Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@10:55:53 GMT

کالای داخلی باید با کیفیت صادراتی تولید شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۹۲۸۶

کالای داخلی باید با کیفیت صادراتی تولید شود

به گزارش جهان نيوز، محمد لاهوتی امروز در اولین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مخاطب حمایت از کالای ایرانی سه گروه هستند، بیان داشت: دولت و به معنای عام حاکمیت اولین مخاطب شعار سال با عنوان نامگذاری از کالای ایرانی است و گروه دوم فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است که این گروه های افزایش بهره‌وری به جامعه باید اطمینان دهند که کالای تولیدی آنها با کیفیت و رقابتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو کنفدراسیون اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه مخاطب سوم شعار امسال مصرف کنندگان هستند، افزود: این گروه با حمایت از تولید داخلی و کمک به اشتغال جوانان نقش آفرینی می‌کند.

وی با بیان اینکه بحث حمایت از کالای ایرانی به گونه‌ای مطرح می‌شود که گویا کالای تولید داخل فقط قرار است در داخل مصرف شود، گفت: در این بحث کمتر به صادرات و حمایت از کالاهای تولید داخل با محوریت صادرات پرداخته می‌شود. 

لاهوتی افزود: این در حالی است که ابلاغیه اقتصاد مقاومتی تولید درون زا و برونگر را دنبال می کند.

وی افزود: در صورتی که که واحدهای تولید داخلی به سطح استاندارد تولید برسند این میزان تولید در داخل تقاضا نخواهد داشت و مشکلاتی مانند رکود، تشدید می‌شود، بنابراین حمایت از تولید صادرات محور بیش از هر زمان دیگری مطرح می شود و لازم است که دولت به عنوان متولی فضای کسب و کار این موضوع را در دستور کار قرار دهد. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه تلاش برای کاهش قیمت تمام شده دارای اهمیت است، گفت: در غیر این صورت حضور در بازارهای اطراف و منطقه امکان پذیر نیست. 

وی گفت: اگر صادرات رونق نگیرد، مشکلات تولید برطرف نمی‌شود، بنابراین دولت باید از تولید کنندگانی حمایت کند که کالاهای صادراتی و قابل عرضه در بازارهای جهانی دارند.

وی افزود: برای حمایت از کالای ایرانی اگر بخواهیم از افزایش تعرفه و ممنوعیت در واردات استفاده کنیم، مجدد با شکست مواجه می شویم، زیرا همواره محدودیت و ممنوعیت باعث کم شدن قدرت رقابت بین واحدهای تولیدی می‌شود و به این ترتیب فضا برای واردات غیررسمی مهیا می شود.

منبع:فارس

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، اظهار داشت: امروز بازار نهاده‌ها در آرامش کامل است. شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میلیون تن نهاده با ارز ترجیحی و بهره گیری از مکانیزم استمهال، خدمت مهمی به جامعه مرغداران کرده است، به گونه‌ای که عمده انبار‌های مرغداران و زنجیره‌ها پر از نهاده است.
وی ادامه داد: صنعت مرغداری وارد یک کلاس جهانی جدید شده و ما نیازمند یک گفتگوی ملی با مرغداران کشور هستیم، زمان آن رسیده که با بهره وری و کارایی بالاتری تولید کنیم.
شیرزاد یادآور شد: در حال حاضر همکاران شرکت و مدیران استانی بدون محدودیت به خرید بیش بود مرغ در استان‌ها مشغول هستند و با همه ظرفیت مان متعهد به خرید مرغ هستیم و با شیبی ۲۷ درصدی طی یکماه گذشته شرکت به رکورد خرید روزانه ۱۰۰۰ تن خرید مرغ رسیده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه در ماه رمضان حدود ۱۷ هزارتن مازاد مرغ از استان‌ها خریداری شد، گفت: شرکت پشتیبانی امور دام امسال واردات گوشت مرغ را از دو ماه قبل در فراخوان و مناقصه‌های بین المللی متوقف کرده و تکمیل، کهنه و نو شدن ذخایر استراتژیک مرغ کشور با تولید داخل صورت می‌گیرد.
شیرزاد گفت: صنعت مرغداری نیاز به منابع مالی جدید، سرمایه درگردش مکفی و بیمه قیمت محصولات دارد. حتما باید کریدور‌های صادراتی فعال شود. صادرکنندگان مرغ باید مشوق‌های صادراتی و بسته‌های حمایتی دریافت دارند.
وی ادامه داد: صادرات موفق مرغ وابسته به زیرساخت‌های مناسب صادراتی و ظرفیت‌های کشتارگاهی استاندارد است که در حال حاضر در آن ضعف داریم و نیاز به تقویت کمی تعداد کشتارگاه‌ها و ارتقای کیفیت مدیریت صادرات مرغ در کشور داریم.

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • گشایش پنجره صادراتی و حضور در بازارهای بین الملل راهکار اصلی تثبیت بازار مرغ
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • ‌مهم‌ترین ‌در تحقق شعارهای سال، توجه به حمایت از تولید ملی است
  • اقدامی مهم در استاندارد که زمینه تحقق شعار سال را فراهم کرده است
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ