Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهالی مردم روستاهای قلعه‌نو و شرغان شیراز که مدت‌ها است به شهر پیوسته‌اند، درخواست بازگشایی راه‌های دسترسی این دو روستا برای دسترسی راحت به مرکز این کلان‌شهر را دارند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ استانها فارس نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، قلعه‌نو امروز یکی از شهرک‌های حاشیه‌ای شیراز است که به این کلان‌شهر پیوسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نداشتن جاده دسترسی مناسب و واقع شدن این منطقه در کنار سایر مناطق کمتربرخوردار روز به روز به مشکلات مردم آن افزوده است.

یکی از شهروندان این منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت:بلوار اتحاد مسیر روستاهای قلعه نو و شرغان است، مسیری که همیشه شاهد ترافیک سنگین خودروهای سواری و سنگین بوده که بدون رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در حرکت هستند.

جعفری با بیان اینکه گلایه شهروندان چندین روستای الحاقی این منطقه عدم رعایت قوانین توسط رانندگان خودروها و در پی آن خطرات جانی و مالی است، گفت: قلعه نو در مسیر بلوار اتحاد بین دو منطقه  ترکان و شرغان واقع شده است و با جمعیتی بالغ بر 20 هزار  نفر با مشکلات عدیده علاوه بر این مشکل با مشکلات دیگری نیز رو برو است.

وی خاطرنشان کرد: به علت افزایش جمعیت در این چند منطقه، ساخت و ساز بالا و بی‌رویه و همچنین کار کشاورزی مردم بومی منطقه  قلعه نو ، متاسفانه در این مناطق با کمبود آب روبرو هستند و در فصول مختلف شاهد قطعی آب در ساعات زیادی به ویژ در ایام تابستان و عید هستیم.

یکی دیگر از شهروندان منطقه قلعه‌نو شیراز نیز گفت: با توجه به بالا بودن آب سطحی منطقه و جمعیت روز افزون آن و استفاده از چاه‌های جذبی و همچنین نداشتن فاضلاب شهری، شهروندان فاضلاب خانگی را به کوچه‌، کانال‌ها و جداول سپرده‌اند در این زمینه شاهد یک فاجعه  زیست محیطی در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود .

گلشنی تصریح کرد: وجود آب‌های سطحی در برخی مناطق سبب شده که پی خانه‌های نوساز این مناطق رو به فرسودگی رود و بیماری‌های  ناشی از نمسار بودن اتاق‌ها برای سالمندان و دیگر افراد روز به روز بیشتر شود، همچنین به علت اینکه کوچه‌ها در این مناطق کم عرض بوده و بعضی از خانه‌ها دارای کرسی  و برخی دیگر همسطح نیست، نمی توان عملیات زه‌کشی را انجام داد .

یک شهروند خانم دیگر که خواست نامی از او برده نشود گفت: در قلعه‌نوبا توجه به تعداد جمعیت دانش آموزان در مقاطع راهنمایی و دبیرستان ، متاسفانه مدرسه‌ای وجود ندارد و  والدین مجبور هستند هزینه‌های بالای رفت و آمد برای فرزندانشان را پرداخت کنند.

وی از نداشتن فضای سبز در این منطقه نیز گلایه کرد و گفت:  آسفالت کوچه‌ها طوری است که هیچ فضایی برای درختکاری ندارد و کوچه‌ها به قدری نامتوازن و کم عرض هستند که نمی‌توان در آن درختی کاشت و خانه‌ها نیز در متراژ کم واگذار گشته و امکان داشتن فضای سبز در حیاط خانه‌ها را نمی‌دهد .

این شهروند بیان کرد: پیاده‌رو سازی و مبلمان شهری نیز در این منطقه نداریم و همچنین زیباسازی برای مردم این منطقه از دیگر معضلاتی است که مردم قلعه‌نو با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. همچنین در مسیر خیابان اصلی منطقه  قلعه‌نو املاک مورد مسیری بسیاری وجود دارد که سبب کندی ساخت جاده و عریض شدن آن شده که لازم است  با توجه به رشد سریع جمعیت در این مناطق این املاک توسط شهرداری تملک و مشکل راه اصلی برای عبور و مرور مردم برطرف شود.

مردم قلعه نو خانه محله و زمین ورزشی می‌خواهند

یکی از اعضای یاوران شورای منطقه قلعه نو نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: در گام نخست بازسازی و نو سازی مسجد فرسوده و قدیمی این منطقه و یا ساختن حسینه‌ای برای امورات دینی مردم و اجتماعات آنان در این منطقه ضروری است.

رسول مرزبان با اشاره به اینکه در قلعه‌نو نیازمند ساخت خانه محله و زمین ورزشی هستیم بیان کرد: چند سال است به دنبال آن می‌رویم اما نتیجه‌ای برای ما در پی نداشته است و ساخت این خانه محله می‌تواند برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و همچنین آموزش به آنان موثر باشد.

 وی گفت: همچنین ساخت کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این منطقه و بالا بردن میزان مطالعه، سطح فرهنگ،دانش و همچنین ساخت سالن ورزشی برای بانوان و برگزاری کلاس‌های رایگان هنر آموزی در این منطقه توسط سازمان فنی و حرفه‌ای از نیازهای مردم در قلعه نو است.

مرزبان تصریح کرد: نداشتن پل هوایی در مسیر اصلی،نداشتن بانک در این منطقه و مناطق اطراف که باز هم به علت نداشتن امنیت و پاسگاه انتظامی در سطح منطقه است مسبب شده مردم برای انجام ساده‌ترین امورات پرداخت قبوض یا برداشت وجه به سطح شهر مراجعه کنند .

این عضو یاوران شورای محله قلعه‌نو خاطرنشان کرد: از مشکلات مهم قلعه‌نو و شرغان مسدود بودن مسیر این مناطق به مناطق اطراف و دسترسی به مرکز شهر شیراز است،که پیشنهاد داریم اگر شهردار منطقه زمین‌های کشاورزی در انتهای بلوار تخت جمشید را تملک  و عملیات جاده سازی را انجام دهند،مناطق قلعه نو و شرغان از این مسدود بودن خارج شده و از راه بلوار تخت جمشید امکان عبور و مرور آنان فراهم می‌شود.

مرزبان بیان کرد: با اجرای این طرح به راحتی می‌توان در مناطق ورود و خروج کرده و  مسیر پرترافیک و خطرناک چهارراه شریف‌آباد را نیز کاهش داده و  عبور و مرور مردم نیز به آسانی انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ع

R41382/P1494/S6,61/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۶۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد

سیدسعید جباری گفت: شهرداری صادق آباد و اداره منابع طبیعی این شهرستان ۱۰ روز فرصت دارند این مسیر و نقاط حادثه خیز آن را ایمن سازی کنند و تا زمانی که کارشناسان ایمنی مسیر را تایید نکردند، ورود به این منطقه ممنوع است.

دادستان گالیکش افزود: در صورتی که تغییری در وضعیت امکانات و ایمنی این منطقه گردشگری ایجاد نشود و در اثر کوتاهی متولیان، مسافران صدمه ببینند، با مدیران دستگاه‌های متولی از باب ترک فعل، برخورد قانونی خواهد شد.

سال گذشته با دستور دادستان گالیکش مسیر دسترسی به آبشار اول در لوه ایمن سازی شده لود و از امروز هم ایمن سازی مسیر دسترسی به آبشار دوم که مرتفع‌تر است آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • دسترسی به بافت تاریخی و حرم‌های مطهر با پروژه تقاطع غیرهمسطح قائم-رحمت-احمدی
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • اعلام جزئیات مفقودی یک کارگر شهرداری منطقه ۱۵ تهران
  • خوزستان لرزید
  • مهلت ۱۰ روزه دادستان گالیکش برای ایمن‌سازی مسیر دسترسی به آبشار لوه/ مسیر دسترسی به آبشار مسدود شد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • توضیحات شهردار منطقه درباره زمان بازگشایی بزرگراه خرازی
  • تلاش برای رفع آبگرفتگی ها در خوزستان / سامانه بارشی دیگر در راه است