Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@03:15:09 GMT

همه صیادشیرازی را باور داشتند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۲۸۱۵

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ امیر سرلشکر «عطاالله صالحی» جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص شهید صیادشیرازی می گوید : ایشان چند ویژگی بارز داشت که برخی از آن‌ها ناشی از معنویت بود. یکی اینکه قبل از انقلاب درس را با «بسم الله» شروع می‌کرد. الان گفتن این جمله آسان است، ولی در آن زمان در ارتش کم سابقه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آیات شریفه و احادیث هم استفاده می‌کرد.
شهید صیاد از همان ابتدا با اتکا به نیروی ایمان، باورهای خود را به دیگران منتقل می‌کرد. او با نماز شب، قرآن خواندن و توسل به ائمه اطهار (ع) و باور عمیقی که به فرمایشات امام داشت، طوری عمل می‌کرد که کم کم دوستان ایشان نیز، باورهای ایمان و معنوی‌شان به باورهای مادی غلبه کرد، به گونه‌ای که وقتی شهید صیاد در منطقه شمال غرب، چند عملیات کوچک با ترکیبی از نیروهای ارتش، ژندارمری، سپاهی و بسیجی انجام داد و برخی از محورها را باز کرد، همه احساس می‌کردند هرچه که بگوید بی‌تردید اجرا خواهد شد. ایشان وقتی فرمانده نیروی زمینی شد، طرح اولیه‌ آزادسازی بستان را داد، همه باور کردند که موفق خواهد شد.
رابطه‌ شهید صیاد با برادران سپاه در خنثی سازی عملیات‌های منافقین، فوق العاده بود. نهایت این اثرگذاری، عملیات مرصاد بود. منافقین در این عملیات، همه‌ی هستی و نیستی خود را گذاشته بودند که پیروز شوند. بخش مهمی از عملیات مرصاد را شهید صیاد با بالگردها اداره کرد و عقبه آن‌ها را نیز زد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۲۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • علل موفقیت در فتح خرمشهر از زبان سرهنگ عراقی + ویدیو
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است