Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@05:56:11 GMT

نقش کم رنگ صنایع دستی در اقتصاد مازندران

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۳۶۱۹

نقش کم رنگ صنایع دستی در اقتصاد مازندران

کارشناس و مدرس کلاس های صنایع دستی گفت: نقش صنایع دستی در رونق اقتصاد مازندران کمرنگ است.

 طهماسب تقی‌ذوقی، کارشناس و مدرس کلاس های آموزشی صنایع دستی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در سراسر کشور می‌تواند در معرفی و ترویج این آثار مفید واقع شود.

وی با بیان این‌که استقبال جوانان از اشتغال در زمینه صنایع دستی بدلیل درآمد پایین آن نامطلوب بوده است، گفت: اگر زمینه های حمایت از این تولید با اعطای تسهیلات کم بهره هدفمند و نظارتی محور در دستور کار قرار گیرد می‌توان امیدوار بود که رونق به این حوزه برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقی‌ذوقی، جابجایی مداوم مدیران و استقرار مسئولان غیرمرتبط در بخش صنایع دستی را عمده دلیل رکود این بخش دانست و یادآور شد: مدیران کل و مجریان طرح‌های صنایع دستی باید با برنامه ریزی مدون و نگرش توسعه محور در بحث صنایع دستی ورود پیدا کرده و این هنر را به چشم یک صنعت مدنظر قرار دهند.

محمدقاسم کفاشی، کارشناس ارشد باستان شناسی  در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: توجه عمیق به زیرساخت های فرهنگی منطقه و حمایت همه جانبه از تولید و تولید کننده بومی می تواند با کسب درآمد سبب شکوفایی و رونق اقتصادی شود.

وی، برنامه ریزی مدون، هدفمند و آینده محور را در بحث تولیدات صنایع دستی حیاتی دانسته و تبلیغ، ترویج و بازاریابی داخلی و خارجی را لازمه بقا و ارتقای حوزه صنایع دستی می‌داند.

این کارشناس باستان شناسی خاطرنشان کرد: نقش رسانه در این حوزه بسیار حائز اهمیت و راهگشا است به طوری که معرفی آثار و دست ساخته های بومی و محلی و صنایع متنوع قومی و قبیله ای که شاهکارهای قدما محسوب می شوند از زبان رسانه و بازتاب منطقه ای و ملی آن به سمع و نظر مخاطبین سبب می شود که مشتاقان این عرصه و سرمایه گذاران به این حوزه ورود پیدا کرده و صنایع دستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

کفاشی یادآور شد: صدور دستور العمل هایی مبنی بر خرید صنایع دستی در قالب اهدای هدایا در ادارات برای کارمندان می تواند به ترویج صنایع دستی و در نهایت رونق اقتصاد بومی منجر شود.

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۳۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفتاب گرم بهاری در مازندران

تاکامی کارشناس هواشناسی مازندران گفت:آسمان مازندران امروز جمعه ۷ اردیبهشت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

او افزود:وضعیت جوی مازندران روز شنبه هم صاف تا نیمه ابری همراه پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی مازندران گفت:هوای مازندران روز یکشنبه صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • لزوم برندسازی محصولات برای جلوگیری از خام فروشی در مازندران
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • توصیه محمد معتمدی برای استفاده از صنایع دستی + فیلم
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • آفتاب گرم بهاری در مازندران
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است