Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@07:38:23 GMT

تصاویر / در خیابان فردوسی تهران چه خبر است؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۴۰۸۸

تصاویر / در خیابان فردوسی تهران چه خبر است؟

رویداد۲۴-

قیمت دلار در صرافی‌ها که صبح امروز ۴۲۰۰ تومان اعلام شده بود، به بهانه اینکه بانک مرکزی هنوز دلاری با این نرخ توزیع نکرده است به قیمت روز گذشته ۴۹۶۹ تومان به فروش می‌رسد.

قیمت سکه تمام که روز گذشته در پی نوسانات دلار تا مرز دومیلیون تومان پیش رفته بود، با اعلام نرخ ۴۲۰۰ تومان برای دلار، امروز به یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت سکه آتی تحویل دی ماه نیز دو میلیون و132 هزار تومان است.

یکی از بنکداران گفت: پیش بینی ما این است که قیمت سکه بهار آزادی در روزهای آینده با کاهش مواجه شود از این رو در حال حاضر خرید و فروش نداریم.

در ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه همچنان نیروهای انتظامی در چهار راه استانبول و خیابان فردوسی حضور دارند؛ از طرف دیگر صف جمعیت برای خرید دلار ۴۲۰۰ تومانی هر لحظه بیشتر می‌شود.

بنابر اظهارات صرافی‌های دولتی، ساعت ۱۴ فروش دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی آغاز می‌شود.

این در حالیست که صرافی‌های خصوصی از هرگونه فعالیتی مبنی بر خرید یا فروش ارز خودداری می‌کنند و برخی از این صرافی‌ها کرکره‌های خود را پایین کشیده‌اند.

برخی دلال‌ ها نیز نرخ دلار در بازار آزاد را چهار هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ اعلام می‌کنند اما هیچ کدام حاضر نیستند که به این قیمت خرید یا فروش داشته باشند.

وضعیت حواله نیز مشخص نیست، از صبح امروز تاکنون هیچ حواله‌ای صادر نشده و گفته می‌شود مراودات بین المللی بخش خصوصی کشور به حالت تعطیل در آمده است.

صرافی‌های مشهد نیز به حالت نیمه تعطیل درآمده‌اند و در بازار مرزی هرات نیز دلار از ۵ هزار تا ۵۱۰۰ تومان معامله می‌شود.

ساعت 11:40

صرافی‌ها دلار رابه نرخ روز گذشته یعنی ۴۹۶۹ تومان به فروش می‌رسانند.

برخی از صرافی‌ها اعلام می‌کنند فروش دلار ۴۲۰۰ تومانی برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

در همین حال مردم در مقابل صرافی‌ها تجمع کرده و خواستار خرید ارز به قیمت ۴۲۰۰ هستند.

یکی از صرافان منتخب بانک مرکزی گفت: تا ساعت ۱۴ دلار ۴۲۰۰ تومانی بین صرافی‌ها توزیع خواهد شد.

اکیپ‌های گشت تعزیرات امروز در مکان‌های مختلف فروش ارز مستقر شده‌اند و با هرجایی به غیر از صرافی‌های مجاز که اقدام به خرید و فروش ارز کنند برخورد می‌کنند.

گفته می‌شود با اعلام خبر تک نرخی شدن دلار در قیمت ۴۲۰۰ تومان، موجی از فروش دلار در سایت‌ها و کانال‌های مختلف راه افتاده است.

 

 

ساعت 11

صرافی ها قیمت دلار را صفر کردند. بیشتر تابلو‌ها نیز به بهانه این‌که بانک مرکزی نرخ جدید اعلام نکرده و یا بازار دارای نوسان است، صفر شده است.

در حال حاضر در بازار فردوسی خبری از دلالان و واسطه‌هایی که بازار را ملتهب می‌کردند نیست و فریادی برای فروش دلار شنیده نمی‌شود.

روی درب بسیاری از صرافی‌ها نوشته شده که هر فردی فقط می تواند یک نوع ارز(دلار یا یورو) خریداری کند و به افراد یک خانواده و نام فامیل در یک روز همزمان (دلار یا یورو) فروخته نمی‌شود.

با این حال بسیاری از صرافان اعلام می‌کنند حاضرند ۵۰۰۰ هزار دلار را به قیمت۴۹۲۵ بدون هیچ‌گونه محدودیتی بفروشند.

برخی از صرافی‌ها نیزگفتند هنوز ارز به صرافی‌ها تزریق نشده و قرار است طی ساعات آینده دلار با قیمت ۴۲۰۰ تومان فروخته شود.

هر دلار در بازار امروز سه شنبه 21 فروردین ۴۲۰۰تومان خرید و فروش می شود.

معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته گفته بود که نرخ دلار از سه شنبه برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققین و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خواهد بود.

شرکت پتروشیمی جم نیز روز گذشته اعلام کرد که با انگیزه پشتیبانی از اقتصاد ملی و مقابله با سوداگران ارز، اقدام به تزریق ارز به بازار کرده است.

در حال حاضر خرید و فروش ارز انجام نمی‌شود اما بسیاری از خریداران اظهار امیدواری می‌کنند که این نرخ ثابت بماند.

تعدادی از صرافان گفتند منتظریم ساعت 11 قیمت نهایی مشخص شود اما در حال حاضر دلاری برای فروش نداریم.

همچنان سکه تمام تصویر امام یک میلیون و ۹۰۰ هزار و نیم سکه ۹۳۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد

ترکمنستان ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ درآمد داشت، در حالی که روسیه ۲ میلیارد دلار درآمد داشته است.

به گزارش ایسنا، غول انرژی گازپروم روسیه در اوایل سال ۲۰۲۴ با هیاهوی زیادی اعلام کرد از ترکمنستان به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی چین از نظر حجم عرضه، پیشی گرفته است، اما وقتی از درآمدهای صادراتی صحبت می‌شود، عشق آباد همچنان بالاتر از مسکو قرار دارد.

طبق گزارش پورتال نفت و گاز ترکمنستان، عشق آباد در سه ماهه اول سال میلادی جاری، ۲.۴ میلیارد دلار از صادرات گاز به چین درآمد داشته است. این رقم توسط داریو که محبوبترین وب سایت خبری ازبکستان است، تائید شده است. در گزارش داریو خاطرنشان شده است روسیه در همین مدت، ۲ میلیارد دلار از فروش گاز خود به پکن درآمد داشته است.

دلیل اختلاف بین حجم صادرات و درآمد حاصل از آن، این است که چین، گاز روسیه را با تخفیف خریداری می‌کند. نیاز کرملین به نقدینگی برای سرپا نگه داشتن کشور و در عین حال، تامین هزینه های جنگ در اوکراین، روسیه را از بیشتر اهرم های مذاکره خود در معاملاتش با پکن، محروم کرده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری روسیه در حجم صادرات ممکن است تا زمانی ادامه یابد که تخفیف های چشمگیر این کشور در فروش گاز ادامه داشته باشد. نشریه مستقل «کرونیکل ترکمنستان» گزارش کرده است ظرفیت خط لوله گاز «قدرت سیبری» روسیه به چین در سال ۲۰۲۵، حدود ۳۸ میلیارد متر مکعب پیش بینی شده است. در همین حال، ظرفیت جمعی سه خط لوله که ترکمنستان و چین را به هم متصل می کند، به ۵۵ میلیارد متر مکعب می رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت!
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • پولشویی
  • در تهران دیگر به ریال و تومان خانه نمی‌فروشند | بیت‌کوین بده خانه بخر! | رونمایی از پدیده عجیب خرید و فروش مسکن در تهران + جزئیات
  • برای خرید میکروآپارتمان در شهر تهران چقدر باید هزینه کرد؟
  • معاملات مسکن در تهران از طریق دلار و بیت‌ کوین!
  • معاملات مسکن در تهران از طریق بیت‌کوین!
  • کاهش فروش آیفون در چین و افت درآمد سالانه اپل
  • درآمد ترکمنستان از فروش گاز به چین از روسیه بیشتر شد