Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@19:54:45 GMT

دختر جاسوس دوجانبه روس‌تبار از بیمارستان مرخص شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۱۸۹۶

دختر جاسوس دوجانبه روس‌تبار از بیمارستان مرخص شد

دختر جاسوس دوجانبه روس‌تبار که مسمومیتش در انگلیس به گسترش تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی منجر شده از بیمارستان مرخص شد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ بین الملل اروپا آمریکا نظرات

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «یولیا اسکریپال»، دختر جاسوس دوجانبه روس‌تبار که مسمومیت او و پدرش به گسترش تنش‌ها میان روسیه و کشورهای غربی منجر شده مطابق گزارش‌ها از بیمارستان شهر «سالزبری» انگلیس مرخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«یولیا اسکرپیال» 33 ساله و پدرش 66 ساله‌اش «سرگئی» که جاسوس دوجانبه انگلیس و روسیه بوده روز 4 مارس بیهوش روی نیمکت یک پارک در شهر سالزبری پیدا شدند. 

«اسکای‌‌نیوز» روز سه‌شنبه گزارش داده «یولیا» دیروز از بیمارستان مرخص شده و به مکانی امن منتقل شده است. انتظار می‌رود پزشکان او امروز بیانیه‌ای در این خصوص صادر کنند.

دولت انگلیس مدعی شده این دو نفر با عامل اعصاب «نویچوک» که در روسیه تولید می‌شود مسموم شده‌اند. لندن، به همین دلیل، مسکو را به دخالت در «حمله» به اسکریپال و دخترش متهم کرده و شماری از دیپلمات‌های روسیه را اخراج کرده است. 

در پی شدت گرفتن تنش‌ها میان انگلیس و روسیه، آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی بیش از 100 دیپلمات روسیه را از کشورهایشان اخراج کرده‌اند. 

«اسکریپال» پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود که در طول دهه 1990 و اوائل سال 2000 به عنوان جاسوس با سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس همکاری کرد. او سال 2004 دستگیر و در دادگاه روسیه به عنوان خائن مجرم شناخته شد. اسکریپال در سال 2010 در جریان مبادله زندانیان آزاد شد و در انگلیس ساکن شد.

 ولادیمیر پوتین با رد کردن این ادعاها گفته در صورتی که از این گاز اعصاب برای مسموم کردن جاسوس سابق روس استفاده شده بود افراد زیادی در این حادثه جان می باختند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هم گفته است انگلیس باید از کنوانسیون منع تسلیحات شیمیایی تبعیت کرده و شرایط دسترسی مسکو به نمونه‌های عامل اعصابی را که برای مسموم کردن جاسوس سابق روس و دخترش به کار رفته، فراهم کند. لندن به این درخواست پاسخ نداده است. 

انتهای پیام/

R36444/P36446/S8,89,1128/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین

به گزارش قدس آنلاین، هان ژنگ معاون رئیس جمهور چین با دیانا موندینو وزیر امور خارجه و تجارت بین المللی آرژانتین در پکن دیدار کرد.

هان در این دیدار که دیروز صورت گرفت، با بیان اینکه امسال دهمین سالگرد آغاز مشارکت راهبردی جامع بین دو کشور است، خاطرنشان کرد: توسعه روابط دوجانبه در خدمت منافع بلندمدت دو کشور و برآورده کننده انتظارات دو ملت است.

وی گفت: چین آماده ادامه همکاری با آرژانتین در چارچوب درک و حمایت از یکدیگر است، دو کشور شرکای همکار در توسعه و خواهان افزایش مستمر اعتماد متقابل سیاسی و تلاش برای همکاری عملی پایدار و بلندمدت و ارائه منافع برای دو ملت هستند.

موندینو نیز گفت: آرژانتین قاطعانه به سیاست چین واحد پایبند بوده و امیدوار است به طور مداوم همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه با چین را تحکیم کرده و گسترش دهد.

وی افزود: این وزارتخانه از شرکت های چینی بیشتری برای سرمایه‌گذاری و توسعه در آرژانتین استقبال می کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • گسترش سرمایه‌گذاری چین در آرژانتین
  • لندن و تجهیز اوکراین برای جنگ بهاره پیش از انتخابات انگلیس
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • وزیری‌تبار، قره‌نی‌نواز سال کودتا: قمرالملوک پیر دیر است و برایم ارشدیت دارد/ از مردها بنان و بنان و بنان
  • 70 نفر با قارچ‌های سمی مسموم شدند/ افزایش 300 درصدی مسمومیت با قارچ در کشور
  • مرگ مشکوک دختری که با نامزدش به مهمانی رفت
  • اعلام تعداد پزشکان مسموم شده در ماجرای مهمانی شیراز
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان