Web Analytics Made Easy - Statcounter


رئیس شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: مردم می دانند که شعار تهران شهر اخلاق، تنها با تبلیغات عملی نمی شود و گام نخست حرکت به سمت خصوصیات مثبت اخلاقی را ما باید از خود شروع کنیم.

به گزارش امتداد نیوز  محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران در پنجاه و پنجمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در آستانه فرارسیدن سالروز بعثت پیامبر خاتم صلوات الله علیه قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از نظر صاحب نظران اسلامی، مبعث پیامبر بزرگترین رخداد در تاریخ بشریت است چرا که نبوت انبیا و رسالت پیامبران با این حادثه به اوج و مقصد نهایی خود رسیده است.

وی افزود: پیامبر اعظم درباره علت بعثت و فلسفه رسالت خود عبارت عمیق و شخصی دارند که نشانگر روح حقیقی اسلام است: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، این جمله نشان می دهد که هدف از بعثت و مهمترین ماموریت پیامبر اکرم، تبیین و اجرای مکارم و فضایل اخلاقی در جامعه و رساندن انسانها به قله خصوصیات اخلاقی است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در واقع شریعت در اسلام، هدف نیست، احکام و عبادات و حلال و حرام و واجب و مستحب، بدون اخلاق فضیلتی ندارند و همه اسلام برای آن است که انسانی با خصوصیات اخلاقی پرورش دهد که بر خود و جامعه تاثیر مثبتی بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: نمی توان فردی را حتی اگر همه عمر خود را صرف عبادت کند مسلمان واقعی دانست مگر اینکه خصوصیات مثبت اخلاقی در وجودش برجسته باشد، عدالت، انصاف، صداقت، نیکوکاری، امانتداری، تواضع، تحمل، مدارا، خیرخواهی، مهربانی و تکریم دیگر انسانها از جمله صفاتی هستند که باید در وجود یک مسلمان برجسته باشد و در مقابل دروغگویی، حسادت، خشونت، بخل، دورویی، تظاهر، تکبر و صفات رذیله و غیراخلاقی باید از او دور باشد.

هاشمی گفت: پیامبر اکرم (ص) خود برجسته ترین الگوی اخلاقی در جهان محسوب می شود و خداوند این بزرگی را با عبارت عجیب “انک علی خلق العظیم” توصیف می کند.

رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: امروز اگر در جامعه ما ، دین گریزی و دین زدگی وجود دارد، اگر در بخشی جهان اسلام هراسی بوجود آمده است ، بخشی از آن ناشی از دورشدن ما از اخلاق و هدف بعثت است که دشمنان اسلام با بزرگنمایی و تاکید برآن توانسته اند بر نسل جوان و افکارعمومی جهان تاثیر بگذارند و چهره اسلام را مخدوش و وارونه جلوه دهند.

وی در ادامه گفت: اگر اسلام همانگونه که پیامبر بود و شخصیت‌های بزرگ تاریخ ما مانند ائمه و علمای بزرگ اسلام رفتار می نمودند، به جامعه ما و جهانیان ارائه شود، بسیاری از مخالفت‌ها و مقابله ها وجود نخواهد داشت چرا که فطرت هرانسانی صداقت، مهربانی، انصاف، عدالت و تواضع را دوست دارد و از دروغ وظلم وتظاهر وحسادت بیزار است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر امروز بخشی از جوانان ما و نسل جدید، نگاه مثبتی به اسلام ندارند، به دلیل اشکال شریعت سمعه سهله نیست، بلکه “هرعیب که هست از مسلمانی ماست” اگر اخلاق بر رفتار ما بخصوص مسئولان و چهره های مورد توجه جامعه حاکم شود قطعا نگاه مردم به دین وانقلاب و اسلام بهبود می یابد و امروزه افراط و تفریط یکی از مصادیق بزرگ بی اخلاقی و خروج از دایره مکارم اخلاقی است.

هاشمی با بیان اینکه اعتدال و میانه روی ، از بزرگترین صفات پسندیده اخلاقی است، افزود: افراط در مقدس‌مآبی و تظاهر کردن به رفتارهای دینی موجب زدگی از دین می گردد و خصوصیات حسنه اخلاقی همچون گذشت، سخاوت و مدارا را می خشکاند و خشونت، کینه توزی را در جامعه ترویج می کند.

وی تاکید کرد: مردم می دانند که شعار تهران شهر اخلاق، تنها با تبلیغات، عملی نمی شود و گام نخست حرکت به سمت خصوصیات مثبت اخلاقی را ما باید از خود شروع کنیم و امسال که مبعث که می توان آن را نماد اخلاق انسانی به شمار آورد در ابتدای سال واقع شده است، می توانیم با شتابی بیشتر در این جهت حرکت کنیم.

true برچسب ها : پیامبر اکرم (ص) شورای شهر تهران محسن هاشمی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۲۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود

سخنگوی شورای ائتلاف اعلام کرد: فهرست شورای متبوعش در دومین مرحله انتخابات مجلس آخر هفته و همزمان با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر ابراهیم رسولی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ها مبنی بر اعلام لیست شانا در هفته جاری را تکذیب کرد و گفت: لیست در هفته آخر و با شروع زمان تبلیغات اعلام می‌شود.

وی ۱ اردیبهشت‌ماه در مورد برنامه این شورا برای دور دوم انتخابات گفته بود: ۱۳ نفر از نامزدهای این شورا به دور دوم راه یافته‌اند و چون بنای ما بر ارائه لیست کامل است، در مورد ۳ نفر باقی‌مانده با رایزنی با گزینه‌های دیگر به جمع‌بندی رسیده و در نهایت لیست ۱۶ نفره خواهیم داد.

پیش از این برخی رسانه‌ها هم از رونمایی لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف که ۱۳ نفر آن مشخص است در اوایل هفته جاری خبر داده بودند!

به گزارش ایمنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیداهای حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

طبق اعلام وزارت کشور تعداد رأی صحیح مأخوذه در حوزه انتخابیه تهران ۱ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ رأی بود از بین نامزدها تعداد ۱۴ نفر به طور مستقیم وارد مجلس شدند و ۳۲ نفر دیگر نیز به مرحله دوم انتخابات راه یافتند که برای تصدی ۱۶ کرسی باقی مانده بهارستان در ۲۱ اردیبهشت به رقابت خواهند پرداخت.

آخرین جلسه مجلس یازدهم ۲ خرداد تشکیل و مراسم افتتاحیه مجلس شورای اسلامی در دوره دوازدهم، ۷ خرداد ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748434

دیگر خبرها

  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • گام عملی برای جهش تولید
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • کتک‌زدن وحشتناک داور در فوتبال تهران+فیلم