Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، سید جواد حسینی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در حمایت از اجرایی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید داخلی و اشتغال نقش عمده ای دارد اظهار داشت: ارزش ریالی کل کشفیات قاچاق کالا در سال 1396مبلغ 3444 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال 95 به میزان 101 درصد افزایش داشته است و 88 درصد آن انواع کالاهای هدف و 12درصد آن انواع کالاهای ممنوعه و سایر کالاهای متفرقه می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهم کشفیات قاچاق کالا در سال 1396 شامل 2 هزار و 809 میلیارد ریال انواع البسه و پارچه، 93 میلیارد ریال انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، 107 میلیارد‌ریال انواع اسباب‌بازی، 652 میلیارد‌ریال ‌انواع مصنوعات فلزات ‌گرانبها و 30 میلیارد ‌ریال انواع مواد غذایی می باشد.

معاون استاندار گفت: کاهش 60 درصدی قاچاق سوخت از استان با تامین نیاز سوخت افغانستان از طریق سهمیه فروش سوخت مرزنشینان و جایگاه‌های خرده فروشی سوخت از دستاوردهای حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می باشد.

وی در ادامه گفت: سهم نیروی انتظامی از کشفیات 92.1 درصد، مرزبانی 1.6 درصد، سازمان صنعت، معدن و تجارت3.2 درصد و گمرکات 3.2 درصد می باشد.

معاون استاندار با بیان اهم اقدامات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: ثبت نام 28 هزار انبار در سامانه جامع انبارها، اجرای طرح رجیستری گوشی های تلفن همراه همزمان با سراسر کشور و جلوگیری از قاچاق 700 میلیون دلاری گوشی تلفن همراه در سال و ساماندهی واحدهای عرضه کننده پوشاک برند در استان در راستای طرح تولید 20 درصد از میزان فروش در داخل کشور از جمله فعالیت های حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال گذشته می باشد.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 3 هزار متهم دستگیر و 36 باند نیز متلاشی شده است وحدود 700 کیلوگرم انواع مصنوعات نقره خارجی کشف و در این زمینه 4 باند عمده متلاشی شده است.

وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی برای تولیدکنندگان مصنوعات فلزات گرانبها و واردکنندگان ماشین آلات و مواد اولیه مصنوعات مذکور با هدف آشنایی باشیوه های واردات قانونی مواد اولیه و ماشین الات با استفاده از اساتید گمرک،سازمان صنعت معدن و تجارت استان و اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی مشهد از دیگر اقدامات این حوزه می باشد.

901

جواد حسینی معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی قاچاق کالا

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۹۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق طی ۴۸ ساعت گذشته در قم
  • رشد ۲۸ درصدی مبادلات تجاری از گمرکات کردستان در فروردین سال جاری