Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@21:12:30 GMT

2 تن چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۱۴۰۹

2 تن چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

کاشان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آران و بیدگل از کشف و ضبط 2 تن چوب تاغ قاچاق در سه عملیات جداگانه طی روزهای گذشته در این شهرستان خبر داد.

رضا شفیعی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی با آگاهی از اقدام فردی برای قاچاق چوب تاغ در محدوده جنگل های شمال سفیدشهر، موضوع را به پلیس راه اطلاع دادند و خودروی نیسان بارگیری شده به همراه 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

4 تن محموله در محدوده استان قم توقیف و ضبط شد.
وی افزود: همچنین 300 کیلوگرم چوب تاغ در جنگل های کنارگذر آران و بیدگل کشف و ضبط شد؛ محموله آماده بارگیری و متخلفان نیز در حال کندن درختان بودند که با اطلاع از حضور ماموران متواری شدند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل بیان کرد: همچنین ماموران یگان حفاظت زمان گشت زنی در محدوده جنگل های تاغ محدوده جاده نوش آباد- فیض آباد نیز 300 کیلوگرم چوب تاغ کشف و ضبط کردند.
او با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن در آران و بیدگل گفت: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر بود.
شفیعی اضافه کرد: قاچاق چوب و زغال عامل اصلی تخریب جنگل های دست کاشت در شهرستان آران و بیدگل است و متخلفان برای رسیدن به سودهای کلان بازار سیاه و پر رونق زغال تاغ نسبت به قطع درختان اقدام می کنند.
وی عنوان کرد: متخلفان در شرایطی به قاچاق چوب می پردازند که به دلیل اقلیم کویری منطقه، نگهداری از این جنگل های دست کاشت بیابانی جهت جلوگیری از هجوم شن های روان اهمیت بسیار زیادی دارد و از سال های پیش از انقلاب در زمینه ایجاد این جنگل ها فعالیت می شود.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل، 10 تن چوب و زغال تاغ سال گذشته در این شهرستان کشف شد و 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله های قاچاق در 15 عملیات جداگانه دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.
شهرستان آران و بیدگل با 605 هزار هکتار وسعت دارای 103 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود.
این شهرستان که افزون بر 103 هزار نفر جمعیت دارد، با برخورداری از 120 هزار هکتار جنگل های دست کاشت تاغ در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قاچاق چوب منابع طبيعي آران و بيدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۱۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سرهنگ بهادر دیلمی گفت: ماموران مبارزه با قاچاق کالا پلیس اگاهی در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگل‌های این شهرستان، موضوع را بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی از شناسایی یک خودروی نیسان حامل چوب‌های جنگلی در یکی از محور‌های کوهستانی خبر داد و افزود: ماموران با در اقدامی غافلگیرانه خودروی نیسان را توقیف و در بازرسی از آن ۳ تن چوب که به صورت غیر مجاز از جنگل‌های بالادستی تنکابن برداشت شده بود، را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی چوب در این عملیات، خاطر نشان کرد: ماموران در این رابطه پرونده‌ای تشکیل و متهم را به مرجع قضایی معرفی کردند.

سرهنگ دیلمی، ارزش چوب‌های مکشوفه را براساس نظر کارشناسان ۱۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: چوب‌های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • کشف ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن
  • امدادرسانی هلال‌احمر به مناطق متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در اصفهان + عکس و فیلم
  • آب بردگی ۲ دستگاه کامیون در نائین
  • وقوع سیل در کاشان؛ امدادرسانی ادامه دارد
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • حضور امدادگران در سیل کاشان
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی ادامه دارد
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • نگاهی به حال و روز ناخوش گذر تاریخی ابولولو در آران و بیدگل + فیلم