Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@12:36:01 GMT

برداشت 200 تن گل محمدی در قم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۰۹۷۵۰

برداشت 200 تن گل محمدی در قم

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان از برداشت حدود 200 تن گل محمدی در استان قم خبر داد.

‌به گزارش ایسنا‌، محمد علی سلامی با اشاره به کشت 150 هکتاری گل محمدی در استان قم، اظهارکرد: گل محمدی درآمد بالایی نسبت به دیگر محصولات برای کشاورزان استان دارد و در همین راستا در سال جاری توسعه بسیار خوبی در سطح زیر کشت این محصول در قم داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مزیت‌های این کشت در استان، افزود: این گونه گیاهی به دلیل تحمل کم آبی یکی از مناسب‌ترین گونه‌های قابل کشت در استان است که در راستای اصلاح الگوی کشت جز سیاست‌های جهاد کشاورزی در زمینه باغداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به توسعه کشت گل محمدی در استان قم، بیان داشت: درسه سال‌ گذشته 150 هکتار از احداث باغ‌های استان قم به کشت گل محمدی اختصاص پیدا کرده و در نظر داریم، در سال جاری توسعه بیشتری را در سطح زیر کشت این محصول داشته باشیم.

سلامی با اشاره به اینکه باغات گل محمدی برخلاف دیگر گیاهان باغی در سال اول کشت به درآمدزایی خواهند رسید، تصریح کرد: متوسط برداشت گل محمدی در هر هکتار در سال اول حدود 500  کیلوگرم است که تا سال چهارم می‌تواند به بیش از 4 تن در هکتار برسد و این میزان درآمد بسیار خوبی را برای کشاورزان خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود به مزیت‌های کشت گل محمدی در استان قم اشاره کرد و گفت: گل محمدی در قم از دیگر مناطق تولید گل مثل قمصر که مرکز گل محمدی ایران است، زودتر به بار می‌رسد و همین مسئله مزیت گل محمدی قم است که به دلیل نوبرانه بودن قیمت بالاتری نیز دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: اصلاح الگوی کشت به عنوان یکی از سیاست‌های مورد نظر در مواجهه با شرایط کم آبی کشور به ویژه در استان‌های خشکی مانند قم در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

‌گل محمدی، محصول کم آب بر و پر سود


وی تصریح کرد: در همین راستا اهمیت بهره گیری از محصولات کم آب بر و البته استفاده از شیوه‌های اصولی آبیاری از جمله ضرورت‌های فعلی در کشاورزی است و گل محمدی نیز یکی از محصولات کم آب بر به شمار می‌رود که حتی نیاز آبی این محصول از پسته نیز کمتر است.

وی اجرای اصلاح الگوی کشت در استان را موفق ارزیابی کرد و افزود: گل محمدی در نهایت ۴ الی ۵ هزار متر مکعب آب در هر هکتار نیاز دارد، لذا با توجه به باردهی سریع و داشت و نگهداری آسان باغ و عدم نیاز به حفاظت محصول روی درخت، مسلما درآمد بسیار بیشتری را برای کشاورزان می‌تواند به همراه داشته باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۰۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۴۰ درصد مزارع گندم سیستان و بلوچستان برداشت شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • (تصاویر) برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان