Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي گفت: گزارش جمع‌بندي سانحه نفتکش سانچي تا پايان ارديبهشت ‌ماه امسال نهايي مي شود.

به گزارش ايرنا از سازمان بنادر و دريانوردي، هادي حق‌شناس درباره آخرين وضعيت جعبه سياه سانحه سانچي، افزود: سومين جلسه کميته بررسي علل سانحه سانچي، هفته اول ارديبهشت ماه آتي با حضور نمايندگان 4 کشور عضو اين کميته که شامل ايران، کره جنوبي، چين و پاناما (به عنوان کشور صاحب پرچم) در چين برگزار مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون امور دريايي سازمان بنادر و دريانوردي ابراز اميدواري کرد در اين جلسه، 4 کشور عضو کميته در مورد علل سانحه سانچي به نتيجه و جمع بندي نهايي برسند.
حق شناس با اشاره به اينکه روند بررسي علل سانحه سانچي با موفقيت ادامه داشته است، بيان کرد: اميدواريم با اطلاعاتي که از دو جعبه سياه (VDR) نفتکش سانچي و شناور فله‌بر کريستال استخراج ‌شده است و همچنين مصاحبه هاي صورت گرفته با خدمه شناور چيني توسط تيم ايراني و ساير اطلاعات جانبي، تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري، تدوين گزارش نهايي علل سانحه سانچي تکميل شود.
به گزارش ايرنا، 16 دي ماه پارسال يک کشتي فله بر چيني حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهاي به نفتکش ايراني سانچي که حامل بيش از 130 هزار تن ميعانات گازي بود، برخورد کرد؛ در اين حادثه، نفتکش سانچي با 30 تبعه ايراني و دو بنگلادشي دچار حريق و انفجارهاي سنگين شد که کار امداد رساني در منطقه را با مشکل مواجه و در برخي مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکيد رييس جمهوري علي ربيعي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي به عنوان مسئول ويژه رسيدگي به اين واقعه تعيين شد و گروه هاي کارشناسي و امدادي از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگي مقامات و مسئولان چيني و همکاري برخي کشورهاي ديگر کارهاي مربوط انجام گيرد، اما اقدام هاي فوريتي و ضربتي براي خاموش کردن شعله ها و تعيين وضعيت خدمه نفتکش ايراني به دليل گستردگي دامنه انفجارها و همچنين دماي بسيار زياد حاصل از آتش سوزي بي ثمر ماند، زيرا نزديک شدن به کشتي سانچي و حضور طولاني مدت در آن براي بررسي وضعيت ميداني ناممکن شده بود و در نهايت اين کشتي پس از 8 روز غرق شد.
بررسي هاي کارشناسي در اين زمينه با هدف تعيين علل واقعه همچنان در دست اقدام است.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1108**2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۲۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا در منطقه شرق آسیا امروز چهارشنبه از ساعت ۱۳:۳۰ بین تیم‌های «یوکوهاما مارینوس» ژاپن و «اولسان اچ دی» کره‌جنوبی برگزار شد که این دیدار در پایان با برتری ۳ بر ۲ به سود تیم ژاپنی به پایان رسید.

دیدار رفت این دو تیم که به میزبانی کره جنوبی برگزار شده بود با برتری یک بر صفر به سود اولسان به پایان رسید و به این ترتیب این دیدار در مجموع با تساوی ۳ به ۳ به پایان رسید تا ۲ تیم شانس خود را برای صعود به فینال در ۲ وقت ۱۵ دقیقه‌ای امتحان کنند.

در وقت‌های اضافه این دیدار هم بازی بدون گل به پایان رسید و در ضربات پنالتی تیم یوکوهاما مارینوس با برتری ۵ بر ۴ راهی دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی که دیروز در منطقه غرب آسیا برگزار شده بود تیم العین امارات توانست دست به کار بزرگی بزند و الهلال عربستان را در مجموع با نتیجه ۵ بر ۴ حذف کند و به دیدار نهایی برسد.

دیدار نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۳ آسیا روزهای ۲۲ و ۲۹ اردیبهشت بین تیم‌های العین امارات و یوکوهاما ژاپن برگزار خواهد شد.

کد خبر 6087773

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • ماجرای قلیان اکسیژن در کافه‌های تهران | این دستگاه تاییدیه نهایی ندارد | وجود گاز خنده در این قلیان‌ها صحت دارد؟
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • خودروی وزیر افراطی اسرائیل از چراغ قرمز عبور کرد و واژگون شد/بن گویر روانه بیمارستان شد
  • ایران ۱-۱ ازبکستان؛ پایان نیمه اول
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • «یوکوهاما مارینوس» ژاپن راهی فینال لیگ قهرمانان شد
  • زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد