Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-23@16:23:06 GMT

عمل انسان چه زمانی بی‌نتیجه می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۷۳۷۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید جلال موسویان کارشناس مذهبی در خصوص اینکه عمل انسان در چه زمانی بی‌نتیجه می‌ماند، گفت: خداوند در ابتدای نزول سوره عصر شرط کرده بودند که همه مسلمانان باید این سوره مبارکه را هر روز قرآئت کنند، که این نشان از اهمیت سوره عصر دارد.

وی ادامه داد: خداوند در آیه اول این سوره مبارکه به «عصر» قسم خورده است که همه انسان ها در خسارت هستند، به غیر از انسان هایی که چهار ویژگی ایمان آوردن، انجام عمل صالح، سفارش به حق و صبر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ؛ مگر کسانی که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده‌اند، و یکدیگر را به حق سفارش کرده و یکدیگر را به شکیبایی و استقامت توصیه نموده‌اند».

حجت الاسلام موسویان افزود: هر وقتی که انسان خارج از این چهار موضوع عمل کند، عملش بی‌نتیجه می‌شود. به این ترتیب اگر در ابتدا عمل فردی صالح و صحیح نباشد، بی نتیجه خواهد شد، چرا که کافر در روز قیامت به خداوند عرضه می دارد که خدایا من حالا متوجه شده ام که چه اعمالی در دنیا اثر مثبت دارد و مرا به دنیا بازگردان تا عمل های نتیجه بخش را انجام دهم. اما خداوند می‌فرماید هرگز؛ اگر برگردید همان کارها را مجدد رقم خواهید زد.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: دوم «الا الذین امنوا و عملوا الصالحات و تواصوا بالحق و تواصوابالصبر؛ مگر افرادی که ایمان آورده و اعمال صالح بجا آورده اند و یکدیگر را به حق ، سفارش کرده و به صبر توصیه نموده اند» اشاره می‌کند. هرکسی که ایمان نیاورده و عملی انجام دهد این عمل باطل و بی نتیجه است، برخی افراد، عمل های خوبی دارند، اما چون بدون ایمان و اعتقاد است، بی نتیجه خواهد بود، «وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ» اگر کسی در عمل هایی که انجام می دهد حقانیت را لحاظ نکند، این عمل بی نتیجه است.

وی عنوان کرد: در بین علمای اهل سنت، عده ای می گویند به ما ربطی ندارد که یزید و امام حسین (ع) در سال 61 هجری جنگیدند و طی این رویداد یک شخصی کشته شده و شخصی هم پیروز از میدان خارج شده است. ما باید به آنها عرضه کنیم که در زندگی انسان اگر قرار است، عمل ها به نتیجه برسد، انسان باید پیرو حق باشد و مخالف باطل و اگر برعکس عمل کند؛ قرآن می‌فرماید: هر کس عقیده باطلی داشته باشد، عملش هم باطل می شود، چرا که در راه حق نبوده و مسیری که طی کرده در مسیر حق نبوده است.

حجت الاسلام موسویان اظهار داشت: شخصی به امام جواد (ع) عرض کرد، ممکن است عمل من باطل و بی نتیجه باشد، حضرت فرمودند: وقتی که بر راه حق نباشید، اعمالتان باطل است. خداوند می‌فرماید: «شما حق ندارید صدقات خود را با منت گذاشتن یا اذیت کردن باطل کنید».

این پژوهشگر دینی در پایان اضافه کرد: بنابراین اگر کسی منت نگذارد و اذیت نکند بر راه حق خواهد بود. چهارمین نکته که در این سوره شریفه به آن اشاره شده است، این است که اگر کسی می خواهد، عمل نتیجه بخش داشته باشد، باید صبر کند، خداوند آیات بسیاری پیرامون صبر برای نتیجه بخشی اعمال در قرآن کریم آورده است. عجله کردن از شیطان است.



منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواردی که گارانتی خودرو را باطل می‌کند

برخی افراد بر این باورند، خودرویی که گارانتی داشته باشد به این معنی است که تمامی هزینه‌ها و ایرادات فنی آن برعهده شرکت سازنده خواهد بود، در حالی که چنین نبوده و گارانتی خودرو در ایران قوانین و ضوابطی دارد. اما در ادامه به برخی از عجیب‌ترین دلایل ابطال گارانتی خودرو اشاره می‌شود که خریداران خودروی صفر کیلومتر باید نسبت به آن آگاه باشند. 

تغییر اندازه رینگ و لاستیک:

برخی از مشتریان پس از تحویل خودرو اقدام به افزایش اندازه رینگ یا لاستیک می‌کنند. این موضوع از نظر خودروساز می‌تواند جلوبندی خودرو را تحت فشار قرار دهد و در نتیجه خدمات گارانتی برای بخش جلوبندی خودرو باطل می‌شود. 

نصب روکش صندلی:

روکش صندلی برای آن دسته از خودرو‌هایی که از ایربگ‌های جانبی بهره می‌برند یا تنظیم آنها به صورت برقی است، می‌تواند گارانتی صندلی‌های خودرو را از کار بیندازد. چراکه اکثر روکش صندلی‌های موجود در بازار فاقد استاندارد ایربگ هستند و می‌توانند از تنظیم راحت‌تر صندلی خودرو جلوگیری کنند. 

کف‌پوش سه‌بعدی:

نصب کف‌پوش یا زیرپایی سه‌بعدی یکی از عجیب‌ترین مواردی است که می‌تواند گارانتی سیستم گیربکس خودرو‌های دنده دستی را باطل کند. شرکت تولیدکننده بر این باور است، کف‌پوش‌های سه‌بعدی به دلیل ضخامت بالایی که دارند، مانع از گرفتن کامل پدال کلاچ می‌شوند و همین موضوع می‌تواند باعث خرابی گیربکس شود. 

نصب برچسب شیشه دودی:

علاوه‌بر اینکه استفاده از برچسب‌های شیشه دودی با درصد بالاتر روی خودرو غیرقانونی است، حتی منجر به ابطال گارانتی نیز می‌شود. شرکت خودروساز اعتقاد دارد تا زمانی که خودرو شامل گارانتی است، استفاده از این برچسب‌ها می‌تواند گارانتی شیشه بالابر‌ها و کلید‌های مربوط به آن را باطل کند. 

هرنوع دست‌کاری در بخش فنی خودرو:

انجام هرنوع دست‌کاری اعم از نصب قطعات برقی غیراستاندارد، تقویت موتور، دست‌کاری بدنه خودرو و... می‌تواند منجربه ابطال گارانتی شود. اما یکی از عجیب‌ترین قطعاتی که باعث از کار افتادن گارانتی خودرو می‌شود، نصب استرس‌بار است. استرس‌بار به نوعی یک میله فلزی محسوب می‌شود که به کمک آن ثبات و پایداری یک خودرو در هنگام حرکت‌های ناگهانی و سریع در پیچ‌های تند یا هنگام مانور‌های خطرناک از سوی راننده، تا حد زیادی حفظ می‌شود. این قطعه در بسیاری از خودرو‌های روز دنیا نیز استفاده می‌شود، اما خودروساز داخلی معتقد است که نصب آن باعث آسیب به سیستم تعلیق خودرو خواهد شد.

منبع: تجارت‌نیوز

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • فرشتگان کاتب؛ حافظ انسان در زمان حیات
  • روحانیت باید توجه به آخرت را به جامعه تزریق کند
  • تصویر عجیب از مردی که زمانی همه زنان دنیا عاشقش بودند!
  • انسان به ذکر، یادآوری و توجه نیازمند است
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • کدام دعا نماز را باطل می‌کند؟
  • جنایت در غزه نتیجه جاهلیت مدرن است
  • چه زمانی برای تست روانشناسی به مراکز مشاوره مراجعه کنیم
  • مواردی که گارانتی خودرو را باطل می‌کند
  • عدالت و انسجام اجتماعی؛ مهمترین موضوعات محوری در قرآن