Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از احتمال جیره بندی مصرف آب طی تابستان سال جاری در برخی محلات شهر بندرعباس خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، مهندس امین قصمی در جمع خبرنگاران، کمبود منابع آبی در بندرعباس۷۰۰ لیتر بر ثانبه اعلام کرد و گفت: در صورت عدم همکاری مشترکین در صرفه جویی، احتمال جیره بندی از روزهای نخست تابستان امسال وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به کاهش 72 درصدی میزان بارندگی در سال زراعی گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، تصریح کرد: حجم ورودی سد‌های استقلال میناب و شمیل و نیان نیز صفر بوده است.
 

قصمی عنوان کرد: در صورت رعایت الگوی مصرف توسط مشترکین و استفاده از پسماند در دستگاه‌های اجرایی و مراکز نظامی، بیش از پنج درصد در مصرف آب در بندرعباس صرفه جویی می‌شود.
 

به گفته این مقام مسئول؛ مرحله نخست آبشیرین کن بندرعباس تا اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری می رسد و 200 متر مکعب از نیاز آبی شهر بندرعباس را تامین خواهد کرد.


وی از رعایت الگوی مصرف و نصب کاهنده‌های منابع آبی به عنوان دو راهکار برای عبور از بحرانی کم آبی در هرمزگان نام برد و گفت: نیاز آبی بندرعباس ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است.

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی دولت مجلس نجفی کالای ایرانی بیرجند شعار سال ۹۷ ارز حسن روحانی سبک زندگی اسلامی جیره بندی بندرعباس بحران آب کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، عبدالامیر یاقوتی، استفاده از کولر گازی به جای کولر آبی در مناطق عادی و معتدل کشور را با افزایش ٣ برابری مصرف برق و افزایش ٨ برابری نرخ برق همراه دانست که در مجموع قبض برق مشترک خانگی را به ٢٤ برابر افزایش می‌دهد.

وی تعیین الگوی مصرف برق هر منطقه را بر اساس قانون و با تاکید بر حفظ رفاه اجتماعی و فرصت‌های مدیریت مصرف ذکر و تصریح کرد: به طور معمول ٧٥ درصد مشترکان برق هر منطقه، نسبت به الگوی مصرف تعیین شده، برق کمتری مصرف می‌کنند.

وی الگوی مصرف مناطق عادی در فصل گرم را ٣٠٠ کیلووات ساعت عنوان کرد و افزود: هزینه برق مشترکان خانگی که از کولرهای آبی استفاده می‌کنند در هر دوره ٢ ماهه حدود ٨٠ هزار تومان است که در صورت جایگزینی کولر گازی، مصرف سرمایشی از ١٠٠ تا ١٢٠ کیلووات ساعت به بیش از ٧٠٠ کیلووات ساعت افزایش می‌یابد که با احتساب مصرف سایر لوازم برقی، مصرف دوره بیش از ٣ برابر افزایش و از ٣٠٠ کیلووات ساعت به حدود ٩٠٠ تا ١٢٠٠ کیلووات ساعت می‌رسد و مشترک باید بیش از ٢ میلیون تومان هزینه برق پرداخت کند.

یاقوتی با اشاره به تقسیم بندی کشور به ٥ اقلیم آب و هوایی شامل مناطق گرم یک تا ٤ و مناطق عادی گفت: تقریباً ٨٠ درصد مشترکان خانگی در مناطق عادی و معتدل مانند شمال غرب و شمال شرق کشور ساکن هستند که استان‌های تهران‌، زنجان، قزوین، همدان و لرستان، اغلب مناطق استان کردستان و کرمانشاه همچنین بخش‌هایی از اصفهان را در بر می‌گیرد.

کد خبر 6090185 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان کشف شد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس 
  • کشف ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در بندرعباس
  • قبض برق این مشترکان ۲۴ برابر می‌شود
  • قبض این مشترکان ۲۴ برابر می شود
  • ۲۴ برابر شدن قبوض برق برای مشترکان پر مصرف
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد