Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در آمریکا اظهار داشت که انتخاب «جان بولتن» مشاور جدید امنیت ملی آمریکا تاثیری در بهبود وضعیت افغانستان ندارد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه شبه قاره نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، پس از برکناری ژنرال «مک‌ مستر» به دلیل اختلاف نظر با ترامپ، «جان بولتن» سیاستمدار پرخاشگر آمریکایی به عنوان مشاور امنیت ملی این کشور تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بولتن که به طور رسمی به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا آغاز به کار کرده است اما این سیاستمدار آمریکایی بر خلاف ژنرال «مک مستر» از وضعیت افغانستان شناخت دقیقی ندارد.

«عمرشریفی» کارشناس مسائل سیاسی در دانشگاه «بوستون» به «صدای‌ آمریکا» گفت: مشاور جدید امنیت ملی آمریکا بر خلاف مک مستر شناختی از افغانستان و منطقه ندارد.

با این حال، انتصاب بولتن به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا ممکن است روند تصمیم گیری‌ها در رابطه با افغانستان و پاکستان را تحت تاثیر قرار دهد.

شریفی اظهار داشت: در بین مقامات آمریکایی درباره  حمایت پاکستان از گروه‌های تروریستی نیز اجماعی وجود دارد و پیوستن بولتن نیز تغییر جدی در این مورد ایجاد نخواهد کرد.

مشاور امنیت ملی جدید آمریکا پیش از این در سخنرانی خود در واشنگتن گفته بود: با آنکه مردم آمریکا از ادامه جنگ و حضور نظامی در افغانستان خسته شده‌اند اما به دلیل تهدید طالبان، داعش و القاعده نمی‌توان از جنگ در این کشور پا پس کشید.

بولتن اظهار داشت: افراط گراها در پاکستان کنترل سازمان اطلاعات ارتش این کشور را در اختیار گرفته‌اند و برای جلوگیری از دستیابی آنها به تسلیحات هسته‌ای ما باید حضور نظامی خود را در افغانستان را حفظ کنیم.

این در حالی است که در بسیاری از رسانه‌های آمریکایی از مشاور جدید امنیت ملی آمریکا به عنوان سیاستمداری یاد می‌شود که دیدگا‌های افراطی در خصوص مسائل جهانی دارد.

انتهای پیام/.

R36461/P36446/S8,87,91,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نظرسنجی منتشر شده در روز یکشنبه نشان داد که رای‌دهندگان آمریکایی با اختلاف ۴۹ به ۴۳ درصدی از ترامپ در رقابت فرضی یک به یک با بایدن حمایت می‌کنند. این در مقایسه با ۴۹ به ۴۵ درصد جمهوری‌خواهان نسبت به حضور این دموکرات فعلی در ژانویه است.

این نظرسنجی نشان داد، در صورتی که میدان کامل رقبا در نظر گرفته شود، مثل زمانی که رای‌دهندگان در ماه نوامبر به پای صندوق‌های رای می‌روند، ترامپ برتری بیشتری دارد. او با اختلاف ۴۲ به ۳۳ درصد نسبت به بایدن جلو است و پس از آن ۱۵ درصد برای رابرت اف کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات آمریکا در نظر گرفته می‌شود. ۱۰  درصد باقیمانده از نامزدهای حزب سوم حمایت کرده‌اند یا فعلا تصمیمی ندارند.

دو سوم رأی‌دهندگان ایالات متحده نمی‌دانند که چگونه کسی می‌تواند از بایدن حمایت کند، در حالی که ۵۲ درصد می‌گویند که در هیچ شرایطی شانسی برای رأی دادن به رئیس‌جمهور فعلی وجود ندارد. در مقایسه، ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان نمی‌توانند ببینند که چگونه کسی می‌تواند از ترامپ حمایت کند و ۴۷ درصد می‌گویند که شانسی برای رای دادن به او وجود ندارد.

شبکه سی‌ان‌ان گزارش داد که تنها ۴۷ درصد از رای‌دهندگان از نامزدهایی که باید انتخاب کنند، از جمله ۴۴ درصد دموکرات‌ها و ۶۳ درصد از جمهوری‌خواهان راضی هستند. ۵۸ درصد از رأی‌دهندگان نظر منفی نسبت به بایدن دارند، در حالی که ۵۳ درصد نظر منفی نسبت به ترامپ دارند.

تنها ۶۵ درصد از پاسخ‌دهندگان بر این باورند که بایدن به طور قانونی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز شد و این بدون تغییر نسبت به زمانی است که همین سوال پس از شورش کنگره آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ پرسیده شد.

نظرات درباره دوره ریاست جمهوری ترامپ از زمان خروج او از ریاست جمهوری بهبود یافته است. با نگاهی به عملکرد او، ۵۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که ریاست جمهوری ترامپ یک «موفقیت» بود، در حالی که این رقم در نظرسنجی پس از شورش، ۴۵ درصد بود. در مقایسه، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقدند دوره ریاست جمهوری بایدن موفقیت‌آمیز بوده است.

به طور مشابه، از هر ۱۰ آمریکایی، شش نفر از عملکرد بایدن به‌عنوان رئیس‌جمهور ناراضی هستند. بایدن در مدیریت چندین موضوع مهم برای رای‌دهندگان، از جمله ۶۶ درصد نارضایتی در بحث اقتصاد، ۷۱ درصد نارضایتی از تورم و ۷۱ درصد نارضایتی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امتیازات پایینی دریافت می‌کند. تنها از هر ۱۰ آمریکایی چهار نفر معتقدند که ایالات متحده «مسئولیت دارد» درگیر درگیری‌های غرب آسیا باشد.

ترامپ، بایدن و متحدان او را متهم کرده است که تلاش می‌کنند نامزدی او را از طریق سیستم قضایی منحرف کنند. این رئیس‌جمهور سابق در چهار کیفرخواست جداگانه با ۹۱ اتهام روبروست. یک نظرسنجی سی‌ان‌ان هم که پنج‌شنبه منتشر شد، نشان داد که تنها ۱۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند با ترامپ مانند سایر متهمان رفتار می‌شود و تنها ۴۴ درصد مطمئن هستند که هیئت منصفه انتخاب شده در پرونده ترامپ، حکم عادلانه‌ای صادر خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • از افغانستان متحد دفاع می کنیم
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • مستاجران مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند
  • یک میلیون مهاجر افغان از ترس اخراج پنهان شده اند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • شادی فوتسالیست‌های افغان با صادق بوقی
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود