Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@09:25:40 GMT

مسابقه عکاسی نمایش «عکس سفید» برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۸۷۵۱

مسابقه عکاسی نمایش «عکس سفید» برگزار می‌شود


همزمان با اجرای نمایش «عکس سفید» مسابقه عکاسی این نمایش برگزار می‌شود.

به گزارش امتداد نیوز، نمایش «عکس سفید» به کارگردانی میلاد اخگر و امیرحسین طاهری به تازگی اجرای خود را در سالن «پالیز» آغاز کرده است و گروه اجرایی این نمایش در نظر دارند همزمان با اجرای این اثر نمایشی، مسابقه عکاسی آن را نیر برگزار کنند به همین منظور روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه از سوی این گروه برای اجرای عکاسان در نظر گرفته شده است و عکاسان تئاتر، خبرگزاری‌ها و اعضای انجمن عکاسان خانه تئاتر به این اجرا دعوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق دعوت این گروه، هر عکاس می‌تواند حداکثر سه فریم عکس را در این مسابقه شرکت دهد که لازم است فایل اصلی عکس‌ها روی دی‌وی‌دی تحویل داده شود.

مهلت ارسال آثار تا پایان فروردین ماه است و برگزیدگان روز ۱۹ اردیبهشت ماه همزمان با آخرین اجرای این نمایش معرفی خواهند شد. داوران مسابقه عکاسی این نمایش ۲ تن از عکاسان حرفه‌ای تئاتر و کارگردان نمایش هستند.

حامی مالی این نمایش نیز کانون تبلیغاتی دایره تصویر است که به برگزیدگان این مسابقه گبه هایی را به عنوان هدیه اهدا می‌کند.

نمایش «عکس سفید» نوشته و کار میلاد اخگر نگاهی نو به موضوعات اجتماعی دارد. این اثر نمایشی با بازی بهار کاتوزی، امیرحسین طاهری و ابراهیم عزیزی از ۱۹ فروردین تا ۱۹ اردیبشهت ساعت ۱۹:۴۰ در سالن پالیز به نشانی خیابان کریمخان، خیابان آبان جنوبی، کوچه سپند به صحنه می‌رود و روز چهارشنبه ۲۲ فروردین میزبان عکاسان تئاتر و رسانه‌ها است.

true برچسب ها : تئاتر ایران تماشاخانه پالیز مسابقه عکاسی میلاد اخگر true

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: تئاتر ایران تماشاخانه پالیز مسابقه عکاسی میلاد اخگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از ایفوتوزاین، سوالی که معمولاً درمورد عکاسی از مناظر مطرح می‌شود این است که آیا بایستی از حضور انسان‌ در عکس‌ها استفاده کرد یا نه.
ما در این مقاله‌ی کوتاه به سه نکته‌ی مهم دراین مورد اشاره می کنیم تا اگر باری دیگر به عکاسی منظره پرداختید، حضور انسان‌ در آن‌، مدیریت شود.

1-  انتخاب اولویت در عکاسی منظره
هنگام عکاسی از مناظری که انسان یا انسان‌هایی در آن وجود دارد، بایستی این مورد را مدنظر قرار داد که حضور انسان، تأکید را از سوژه اصلی که همانا منظره است برندارد. در غیر این صورت، عکس شما از یک منظره زیبا تبدیل به یک عکس پرتره محیطی خواهد شد. نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است، حس طبیعی انسان‌ها در مواجهه با طبیعت است. از این بابت، تلاش کنید حس طبیعی آن‌ها را در لحظه عکاسی، تغییر نداده و وجود دوربین، مؤذب‌شان نکرده است. 

2-  ایجاد ارتباط معنایی مؤثر
عکاسی از یک جنگل یا یک منظره کوهستانی می‌تواند بسیار لذت‌بخش و الهام‌بخش باشد، اما اگر بتوانید هوشمندانه، انسان را به عکس‌تان اضافه کنید، بیننده می‌تواند با تصویر، ارتباط بصری بهتری برقرار کرده و باعث پرورش حس خیال‌پردازی او شود. عکاسی از غروب خورشید همراه با زوجی که در یک طرف کادر قرار گرفته‌اند، می‌تواند ماجرای احساسی زیبایی را شکل دهد، یا نمایش یک صخره‌نورد در کنار یک صخره‌ عظیم می‌تواند احساسی کاملاً متفاوت را در بیننده ایجاد کند.

3-  نمایش مقیاس بهتر
وجود انسان در عکس منظره می‌تواند به درک بهتر مقیاس عناصر آن کمک کند. برای مثال، پس‌زمینه‌ای از کوه‌های سر به فلک کشیده در مقایسه با انسان، می‌تواند سازه‌های عظیمی را به تصویر بکشد که در صورت عدم وجود انسان، قابل تصور نیست و نیز ابعاد دریاچه‌ای که یک مرد ماهیگیر در کنار آن مشغول ماهیگیری است، بهتر درک خواهد شد.

ترجمه از هادی دهقان‌پور

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • چرا باید انسان‌ در «عکس‌های منظره‌» باشد؟
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • عکاسی فیلم هیچ‌گاه نمی‌میرد/ سینما و تئاتر هنر فردی نیست
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت