Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@20:18:09 GMT

برنامه‌های دفتر تغذیه برای پیشگیری از سو تغذیه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۳۲۵۴

زهرا عبداللهی مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت اظهار کرد: در قالب طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه‌های اصلی در حوزه بهداشت، بهبود و اصلاح الگوی مواد غذایی و تغذیه جامعه است به طوری که این برنامه توجه ویژه‌ای به بحث تغذیه و امنیت غذایی ساکنان حاشیه شهرها دارد.

وی با بیان اینکه توجه به تغذیه مناطق محروم و پیشگیری از سوءمصرف مواد غذایی یکی از اولویت‌های اصلی دفتر تغذیه وزارت بهداشت محسوب می‌شود، افزود: در مناطق محروم بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده خدمات تغذیه‌ای ارائه می‌شود و در مراکز جامع خدمات سلامت اقداماتی از جمله آموزش، مشاوره تغذیه، مکمل‌یاری، توزیع رایگان مکمل آن، ید، وتامین C، برای همه گروه‌های آسیب‌پذیر مادران باردار و شیرده، کودکان زیر 2 سال و سالمندان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبداللهی ادامه داد: ویتامین D از نوع 50 هزار واحدی‌ درمدارس دبیرستان با هدف کنترل ریزمغذی توزیع می‌شود.

معاون دفتر سلامت و بهبود دفتر تغذیه و بهداشت با بیان اینکه سلامت الگوی غذایی‌ کلیه افرادی که به دفاتر جامع سلامت مراجعه می‌کنند به وسیله مراقبان ارزیابی می‌شود، عنوان کرد: رفتار و عادت‌های نامناسب غذایی افراد با مراجعه به مراکز جامع خدمات سلامت به وسیله مشاوران تغذیه  شناسایی و در همین زمینه آموزش‌ها به وسیله کارشناسان به صورت فردی و گروهی داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مراکز جامع خدمات سلامت، قد و وزن اندازه‌گیری می‌شود تا اختلالات رشد، سوءتغذیه، اضافه وزن و چاقی، غربالگری و شناسایی شود، تاکید کرد: آموزش، مشاوره و تنظیم رژیم غذایی با توجه به رفتار غذایی انجام و میزان دسترسی به موادغذایی بررسی و اقدامات لازم برای بهبود تغذیه افراد انجام می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مواد غذایی جامعه تغذیه وزارت بهداشت سلامت کودکان سالمندان ویتامین وزن رژیم غذایی مناطق محروم سو تغذیه دفتر تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۳۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

به گزارش ایثار،  تفاهم‌نامه همکاری علمی تحقیقاتی  دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام  و المسلمین حامد قوام، سرپرست دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و دکتر جهانگیری معاون پژوهشی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی امضاء شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حامد قوام در  نشست امضای این تفاهم‌نامه با بیان اینکه یکی اهداف کلان بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان جامعه است، گفت:  این نگرش با تعامل و ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها در قالب تفاهم نامه‌های همکاری علمی و پژوهشی جزء برنامه‌های اصلی  ما است.

دکتر جهانگیری، معاون پژوهشی دانشگاه انقلاب اسلامی با بیان گزارشی از روند تأسیس دانشگاه و برنامه‌های آن در طول دوسال گذشته، ضمن اعلام آمادگی همکاری دوجانبه با دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد گفت: حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوعات فراوان عرصه ایثار و شهادت توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران و همکاری  پژوهشی بین دانشگاه و دفتر مطالعات  گام بسیار مؤثری در تحقق اهداف علمی و فرهنگی نظام است.

در پایان این نشست، تفاهم نامه همکاری علمی، تحقیقاتی بین طرفین به امضاء رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام برنامه‌های عبور از اوج مصرف برق در تهران
  • کارگاه آموزشی مهارت های زندگی با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد
  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات