Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-05@16:31:44 GMT

آب سد مهاباد به 165 میلیون مترمکعب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۱۲۴۰

آب سد مهاباد به 165 میلیون مترمکعب افزایش یافت

محمد عبدالهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارتفاع آب سد مهاباد در روز جاری یکهزار و 355 متر و 25 سانتیمتر از سطح دریاهای آزاد برآورد شده که سه متر و 17 سانتیمتر بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
وی افزایش حدود 108 میلیمتری بارندگی در حوضه این سد را یکی از مهمترین دلایل افزایش آب سد مهاباد نسبت به سال گذشته ارزیابی کرد و ادامه داد: میزان بارندگی در سال آبی جاری در این حوضه 301.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیمتر ثبت شده در حالی که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 193.8 میلیمتر بود.
به گزارش ایرنا سد مهاباد یکی از سدهای بزرگ آذربایجان غربی و جزو 10 سد پرآب کشور است؛ شهرستان 237 هزار نفری مهباد بیش از 81 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.
3093/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال آذربایجان غربی کشاورزی افزایش سد مهاباد موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت

از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۳ اردیبهشت ماه بارندگی‌ها در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

به گزارش مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش در برخی مناطق کشور طی هفته جاری
  • رتبه اول استان یزد در زمینه رشد بارندگی
  • ۷۰ میلیون مترمکعب رواناب در خراسان جنوبی ذخیره شد
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • تاش رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • ثبت بیشترین بارندگی در روستای تاش شاهرود
  • مختاران سربیشه با ۷۳ میلیمتر رکورددار بارندگی‌های شبانه روز گذشته در خراسان جنوبی
  • دزفول را هم آب برد + عکس