Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سرپل ذهاب از تولید سالانه 100 تن ماهی قزل آلا در استخرهای پرورش ماهی در روستای پاطاق خبر داد و گفت: در این زمینه اشتغال زایی خوبی صورت گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز، امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره شیلات شهرستان سرپل ذهاب از مجموعه استخرهای فعال پرورش ماهی در روستای پاطاق بخش مرکزی سرپل ذهاب بازدید بعمل آوردند و در حاشیه این بازدید، روند احداث استخر و واحدهای طبخ ماهی در این روستای گردشگری را نیز مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار سرپل ذهاب درحاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در این مجموعه استخرپرورش ماهی سالانه حدود 100 تن ماهی قزل آلا تولید می شود و بالغ بر 20 نفرنیز از جوانان منطقه مورد اشتغال قرار گرفته اند.

محیت جمالی نیا افزود: به واسطه سراب طبیعی ماراب در بالا دست روستای پاطاق، استخر پرورش ماهی دیگر با ظرفیت تولید 8 تن در حال کسب مجوزقانونی و مراحل احداث است که در این راستا اشتغال زایی خوبی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: روستای پاطاق با داشتن طبیعت زیبا و آثار تاریخی به یادماندنی یکی از روستاهای هدف گردشگری سرپل ذهاب است که هر ساله میزبان میهمانان نوروزی و گردشگران از سراسر کشور است از این رو 2 واحد طبخ ماهی با هدف جذب گردشگری و اشتغال زایی در جوار استخرهای پرورش ماهی در حال راه اندازی می باشد و علاقمندان می توانند از این تفرجگاه طبیعی نهایت لذت را نیز ببرند.

انتهای پیام/*

تصاویر تکمیلی:    انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • غرق شدن نوجوان ۱۴ ساله در سرپل ذهاب
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • قرن بیست و یکم قرن گردشگری