Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ران پال، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا، ضمن تاکید بر نبود دلیلی برای انجام حمله شیمیایی بوسیله بشار اسد اعلام کرد، به نظر می‌رسد واشنگتن و رسانه‌های آمریکایی درباره نقش دولت سوریه در حملات صورت گرفته در دوما تردیدی ندارند. علیرغم این واقعیت که آن‌هایی که مایل به ماندن آمریکا در سوریه هستند، انگیزه‌های محکم‌تری برای انجام این اقدام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو سابق مجلس آمریکا و بنیانگذار موسسه صلح و رفاه ران پال در گفتگو با خبرگزاری راشاتودی گفت: ادعاهای مطرح شده توسط سارا ساندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، درباره اینکه واشنگتن اطمینان خاطر دارد بشار اسد مسئول انجام حملات ادعای شیمیایی در دوما در حومه دمشق است، فاقد بررسی موشکافانه است.

پال در ادامه تأکید کرد: نمیدانم آنها درباره چه چیزی تا این حد اطمینان دارند. آنها بی‌پروا دروغ می‌گویند و امیدوارند که مردم دروغ‌هایشان را باور کنند. او در ادامه گفت: به نظر نمی‌رسد جریان رسانه‌ای در آمریکا به دنبال حقیقت باشد، زیرا ترجیح می دهد از ادعاهای مقامات کاخ سفید حمایت کند. 

عضو سابق کنگره آمریکا بشار اسد را آخرین فرد مظنون به انجام حمله ادعایی شیمیایی در سوریه دانست. او تاکید کرد: به نظر من کمترین احتمال درباره اینکه مسئولیت چنین اتفاقی متوجه رئیس جمهور سوریه باشد، وجود دارد و خاطرنشان کرد که این مسئله درباره مسکو نیز صادق است.

ران پال در ادامه گفت: من هیچ دلیلی برای اینکه اسد حملات شیمیایی در سوریه را ترتیب دهد نمی‌بینم، همچنین به نظر من روس‌ها نیز هیچ دلیل شفافی برای انجام چنین کاری ندارند. او در ادامه سخنانش تاکید کرد خلاف روسیه و سوریه که دلیلی برای انجام حملات شیمیایی در این کشور ندارند، کسانی که مایل به ماندن نیروهای نظامی آمریکا در خاک سوریه هستند، انگیزه‌های روشنی برای این کار دارند.

راشاتودی به نقل از این دیپلمات سابق آمریکایی نوشت: افراد زیادی هستند که مایلند به ایجاد تحریک بپردازند و نیز بسیاری خواهان ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه هستند.

پال با اشاره به صحبت‌های اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درباره خروج قریب‌الوقوع نیروهای نظامی این کشور از سوریه گفت: احتمال دارد اظهارات اخیر رئیس جمهور باعث تحریک جنگ‌طلبان برای انجام چنین اقداماتی شده باشد.

او گفت: به نظر می‌رسد سیاست‌گذران نمی‌خواهند که آمریکا از سوریه خارج شود و افرادی در راستای خواست آنها این اقدام را انجام داده‌اند و این ایده که اسد به طور ناگهانی تصمیم به هدف قرار دادن مردم خود گرفته است، تماماً مهمل است.

پال با اشاره به آنچه سبب ماندن آمریکا در سوریه شده است، اینگونه ادعا کرد که هدف اصلی این است که ایران محدود نگه داشته شود. او تاکید کرد: «ایران مدتهای طولانیست که هدف اصلی است. همچنین مسئله ماندن آمریکا در سوریه به ایران و عربستان سعودی ارتباط دارد. به نظر من این دلیل شماره یک آمریکا است.»

عضو سابق کنگره آمریکا ضمن پرداختن به استراتژی سیاست خارجی ترامپ، خاطر نشان کرد آنچه باید مدنظر قرار بگیرد بیانیه‌های اغلب متناقض ترامپ نیست، بلکه عزل و انتصاب‌های اخیر اوست. وی در پایان به انگیزه‌های داخلی در آمریکا برای حمایت از  جنگ ویرانگر در سوریه اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا سوریه بشار اسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۴۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری

به گزارش قدس آنلاین، این منبع پلیس اظهار داشت: یک طبقه از ساختمان اداری تخلیه شده و بازرسی در محل در حال انجام است.

بر اساس این گزارش، تخلیه از طبقه هفتم ساختمان اداری این فرودگاه آغاز شده و به دنبال تهدید بمب گذاری، بازرسی در حال انجام است و اماکن و اتاق ها برای [احتمال] وجود مواد منفجره بررسی می شوند.

پلیس گفت که زنگ خطر در عملکرد فرودگاه تداخلی نداشته است.

گفتنی است؛ چندی پیش تیراندازی در سالن کنسرت شهر «کروکوس» روسیه به کشته شدن ده‌ها نفر منجر شد.

یک شاهد عینی این حادثه تروریستی اعلام کردند که که پس از شلیک گلوله‌ها از سوی افرادی با لباس شبه نظامی و پرتاب نارنجک از سوی آنها، آتش سوزی در سالن کنسرت این مرکز آغاز شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • انگیزه پنهان آمریکا در مخالفت با تجمع‌های دانشجویی
  • تخلیه بخشی از فرودگاه «ونوکوو» مسکو در پی تهدید به بمب‌گذاری
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • عملیات وعده صادق انگیزه دانشجویان آمریکا را افزایش داد
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • انگیزه عجیب مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد
  • نفرت از زنان انگیزه مردی که به زنان جوان حمله می‌کرد