Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@13:25:54 GMT

نواقص پرونده ورمی‌کمپوست برطرف شد/محاکمه دوباره متهمان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۶۳۸۷

حوادث رکنا: سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران از برطرف شدن نواقص پرونده ورمی کمپوست که پیشتر دیوان عالی کشور نسبت به آن نقص تحقیقاتی گرفته بود، خبر داد.

محسن افتخاری در پاسخ به سؤالی در خصوص آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری Fraud موسوم به «ورمی کمپوست» اظهار کرد: دیوان عالی کشور نسبت به این پرونده نقص تحقیقاتی گرفت و پرونده برای رفع نواقص، به دادسرا بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران اضافه کرد: دادسرا پرونده را پس از برطرف کردن نواقص مورد نظر دیوان عالی کشور، به دادگاه کیفری یک ارجاع داده اما همچنان یک سری مقدمات نیاز است تا جلسه دادگاه برگزار شود.

افتخاری پیشتر گفته بود تمام متهمان این پرونده به جز یک یک نفر، با قید وثیقه آزاد هستند.

پرونده ورمی کمپوست 10 تا 15 هزار شاکی دارد و متهم ردیف اول آن مدیرعامل شرکت است. او که چهار سال پیش به‌عنوان کارآفرین نمونه مورد تجلیل وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته بود، با همدستی دو نفر از بستگان خود و پنج نفر دیگر در پوشش فروش کودهای ورمی کمپوست و پرورش کرم خاکی، شهروندان استان‌های مختلف کشور را (حدود 20 استان) به سرمایه‌گذاری در شرکت خود ترغیب کرد اما پس از مدتی دست به کلاهبرداری 200 میلیارد تومانی زد.

مدیرعامل این شرکت و همدستانش که 22 اسفند 95 در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک محاکمه شدند، با استفاده از پول‌های به دست آمده، چند باب دفتر،‌ چند دستگاه خودروی خارجی گران‌قیمت و چند دستگاه خودروی برف‌بازی خریده بود.

در این پرونده هزاران مالباخته از یک‌میلیون تا یک‌میلیارد تومان خسارت دیده‌اند اما بیشتر آنها مبالغی بین 40 تا 50 میلیون تومان از دست داده‌اند.

نهایتاً فروردین سال 96، دادگاه حکم پرونده ورمی کمپوست را صادر کرد که پرونده با اعتراض دادستانی تهران به عنوان مدعی‌العموم، به دیوان عالی کشور ارسال شد.

دادستان تهران دوم آبان سال 96 ضمن تشکر از سرپرست ناحیه 31 (جرایم اینترنتی) به لحاظ اعتراض به حکم صادره در پرونده موسوم به ورمی کمپوست، اظهار کرد: دادگاه برخی متهمان را تبرئه کرده بود که با اعتراض سرپرست دادسرا به این رأی، دیوان عالی کشور، حکم صادره از سوی دادگاه را در بخش مربوط به برائت نقض کرد و پرونده پس از رفع نقص مجدداً به دادگاه ارسال می‌شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سقوط هواپیما سلامت مهم ترین های 24 ساعت سقوط جت شخصی در ایران کلاهبرداری Fraud کلاهبرداری اخبار حوادث استان تهران دیوان عالی کشور پرونده متهمان محاکمه ورمی کمپوست پرونده ورمی کمپوست حوادث قاتل زن قتل دستگیری ایران عکس دختر زندگی سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد

یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای سازمان مجاهدین (منافقین) صبح امروز (سه‌شنبه) ۴ اردیبهشت ماه در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست حجت الاسلام دهقانی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، در اولین جلسه دادگاه در ۲۱ آذرماه ۱۴۰۲، نماینده دادستان، اتهامات ۴ نفر از متهمان پرونده یعنی تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین) متهم ردیف اول، مسعود رجوی متهم ردیف دوم، مریم قجر عضدانلو (رجوی) متهم ردیف سوم و مهدی ابریشمچی متهم ردیف چهارم پرونده را قرائت کرد.

در جلسه دوم دادگاه در ۲۸ آذرماه ۱۴۰۲، کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۲۳ پرونده اعم از زهره اخیانی، فهمیه اروانی، مهدی براهی، مژگان پارسایی، زهرا مریخی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی، مهدی خدایی، عباسعلی داوری فیضی پورآذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، مسعود طریقت، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمیان، محسن سیه گلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم قرائت شد.

در جلسه سوم دادگاه در ۵ دی ماه ۱۴۰۲، نماینده دادستان کیفرخواست متهمان ردیف ۲۴ تا ۳۳ اعم از ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلناز جواهری ساعتچی، مهربان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی و نیکو خائفی اشکذری را قرائت کرد.

در چهارمین جلسه در ۱۲ دی ۱۴۰۲، نماینده دادستان، قبل از قرائت ادامه کیفرخواست به تشریح جنایات گروهک تروریستی منافقین پرداخت.

در پنجمین جلسه دادگاه در ۱۹ دی ماه ۱۴۰۲، کیفرخواست متهمان ۳۴ تا ۴۲ پرونده قرائت شد.

در ششمین جلسه دادگاه در ۲۶ ماه ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۴۳ تا ۷۰ قرائت شد.

در هفتمین جلسه دادگاه در ۳ بهمن ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۷۱ تا ۸۹ قرائت شد.

در هشتمین جلسه دادگاه در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ کیفرخواست متهمان ۹۰ تا ۱۰۵ به همراه عناوین اتهامی متهمان و اسامی شکات قرائت شد.

در نهمین جلسه دادگاه در ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ نماینده دادستان به ادامه قرائت کیفرخواست پرداخت.

در دهمین جلسه دادگاه در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲، نماینده دادستان گفت: هویت این گروهک (منافقین) سلاحش است که در لوگوی آن‌ها تجلی دارد.

براساس این گزارش، این پرونده ۱۰۴ متهم حقیقی و یک متهم حقوقی (تشکیلات گروهک منافقین) را دارد.

دیگر خبرها

  • تعریف کمپوست
  • تجمع مقابل دیوان عالی آمریکا در حمایت از افراد بی خانمان
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • محاکم به اصل پیشگیری از تکرار جرم توجه کنند
  • لزوم آسیب‌شناسی پرونده‌های معطل مانده در واحدهای اجرای احکام
  • اصل پیشگیری از تکرار جرم در صدور احکام جایگزین حبس لحاظ شود
  • مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت