Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@10:16:41 GMT

برزگر: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها تا ۷۰ درصد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۸۴۴۹

برزگر: نوسانات نرخ ارز موجب افزایش قیمت‌ها تا ۷۰ درصد شد

نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: آنچه در بازار ارز اتفاق افتاد موجب افزایش قیمت‌ها از ۴۰ تا ۷۰ درصد شد.

خبرگزاری تسنیم: شهروز برزگر نماینده مردم سلماس صبح امروز سه‌شنبه ۲۱ فروردین در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نوسانات نرخ ارز در روزه‌های گذشته اظهار داشت: آنچه در بازار ارز به وجود آمد باعث شد تا ۴۰ تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
شخصی که کالایی به قیمت ۵۰۰ هزار تومان سفارش داده بود الان همان کالا به ۷۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: آیا بانک مرکزی خبر نداشت همه کالا‌ها و خدمات براساس پایه نرخ ارز تعیین می‌شود؟ مشکل موسسات اعتباری کم نبود که مشکل نرخ ارز هم افزوده شود.

برزگر خاطرنشان کرد: آقای سیف طبق گزارش کارمندان شما بیش از ۶۰ میلیارد تومان باید به سپرده‌گذاران موسسات اعتباری داده می‌شد، اما آیا این پول دوباره پس‌انداز شده است؛ لذا برای شما قابل پیش‌بینی بود که با این حجم از پول چه اتفاقی می‌افتد.

نماینده مردم سلماس تصریح کرد: بخش اعظمی از نقدینگی به گفته شما پول قدرت در بازار است نقش مجلس در این بین ناچیز است مهمترین و اساسی‌ترین نهاد عرضه کننده ارز بانک مرکزی است آیا خبر نداشتید چه میزان ارز دارید و یا از تقاضای بازار ارز خبر نداشتید؟

وی با اشاره به پدیده پس‌انداز ارز گفت: ۱۸ تا ۲۸ میلیارد دلار پدیده پس‌انداز ارز داشتیم که با توجه به این گرانی‌ها به وجود آمده است. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003MB5

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید آغاز شد؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار

سرپرست سازمان تعاون روستایی ایران گفت: توزیع میوه شب عید با تخفیف ۲۵ تا ۳۰ درصد در ۲۵ استان‌ کشور شروع شده و در سایر استان‌ها نیز ظرف امروز یا فردا توزیع انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، ایوب فصاحت با بیان اینکه میوه شب عید در ۲۵ استان توزیع شروع شده است، اظهار کرد: در سایر  استان‌ها نیز امروز تا آخر وقت یا فردا توزیع صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این میوه‌ها شامل پرتقال، سیب قرمز و  سیب زرد است، گفت: پرتقال کیلویی ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان و سیب کیلویی  ۲۵ تا ۳۲ هزار تومان به صورت  متوسط  در استان‌ها توزیع می شود.

سرپرست سازمان تعاون روستایی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می کرد در ادامه گفت: قیمت‌های ذکر شده حداقل ۲۰ درصد پایین تر از نرخ بازار است.

به گفته وی استانداران در ستاد تنظیم بازار برای مراعات حال مردم قیمت‌ها را از این مقدار نیز پایین‌تر  آورده اند. در تهران نزدیک به ۳۰ درصد زیر نرخ بازار عرضه داریم و در اکثر استان‌ها  نیز قیمت‌ها  ۲۵ تا ۳۰ درصد کمتر از نرخ بازار است.

وی تصریح کرد: عمده توزیع در دو روز آخر سال است و بخش کوچکی از این میوه‌ها هم برای ۱۳ روز عید نوروز توزیع می شود.

فصاحت با بیان اینکه ۲۰ هزار تن میوه برای شب عید در نظر گرفته شده است، گفت: اگر استانی نیاز به سیب و پرتقال داشته باشد ذخایر احتیاطی داریم  که به محض کمبود ارسال می‌کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • بازار مسکن از تورم سنگین مصون ماند
  • افزایش قیمت طلا در بازار
  • افزایش اندک قیمت طلا در بازار
  • حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • باد بیت‌کوین خوابید؟
  • ۱۰ درصد جمعیت استان از نمایشگاه یزد بازدید کردند
  • قیمت افغانی افغانستان امروز شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
  • عرضه میوه تنظیم بازاری شب عید آغاز شد؛ ۲۵ تا ۳۰ درصد زیر قیمت بازار