Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۲۸۰ نفر طی ایام نوروز ۹۷ به اردوی جهادی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی اعزام شدند.

مهدی هنری، در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ۷۴ گروه جهادی شامل هزار و ۲۸۰ نفر ایام نوروز ۹۷ به اردوی جهادی در مناطق محروم خراسان‌جنوبی رفتند.

مسئول بسیج  سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از این تعداد ۱۷ گروه یک روزه، ۱۵ گروه سه روزه، ۲۴ گروه هفت روزه و همچنین ۱۷ گروه ۱۰ روز به بالا به اردوی جهادی در ایام نوروز رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنری ادامه داد: از این تعداد ۸۳۰ نفر از برادران و ۴۵۰ نفر از خواهران بودند که ایام نوروز را در مناطق محرومی چون درح  شهرستان سربیشه به محرومان و نیازمندان خدمت ارائه کردند.

وی  با اشاره به اینکه ۵ گروه جهادی دانشجویی داشتیم، افزود: یک گروه مهمان نیز از دانشگاه تهران به مناطق محروم خراسان‌جنوبی آمدند و خدمات پزشکی و دندانپزشکی ارائه کردند.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این گروه پزشکی دو هزار مورد ویزیت رایگان داشته‌اند، گفت: کشیدن دندان، پرکردن دندان، معاینه، توزیع بسته‌های کوچک مرتبط با سلامت و برگزاری کلاس‌های آموزشی از جمله فعالیت‌های این گروه بود.

هنری اظهار کرد: برگزاری کلاس‌های فرهنگی، کلاس قرآن، آموزش صنایع دستی، آموزش تزئینات خانه و کارهای عمرانی از جمله فعالیت‌های گروه‌های جهادی در ایام نوروز ۹۷ بود.

مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه عمرانی گروه‌های جهادی در تکمیل و انجام ۹۰ پروژه همکاری داشته‌اند، بیان کرد: از این تعداد ۲۵ مورد تعمیر و مرمت مسجد و حسینیه و ۱۹ مورد تکمیل و مرمت خانه محروم مددجو بوده است.

هنری یادآور شد: همچنین ۶ مورد تکمیل و مرمت مدرسه، ۴ مورد تکمیل و بهسازی مزار شهداء، ۱۱ مورد بهسازی و ساخت سرویس‌های بهداشتی، ۱۳ مورد لوله‌گذاری و کانال‌کشی جهت آبیاری و ۱۲ مورد هم کمک در ساخت استخر ذخیره آب بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۷۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس مسجدی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در رابطه با میزان مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی در ایام نوروز سال ۱۴۰۳، گفت: در حدفاصل روزهای ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ (۲۰ روز)، تعداد هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی، جان خود را از دست دادند.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که هزار و ۱۷۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات رانندگی داشتیم، حدود ۹ و نیم درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه بیشترین آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای ۳ فروردین و ۲۸ اسفند رقم خورد، عنوان کرد: ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز سال جاری را آقایان و ۲۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی نیز در این ایام، ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴ و نیم درصد کاهش داشت.

کد خبر 6086327

دیگر خبرها

  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • اولین گروه از زائران خراسان جنوبی به عمره اعزام شدند
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • آخرین آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات در تعطیلات نوروز اعلام شد
  • اعزام زائران عمره خراسان‌ جنوبی عصر امروز از فرودگاه زاهدان
  • اعزام ۲۶ کارگر خراسان جنوبی برای دیدار با رهبری
  • در تعطیلات نوروزی یک هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات جان باختند
  • جان باختن هزار و ۶۵ نفر بر اثر تصادفات در تعطیلات نوروز
  • ویزیت رایگان اردو‌های جهادی در مناطق محروم روستایی بخش کوهسار سلماس