Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن طالبیان (معاون میراث فرهنگی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره‌ی دلایل انتصاب احمد محیط طباطبایی به سمتِ مدیریتِ پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی زواره گفت: ایشان همان‌طور که خودشان نیز گفته‌اند، مدیر افتخاری هستند و منظور از مدیر افتخاری، کسی است که حقوق نمی‌گیرد. آقای محیط مسئول علمی این پایگاه‌ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان به‌خاطر زواره‌ای بودن و آشنا بودن به محیط آنجا، به عنوان مدیر علمی میراث فرهنگی زواره انتخاب شدند. 

وی در واکنش به اینکه مدیر پایگاه باید مقیم شهرستان مربوطه باشد، در حالی که مدیر جدید از چنین ویژگی‌ای برخوردار نیست، اظهار داشت: در این مورد، دو نوع مدیر داریم؛ یکی مدیر مقیم و دیگری مدیر علمی. مدیر علمی حقوق نمی‌گیرد. در حال حاضر، در حال مذاکره هستیم تا یک مدیرِ مقیم برای زواره منصوب کنیم.

احمد محیط طباطبایی (رئیس آیکوم ایران) که هم‌اکنون مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی زواره است، اخیراً در گفتگو با ایلنا درخصوصِ دلایل انتصابش به این شغل با وجود مشاغل دیگری که دارد، گفته بود: من مسئولِ افتخاری پایگاه شهر زواره هستم. درواقع به آنجا رفتم تا بتوانیم اقداماتی صورت دهیم. کاری هم که از ما خواسته شده این بوده که بخش میراثی شهر زواره را فعال کنیم و در راستای این هدف بازسازی و احیایِ مسجد پامنار به عنوان قدیمی‌ترین اثری که در آن منطقه وجود دارد، در دستور کار قرار گرفته است و همچنین احیایِ محدوده‌ی 34 هکتاری شهر تاریخی زواره.

وی هم‌چنین در واکنش به اینکه این سمت ایجاب می‌کند مدیر پایگاه؛ مقیمِ محل مأموریت خود باشد، نیز عنوان کرده بود: مدیر اصلی پایگاه بدون شک باید مقیم شهر زواره باشد، اما پست من یک پست افتخاری است و در این حوزه تنها نظارت دارم. البته پایگاه‌های مختلف ما همه ناظران علمی و هیات راهبردی دارند که این هیات باید کارها را دنبال کند. افتخاری به این معناست که من حقوقی نمی‌گیرم و این پست را پذیرفتم تا این هماهنگی را در مجموعه به وجود بیاورم. همان‌طور که خیلی از مدیریت‌ِ پایگاه‌ها از افراد و تجربه‌شان استفاده می‌کنند، من نیز مسئول پایگاه میراث فرهنگی زواره هستم؛ همان بافت 34 هکتاری‌ای که خودِ من آن را به ثبت رساندم.

عضو شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، رئیس ایکوم ایران و مشاور رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی از دیگر سمت‌های محیط‌طباطبایی محسوب می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: محمدحسن طالبیان احمد محیط طباطبایی چند شغلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی که بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر به پاکستان به شهر کراچی مرکز ایالت سند سفر کرده است، در حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رئیس این دانشگاه دریافت کرد.

پروفسور عراقی در این مراسم اظهار کرد: این مدرک دکتری افتخاری نظر به سوابق تحصیلی و مدارج علمی رئیس‌جمهور در زمینه فقه و حقوق و نیز سابقه فعالیت طولانی آیت‌الله رئیسی در حوزه قضایی به ایشان اعطا می‌شود.

دانشگاه کراچی به عنوان بزرگ‌ترین دانشگاه پاکستان قدمتی ۷۳ ساله دارد و یکی از مهم‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های منطقه است که دانشجویان ایرانی زیادی نیز در آن مشغول تحصیل هستند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می سازند
  • (تصاویر) رئیسی در کراچی دکتر شد
  • اعطای دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی + عکس
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس جمهور
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به رئیس‌جمهور اعطا شد
  • عطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • دکتری افتخاری دانشگاه کراچی به آیت‌الله رئیسی اعطا شد
  • اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان