Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@02:03:41 GMT

افتتاح دفتر نخبگان غرب مازندران در نوشهر

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۶۱۹۳

افتتاح دفتر نخبگان غرب مازندران در نوشهر

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، «سارینا بابایی» کودکی که هوش و نبوغ بسیار بالای او زبانزد عام و خاص شده است و عنوان «سفیر مهربانی» را با خود به یدک می‌کشد، به‌عنوان تنها فرا نخبه‌ ملی، در ایام نوروز به مازندران سفر کرد.

او در سال 1385 در شهر فردیس و در یک خانواده تحصیل‌کرده به‌دنیا آمد و از همان دوران کودکی هوش بسار زیادش مورد توجه همگان قرار گرفت، به‌طوری که اولین داستان کوتاه خود را در سن 3 سالگی نوشت و اکنون که 11 سال دارد موفق شده است تعداد 30 جلد کتاب با موضوعات «همکاری»، «مشورت»، «همدلی»، «احساس مسؤولیت» را به نگارش در آورد و این موفقیت حاصل برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم می‌داند، در سفری که این نابغه ملی به همنراه خانواده‌اش به نوشهر داشت، گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سارینا بابایی در گفت‌وگویی اظهار کرد: در 3 سالگی حروف الفبا را به‌طور کامل یاد گرفتم و حفظ کردم و در سن 6 سالگی نخستین کتابم را به نام «حقوق همسایگان» نوشتم و این خود یک جرقه بود که در ذهن یک کودک 6 ساله موضوع «حقوق همسایگان» بیاید.

وی افزود: خیلی زودتر از شرایط سنی‌ام شروع به راه رفتن و حرف زدن کردم و پدر و مادر متوجه این استعدادها شدند و همه سعی و تلاش خود را برای پرورش استعدادهای من به‌کار گرفتند و خدا را شکر می‌کنم که چنین استعدادی را به من داده است و امیدوارم بتوانم به خوبی از آن استفاده کنم.

این فرانخبه ملی کشورمان با بیان اینکه جدا از اینکه مطالب و علم به ذهن من می‌آید، مطالعه هم خیلی تأثیرگذار است، عنوان کرد: کار من ساخت کلیه مصنوعی بود ولی با همین مطالعات به علم «بیونیک» رسیدم و این جرقه‌ای در دنیا بود که یک علم جدید به وجود بیاید که باعث کشت اندام مصنوعی بدن می‌شود.

وی تصریح کرد: از سوئد، کاناد و آمریکا پذیرش داشتم ولی همه را رد کردم چون می‌خواهم بمانم تا به کشورم خدمت کنم چون ایران در قلب من است.

بابایی‌ مهمان‌نوازی مردم مازندران و نوشهر را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: مردم مازندران بسیار مهمان‌نواز هستند و خیلی از این بابت راضی هستم و نوشهر نخستین شهر مازندران بود که به آنجا سفر کردم و نمره 20 به این شهر می‌دهم.

وی تأکید کرد: از مسؤولان می‌خواهم همیشه کنار کودکان باشند و به آنها بیشتر اهمیت بدهند و برنامه‌ای برای تحقیق و پژوهش این سنین داشته باشند.

پدر «سارینا» نیز اظهار کرد: استعداد «سارینا» در یک‌سالگی مشخص شد و وقتی ما متوجه شدیم خوابش بسیار کم است و کارهایی که انجام می‌داد با بقیه بچه‌های هم‌ سن خودش تفاوت داشت به این نتیجه رسیدیم که او فراتر از سن خود رفتار می‌کند.

فریدون بابایی بیان کرد: در 3 سالگی به زبان فارسی مسلط شد و این نشان می‌داد نبوغش بالاست، در 5 سالگی به زبان انگلیسی کاملاً مسلط شد و در پیش‌دبستانی نخستین کتابش تحت عنوان «حقوق شهروندی» را نوشت و این نخبه بودن بودن «سارینا» از همان‌جا برای همگان نهادینه شد.

وی به خاطره‌ای زیبا از حضور فرزند نخبه‌اش در دانشگاه خوارزمی اشاره کرد و گفت: جلسه‌ای در دانشگاه خوارزمی بود و یک استاد «اگزیستانسیالیسم» حضور داشت و در آنجا سخنرانی می‌کرد و خب اینها اعتقاد خاصی به خدا ندارند و در آن زمان «سارینا» فقط 7 سالش بود و وقتی این استاد دانشگاه او را دید، گفت من نشانه‌ای از عظمت خداوند را دیدم.

بابایی ادامه داد: بعد از این حرف بود که همه اساتید در آنجا گریه می‌کردند که چگونه یک فرد «اگزیستانسیالیسم» که اعتقادی ندارد بعد از 80 سال چه چیزی در این بچه دید.

وی با بیان اینکه دانشگاه تهران از «سارینا» تست هوش گرفتند و اعلام کردند که بالاترین ضریب هوشی در ایران است، عنوان کرد: با توجه به کارهایی در زمینه پزشکی، فنی، ساخت سیستم ضدجوش خودرو، علم «بیونیک»، ادبیات و ترجمه قرآن به زبان انگلیسی انجام داده است به او عنوان «فرانخبه» دادند و در حال حاضر تنها «فرانخبه» ایران است.

وی تصریح کرد: بحثی در آموزش و پرورش با عنوان حذف مدارس خاص وجود دارد و «سارینا» موافق این طرح بود و خیلی از حرف او استقبال شد و خود «سارینا» هم اعلام کرد که بگذارید همه در کنار هم باشیم و از همدیگر جدا نباشیم و با دادن عناوین به ما، استرس بر ما وارد نکنید.

پدر این کودک نابغه ملی خاطرنشان کرد: «سارینا» اخیراً در ملاقاتی که با «مولاوردی» معاون وزیر داشت، پیشنهاد کتاب 6 جلدی حقوق شهروندی را داد و از این پیشنهاد استقبال شد و گفت می‌خواهد به ایشان بگوید که با منشور کافی نیست و باید از همان مقطع ابتدایی نهادینه شود.

وی تصریح کرد: ما با «سارینا» نزد چند وزیر و سپس به شهرهای مختلف کشور رفتیم ولی به محض ورود به نوشهر، استقبال بسیار گرمی از او شد و این برای ما بسیار حائز اهمیت بود و چون قرار بود «سارینا» به‌عنوان «سفیر مهربانی» ایران دو روز در نوشهر بماند ولی خودش گفت بابا در نوشهر آن چیزی که من دیدم، نهادینه شده است.

بابایی با اشاره به اینکه «سارینا» نوشهر را «شهر نخبگان و علم» نام‌گذاری کرد و گفت که بابا علم در اینجا بسیار مورد توجه قرار دارد و حتی برخوردها نیز علمی بود، افزود: از نماینده مردم شریف نوشهر، چالوس و کلاردشت تشکر می‌کنم که وقت گران‌بهایش را برای نخبه‌ها می‌گذارد و حالا هم برای «سارینا» وقت گذاشت.

وی با بیان اینکه دخترم از کشور سوئد پیشنهاد داشت ولی خودش تأکید می‌کند که «ایران در قلب من است»، تصریح کرد: از مسؤولان می‌خواهیم به همه ‌«سارینا»‌ها رسیدگی کنند و نیازهای مادی و معنوی آنها را برطرف کنند و در کنار آنها باشند و به جایی برسیم که از یک جایی «فرار مغزها» متوقف شود یعنی بمانند و کشورشان را بسازند، «سارینا» متعلق به من نیست و او یک سرمایه ملی است و متعلق به کل کشور است و همه کمک کنیم تا این سرمایه‌ها برای آبادانی بیشتر کشور بمانند.

مشاور بنیاد نخبگان مازندران در غرب استان نیز با اشاره به اینکه در آینده‌ای نزدیک دفتر کانون نخبگان غرب مازندران در نوشهر مستقر خواهد شد، اظهار کرد: در این زمینه با شورای شهر نوشهر رایزنی کردیم و تا این لحظه همراهی خوبی داشتند و حتی جانمایی هم انجام دادند و اگر این روند به همین شکل پیش برود به امید خدا، افتتاح دفتر نخبگان غرب مازندران با حضور مسؤولان ارشد استانی و شهرستانی در نوشهر انجام خواهد شد.

میثم متاجی افزود: زیرساخت‌های بسیار خوبی از جمله فرودگاه در نوشهر وجود دارد که برای حضور میهمانان نخبه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد و البته وجود بندر و فضای دانشگاهی در این شهر نیز زمینه را برای ارائه خدمات مطلوب‌تر بنیاد نخبگان به وجود آورده است.

وی بیان کرد: در گذشته شاید این دیدگاه وجود داشت که نخبگان کسانی هستند که اکتشاف یا اختراعی دارند ولی الان همه به این نگاه رسیدند که بخشی از فعالیت بنیاد نخبگان به حوزه دانشگاهی مرتبط است ولی امروز محدود به این حوزه نیستیم و در این بنیاد بخش‌های مختلفی مانند نخبگان دانش‌آموزی، اصناف، ورزشی و... وجود دارد.

مدیر بنیاد نخبگان غرب مازندران تصریح کرد: رویکرد بنیاد نخبگان، حمایت مادی و معنوی از نخبگان در همه صنوف است و کلاس‌های آموزشی و تخصصی برگزار می‌شود و طرح‌ها و ایده‌های آنها مورد حمایت مالی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: همه تلاش ما در کانون نخبگان غرب مازندران سبب تجمیع و پیشرفت بیشتر نخبگان این منطقه از استان مازندران شود و کارگروه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... شکل بگیرد تا کارها بهتر و کارآمدتر پیش برود و دفتر بنیاد نخبگان غرب مازندران در نوشهر صرفاً یک اسم نباشد بلکه در عمل مفید واقع شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوثر از کمک نخبگان استفاده خواهد کرد

غرفه سازمان اقتصادی کوثر در نمایشگاه روایت خدمت میزبان نام آوران و نخبگان علمی کشور بود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، ناصر فخاری مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره این سازمان در نشستی صمیمانه با ۶۰ نخبه علمی برجسته کشور که با دعوت بنیاد ملی نخبگان به نمایشگاه روایت خدمت آمده بودند، گفت: سازمان اقتصادی کوثر، چون موظف به تلاش در جهت توسعه معیشت خانواده‌های معزز شاهد و ایثارگر بوده و به همین صورت کلیه سود و عوائد فعالیت‌های اقتصادی خود به بنیاد شهید پرداخت کرده در سرمایه گذاری در طرح‌های اقتصادی پر ریسک وارد نمی‌شود.

وی در ادامه افزود: یکی از راه‌هایی که میزان ریسک یک طرح اقتصادی را اندازه می‌گیرد استفاده از مشاوره و به کارگیری نخبگان در مراحل مطالعاتی و اجرایی طرح‌های اقتصادی است.

فخاری در این گفت‌وگو همچنین خاطرنشان کرد: ما در بحث افزایش بهره‌وری و ادامه روند خودکفایی در صنایع هیچ راهی جز استفاده از نخبگان و زبدگان علمی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به دستاورد بزرگ هوشمندسازی کسب و کار‌ها در سازمان اقتصادی کوثر اظهار کرد: سامانه یکپارچه و هوشمند مدیریت کوثر شاهد مثال گفته‌های بنده است که با ورود نخبگان علمی گره‌های بسیاری از صنایع باز شد و به جای همان گره‌ها شاهد بهره وری بودیم.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مدیر روابط عمومی منابع طبیعی مازندران- نوشهر
  • معرفی ۳۰۰ متخلف به تعزیرات حکومتی مازندران
  • بهره‌برداری از راه دسترسی بندر نوشهر تا هفته دولت سال ۱۴۰۳
  • فعالیت ۳۱ گروه گشت حفاظتی در جنگل‌های غرب مازندران
  • پیشرفت ۸۳ درصدی احداث راه دسترسی به بندر نوشهر
  • کوثر از کمک نخبگان استفاده خواهد کرد
  • دیدار مسئولین با مردم غرب استان برگزار شد
  • امسال ۲ هزار انشعاب فاضلاب در مازندران نصب شد
  • اهدا ۱۷ سری جهیزیه به نوعروسان نوشهری
  • افتتاح دفتر خبرگزاری پانا در فیروزه