Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@09:13:15 GMT

استفاده از تجربیات کره جنوبی در بحث انتقال پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۸۲۸۳

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، حبیب الله طاهرخانی در کارگاه مشترک با کره جنوبی که با موضوع شهرهوشمند- شهرجدید برگزار شد گفت: ایران و کره جنوبی در دوران معاصر روابط سیاسی و اقتصادی بسیار مستحکمی دارند و امیدوارم مسیر توسعه روابط در مسیر تعالی باشد.
وی ادامه داد: امیدوارم در حوزه های جدید فعالیت در زمینه تقابل دانش و تجربه در حوزه شهرسازی به نتایج مناسبی برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تصریح کرد: در ایران ۷۴ درصد جمعیت شهرنشین وجود دارد و یک دوره شهرنشینی شتابان را در ۲-۳ دهه اخیر طی کرده است .
وی بیان کرد: در دهه پیش رو شهر نشینی در ایران با چالش های متعددی از جمله کیفیت زندگی شهرها ، زیست پذیری و تاب اوردی در برایر حوادث مواجه است.
طاهرخانی تصریح کرد: متاسفانه کشور همواره با چالش هایی چون ناهماهنگی سیاستی درحوزه شهری ایران ، رشد شتابان جمعیت شهری ، نظام تامین مالی ناپایدار در شهرهای جدید و بویژه حمل و نقل انبوه مواجه بوده است.
وی ادامه داد: ما هم اکنون با شهرهایی مواجه هستیم که با اهداف اولیه مد نظر توسعه شهرهای جدید فاصله طولانی داریم .
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدیدتاکید کرد : در این مقطع تجربه معتبر و گسترده کشورهایی چون کره جنوبی فرصت خوبی را پیش روی ما قرار می دهد.
وی بیان کرد: کره جنوبی یک تغییر و جهت گیری اساسی در توسعه شهرهای جدید را مد نظر قرار داده است اما در ایران این تغییر جهت مدت زمان زیادی را به خود اختصاص داده و کماکان در گیر موضوع سکونت در شهرهای جدید هستیم.
وی بیان کرد: کره جنوبی تجربه منحصر به فردی با مجموعه شهرهای جدید در اختیار دارد بنابر این برنامه ریزی لازم برای تبادل اطلاعات و دانش فنی صورت گرفته است .
وی بیان کرد: برگزاری این کارگاه در جهت ارتقا زیست پذیری و کیفیت زندگی به شرکت عمران و شهرهای جدید کمک می کند .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۸۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره هدف کنفرانس بین المللی صنعت هسته ای بیان کرد: اگر چه فشار نظام سلطه همواده در این جهت بوده که اجازه ندهد هدف صلح آمیز برنامه هسته ای ایران محقق شود، اما با همه این محدودیت ها و هزینه های تحمیلی استقبال از این اجلاس علمی خوب بوده است.

وی ادامه داد: شخصیت های با سابقه ای علیرغم مانع تراشی ها در آن شرکت کرده و مقالات خوبی ارائه شده است و این مقالات به صورت شفاهی و ویدئو کنفرانسی ارائه می‌شود،هدف ما این است که این مقالات و دستاوردها تزار علم و فن آوری ایران را به دنیا نشان دهد. 

اسلامی خاطر نشان کرد:  ما برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم تا این فن آوری ها را به سایر کشور‌ها منتقل کنیم تا حصار ها شکسته و یک نظام علمی متفاوتی خلق  و ظهور کند.البته این امر نیازمند لوازمی است و یکی از قدم های آن برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هسته ای بود و امیدوارم اهداف تعیین شده محقق شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تندباد و بارش شدید باران در شهرهای جنوبی استان ایلام
  • اسلامی: آماده‌ انتقال فناوری‌ها را به سایر کشورها داریم
  • طبیعت چشم‌نواز دورود لرستان + فیلم
  • آماده انتقال دانش هسته ای به سایر کشورها هستیم
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • ابرهای باران زا دوباره به خراسان جنوبی برمی گردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • بازیگر پایتخت در سن ۷۱ سالگی |‌ عکس
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه (ع) به دوره غیبت
  • لوکیشن سریال خانه سبز پس از ۳۰ سال (فیلم)