهنجاری ها از خروجی های نامناسب این پدیده شوم است و ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش این معضل ضرورت دارد.

خبرگزاری شبستان – مازندران

 

هر جامعه ای با مسائلی روبرو می شود که برخی از مشکلات، پایه های جامعه را سست و  متزلزل می سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه را می توان با اتخاذ و ارائه راهکارهای مناسب نه تنها کاهش حتی ریشه کن نمود.

 

برخی آداب و رسوم به عنوان هنجار در جامعه شناخته می شوند که ازدواج یکی از آنها به شمار می آید و در حال حاضر برخی با طلاق طوری برخورد می کنند که این امر همانند یک هنجار در جامعه است.

 

 

جشن ازدواج  از رسوم شیرین محسوب می شود اما اکنون جشن و مهمانی های بزرگ برای طلاق گرفته می شود که مطلقین آن را از ازدواج نیز بهتر برپا می کنند.

 

قبح و نادرستی هر عملی که شکسته شود انجام آن مطلوب و شایسته به نظر می آید که طلاق یکی از آنها محسوب می شود.

 

خانواده به عنوان کوچک ترین اما مهم ترین نهاد اجتماعی در جامعه به شمار می آید و از این جهت به اهمیت بسیار آن، آگاه می شویم که باید از عوامل تهدید خانواده تا حد ممکن، اجتناب نمود.

 

 

طلاق یکی از عوامل تهدید و سست کننده پایه های خانواده است که امروزه با مصادیق آن بسیار روبرو می شویم و در ابتدا باید به ریشه یابی آن پرداخت و سپس چاره اندیشی و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت کاهش این پدیده شوم یک ضرورت محسوب می شود.

 

متاسفانه یکی از مشکلات طلاق، افزایش فرزندان طلاق است که در دام افتادن ناهنجاری ها از خروجی های نامناسب این پدیده شوم به شمار می آید.

 

آمار تکان دهنده افزایش طلاق به ویژه در برخی استان ها را نباید فقط نگریست بلکه چاره اندیشی برای رفع این مکروه ترین حلال ضرورت دارد و شکسته شدن قبح آن بدون توجه به عواقب آن انجام می شود.

 

ح

 

حجت الاسلام رجب نعمتی قرا از مدرسین دانشگاه در خصوص تاثیرات طلاق و ریشه های این معضل و راهکارهای جلوگیری از طلاق به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: طلاق از مهم ترین عوامل تهدید کننده جامعه است.

 

وی بیان کرد: از هم پاشده شدن کیان و بنیان خانواده با طلاق امکانپذیر است که باید به شناخت عوامل موثر و متاثر آن پرداخت.

 

حجت الاسلام نعمتی ابراز کرد: ریشه های طلاق را می توان به بخش های مختلف تقسیم کرد که هر کدام، مصادیقی دارد.

 

وی گفت: راهکارهای پیشگیری از طلاق مختلف و بر اساس مصداق های آن، متنوع است اما پایبندی با باورهای دینی و شکیبایی همسران از جمله آنها به شمار می آید.

 

 

انسیه جوکار، کارشناس اجتماعی استانداری در خصوص  عوامل طلاق و تاثیر گرایش های مذهبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری گفت: اعتیاد مهم ترین عامل طلاق در جامعه است و نیمی از طلاق ها به خاطر کشیده شدن افراد به این عامل مخرب و ویران کننده صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: همسرآزاری و کودک آزاری از اثرات شوم اعتیاد به مواد مخدر محسوب می شود.

 

جوکار بیان کرد: گرایش به اعتیاد به عوامل مختلفی مربوط می شود که باید نسبت به ریشه کنی آنها، اقدام اساسی و لازم صورت گیرد.

 

وی ابراز کرد: طلاق یکی از عواملی است که موجب می شود تا پایه های خانواده ها سست شود و از هم بگسلد که فرزندان طلاق مهم ترین افرادی هستند که  ناهنجاری های اجتماعی در آنها امکان بیشتر رسوخ را دارد.

 

جوکار گفت: ارائه راهکارهای مناسب جهت کاهش این پدیده شوم ضرورت دارد و جامعه شناسان جهت رفع و ریشه کنی طلاق وظیفه مهمی بر عهده دارند.

 

وی اظهار کرد: به تجربه ثابت شده است که گرایش های مذهبی در عدم سوق یافتن به اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی، اثرگذار است.

 

دلاوری یکی از افرادی است که طلاق را در زندگی خود تجربه کرده است با وی به گفتگو پرداختیم که گوشه ای از زندگی خویش را بازگو کرد.

 

وی گفت: در ازدواج اول با سن کم با معرفی پدر به ازدواج تن دادم که حاصل آن یک فرزند بود و در ازدواج دوم نیز با اختلاف سنی زیاد، زندگی مشترک به طلاق انجامید.

 

دلاوری ادامه داد: توقع زیاد همسران از یکدیگر، دخالت والدین و اطرافیان، چشم و هم چشمی های بی مورد، بیکاری، اعتیاد و راحت طلبی و صاحب خانه و ماشین بودن در همان اوایل زندگی مشترک از مهم ترین عواملی است که منجر به طلاق می شود.

 

وی بیان کرد: طلاق های عاطفی زوجین امری مهم در خانواده ها است که کانون خانواده را به سردی، سوق می دهد و  فرزندان را دچار بسیاری از مشکلات روحی و جسمی حتی اجتماعی می کند که متاسفانه آمار طلاق های عاطفی نیز بسیار است.

 

ازدواج خوب است اما تدوام آن مهم تر.

زندگی مشترک خوب است اما زندگی از زنده بودن در کنار یکدیگر مهم تر.

احترام زوجین به یکدیگر خوب است اما احترام و حرمت متقابل داشتن مهم تر.

گزارش: معصومه علیزاده

پایان پیام/86

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی مجلس حسن روحانی کالای ایرانی دولت روز ملی فناوری هسته ای هفته هنر انقلاب اسلامی مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع راهکارهای پیشگیری جشن طلاق طلاق عاطفی طلاق اعتیاد کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۶۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست که راهکارهای رسانه ای برای تولید محتواهای اثرگذار مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت محورهایی همچون تاکید بر موضوعات متنوع فرهنگی و هنری در بستر جامعه و مدارس با نگاه پرورشی و تربیتی، توجه به برنامه های فرهنگی راهبردی در کنار حمایت از طرح نور انتظامی و تبیین شرعی و اخلاقی موضوعات مرتبط با خانواده، راهکارهای مشارکت بیش از پیش مردم در اجرای طرح های عفاف و حجاب، توجه ویژه به مقوله پوشاک ، الگوسازی از دختران و بانوان فرهیخته ، ارتقا فرهنگ حجاب و فرزند آوری در جامعه از جمله مباحثی بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

مدیرکل صدا و سیمای استان آذربایجان غربی در این نشست با اشاره به اولویت ها و برنامه های صداوسیما در این خصوص، استفاده از ظرفیت نخبگانی را مورد توجه قرار داد و گفت: در برنامه سازی ها تلاش می شود میان فضای ذهنی جامعه و برنامه های عملیاتی فرهنگی در این حوزه ارتباط برقرار شود .

آقای حجازی فر این را هم مورد تاکید قرار داد که نظرسنجی و پژوهش های انجام گرفته نشان می دهد بیشتر افرادی هم که از پوشش مناسبی برخوردار نیستند حجاب را یک امر پسندیده می دانند لذا با ایده های خلاقانه و استفاده از فرهیختگان شاهد تاثیرگذاری بیش از پیش برنامه ها در جامعه خواهیم بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • راهکارهای خانگی برای درمان معده‌دردهای خفیف
  • نشست فعالان فرهنگی در صداوسیمای استان آذربایجان غربی
  • آغاز نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور ایرانسل
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد