Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@08:25:58 GMT

این قسمت از بدن را هرگز لمس نکنید!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۴۴۱۲

محمدطاهر رجبی جراح و متخصص چشم در خصوص دلایل خارش  و مشکلات چشمی اظهار کرد: علل خارش چشم بسیار متعدد است که درمان آن بستگی به نوع پیشرفت بیماری دارد.

این جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه مهم‌ترین علت بروز مشکلات چشمی مربوط به لبه چشم است، خاطر نشان کرد: افرادی که بهداشت مناسبی ندارند و مسائل مربوط به آن را رعایت نمی‌کنند بیشتر در معرض مشکلات چشمی هستند؛ زمانی که ترشحات در لبه چشم جمع می‌شود باعث تحریک چشم ‌می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی در خصوص درمان خارش چشم، بیان کرد: در صورتی که بهداشت در پوست و یا در پلک رعایت نشود باعث مشکلات بعدی می‌شود که ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای افراد به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دومین علت خارش چشم عفونت‌های ملتهبه چشمی است، عنوان کرد: این نوع از عفونت‌ها به علت آزاد شدن گرانول‌ها (التهاب مزمن پلک‌ها) و آزاد شدن سایتوکاین‌ها اتفاق می‌افتاد که با توجه به اثرات بیولوژیک ویژه هر سایتوکاین، کمبود یا ازدیاد هر کدام از آنها منجر به بیماری و اختلال در سیستم ایمنی فرد می‌شود.

این جراح و متخصص چشم با بیان اینکه باید عفونت چشم سریعا درمان شود، عنوان کرد: در بهترین حالت درمان، پزشک برای فرد داروهای ضد خارش تجویز می‌کند؛ در صورتی که چشم شخصی شروع به خارش کرد، نباید اصلا به آن دست بزند.

چگونگی درمان حساسیت‌های فصلی  چشم

رجبی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات خارش چشم حساسیت فصلی است، مطرح کرد: اصولا با شروع بهار که فصل گرده افشانی گل‌هاست، برخی افراد به این گرده‌های گل حساسیت دارند، چشم آن‌ها ملتهب شده و شروع به خارش می‌کند که اصولا این حساسیت تا 30 سالگی در فرد ادامه دارد.

وی در خصوص درمان حساسیت‌های فصلی  چشم، بیان کرد: برخی حساسیت‌ها باعث پیدایش سلول‌های چشمی می‌شود که برای درمان آن‌ها پزشکان داروهای ترکیبی را برای فرد تجویز می کنند که این داروها باعث کم شدن حساسیت در چشم فرد می‌شود.

این جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه التهاب یکی از عفونت‌های چشمی است، اظهار کرد: التهاب سبب ایجاد خارش برای پلک ترمیم شده خواهد شد؛ اگر به محلی که قبلا زخم شده و ترمیم یافته، رسیدگی نشود التهاب چشمی به وجود می‌آید و آن سبب خارش در چشم می شود، زمانی که التهاب درمان شود خارش چشمی هم کمتر خواهد شد.

رجبی با بیان اینکه خارش چشم برای فرد مشکل زاست، گفت: دو نوع خارش چشمی داریم؛ یکی خارش پلک و دیگری خارش ملتهبه که خارش ملتهبه قابل کنترل نیست و فرد نباید چشم‌های خود را بمالد، لذا باید سریعا به پزشک مراجعه کند،  دیگری خارش پلک است که اگر تجمع در لبه پلک باشد تا حدودی می‌تواند آن را بخاراند.

وی با تاکید بر اینکه خارش چشم فرد ممکن است ناشی از مشکلات زمینه‌ای باشد، افزود: در صورت مشکلات زمینه‌ای فرد باید تحت درمان قرار گیرد؛ اگر مشکل در لبه چشم باشد، باید هر روز  چشم‌ها را با شامپو بچه شستشو داد تا مشکل رفع ‌شود.

این جراح و متخصص چشم در خصوص درمان سریع خارش چشم، عنوان کرد: گاهی اوقات خارش چشم‌ها را می‌توان با استفاده از اشک‌های مصنوعی و یا قطره‌های چشمی ضد حساسیت درمان کرد؛  برخی داروها می‌توانند احتمال خطر ایجاد خارش چشم را در آینده کاهش دهند به ویژه اگر علائم مربوط به خارش چشم ناشی از حساسیت‌های فصلی باشد.

 این جراح و متخصص چشم با اشاره به اینکه حساسیت‌های چشمی با دارو قابل درمان است، یاد آور شد: یکی  از روش‌های قابل درمان حساسیت چشمی استفاده از  داروی حساسیتی که پزشک تجویز کرده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: درمان مشکلات پوست سیستم ایمنی پزشک دارو بدن انسان چشم خارش چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۴۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

ضربه کاری بی‌سابقه‌ای که ایران با وجود اعلام قبلی به پایگاه نظامی نواتیم وارد کرد، به نتانیاهو فهماند که اگر جنگ واقعی آغاز شود، چیزی از امکانات نظامی اسرائیل نخواهد ماند. بنابراین او مجبور شد عقب‌نشینی کند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود به تحلیل روزنامه دنیای اقتصاد اشاره کرده که نوشته است: پس از گذشت دو هفته از حمله ترکیبی موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل، و با انتشار ابعاد تازه‌ای از این حمله، می‌توان ادعا کرد کیفیت حمله بالستیکی ایران به این پایگاه راهبردی، حتی در تصمیم نتانیاهو در خودداری از حمله تلافی‌‌‌جویانه به ایران مؤثر بوده است. پایگاه هوائی نِواتیم متعلق به نیروی هوائی اسرائیل در 15 کیلومتری جنوب شرقی شهر بئرشبع در صحرای نقب قرار دارد. این پایگاه عظیم با سه باند با طول‌‌‌های مختلف پروازی میزبان جت‌‌‌های رادارگریز اف 35، هواپیماهای ترابری، هواپیماهای ‌تانکر و هواگردهای شناسایی و تشخیص الکترونیکی است.

پس از آنکه سخنگوی ارتش اسرائیل، حمله ایران به این پایگاه را کم‌اهمیت و جزئی اعلام کرد، این رسانه‌های آمریکایی بودند که از قول منابع آگاه اعلام کردند، ضربات موشکی ایران، «چیزی بیش از ضربات جزئی اعلام‌شده از سوی اسرائیل بوده است». ما اکنون می‌دانیم که یکی از باندها با صدمه جدی مواجه شده، یکی از هواپیماهای پهن‌پیکر اسرائیلی از نوع سی 130 (که البته این نوع هواپیماها کاربردهای شناسایی - الکترونیکی هم دارد) آسیب دیده و همچنین یک آشیانه اف 35 و یک انبار قطعات یدکی نیز منهدم شده‌اند. در ابتدا، تعداد موشک‌های برخورد کرده به پایگاه، 3 فروند، سپس 5 فروند و بعد 9 فروند اعلام شد. رسانه‌های غربی احتمالا با توافق مقامات پنتاگون با انتشار قطره‌ای اطلاعات قصد دارند تا یک نکته را به مقامات اسرائیل گوشزد کنند: «اگر آمریکا کمک نمی‌کرد چیزی از پایگاه نواتیم باقی نمی‌ماند».

اما چرا حمله به نواتیم، نتانیاهو را از پاسخ جدی باز داشت؟ از مجموع پرتابه‌های ایران، 120 فروند موشک بوده‌اند و رهگیری این نوع موشک‌ها به دلیل شیوه حرکت بسیار سخت است. اگرچه سایر موشک‌ها را هواپیماهای جنگی اسرائیل و متحدانش، سامانه گنبد آهنین یا حتی فلاخن داوود می‌توانند (با‌ درصد زیاد) از بین ببرند، اما این تجهیزات در برابر موشک بالستیک ناتوان از انهدام (و حتی رهگیری) هستند. موشک‌های بالستیک ایران (حتی انواع قدیمی‌تر) از لحظه پرتاب، ظرف دو دقیقه از جو خارج شده، 9 دقیقه خارج از جو به حرکت خود ادامه می‌دهند و در یک دقیقه آخر با سرعت 6تا 8 برابر صوت به سمت هدف حرکت می‌کنند. اسرائیل دربرابر این نوع موشک‌ها با محدودیت مواجه است. تنها سامانه ارو (پیکان) قادر به درگیری با این نوع موشک‌هاست؛ اما این سامانه به دلیل لانچرهای کم‌تعداد، با محدودیت تعداد موشک مواجه است. اطلاعات ارتش آمریکا نشان می‌دهد که اگر حمایت ناوشکن‌های آمریکایی مستقر در مدیترانه از «نواتیم» نبود، احتمالا بیش از 20 موشک به این پایگاه اصابت می‌کرد.

دوباره به شب 25 فروردین باز‌گردیم. اگر ایران حمله را از قبل اطلاع نمی‌داد، به‌جای موشک‌های قدیمی‌تر، از فتاح 2 یا خیبر‌شکن و خرمشهر استفاده می‌کرد و تعداد موشک‌ها را دو برابر می‌کرد، چه رخ می‌داد؟ اسرائیل تعدادی از بهترین دارایی‌های خود نظیر هواپیماهای شناسایی و پیش‌اخطار گلف استریم، سوخت‌رسان‌های 707 و از همه مهم‌تر بخشی از اف35‌ها را از دست می‌داد. پس قدرتی برای حمله متقابل به ایران نمی‌یافت. واقعیت این است که نیروی هوائی اسرائیل برای حملات کوتاه و پر‌تعداد تجهیز شده و برای حمله به کشوری در 1200 کیلومتری، تجهیزات کافی ندارد. اسرائیل تنها از 39 فروند اف 35 برخوردار است و نباید از یاد برد که سایر تجهیزاتش رادار‌گریز نیستند. این تعداد هواپیما برای یک حمله بزرگ کافی نیستند. اسرائیل مشکل کمبود سوخت‌رسان دارد و اگر 707‌های سوخت‌رسانش را که تنها 7 فروند هستند، از دست دهد، حتی قادر به یک حمله محدود به ایران نیز نیست. (به همین دلیل هم بخشی از آنها را به آلمان فرستاد تا از دسترس ایران دور باشد.)

حمله ایران به نواتیم به نتانیاهو نشان داد که هرگز بدون آمریکا حریف جدی برای ایران نیست. ایران بیش از 17پایگاه هوایی، صدها پایگاه موشکی با هزاران سیلوی پرتاب دارد و حمله به چنین اهدافی نیاز به هزاران بمب‌افکن و صدها ‌تانکر سوخت‌رسان دارد. اگر قرار باشد که ایران، سه پایگاه اصلی اسرائیل را زیر بارانی از موشک بالستیک بگیرد، در کمتر از یک هفته توان هوائی اسرائیل به کمتر از نصف کاهش می‌یابد.

به نظر می‌رسد گزارش فرماندهان ستاد مشترک ارتش اسرائیل (که اتفاقا در کابینه جنگ او نقش اساسی دارند) در ممانعت از حمله اسرائیل تاثیر جدی داشته است. سال‌ها قبل یک افسر ارشد سیا در دولت اوباما گفته بود که اسرائیلی‌ها مایلند تا آخرین سرباز آمریکایی با ایران بجنگند، آنها علاقه‌ای به درگیری طولانی نظامی با ایران ندارند. این عملیات به ایران نیز نشان داد که حمایت آمریکا از اسرائیل بی‌چون و چرا نیست و اگر ایران حتی به اسرائیل حمله‌ قانونی داشته باشد، حتی از نتانیاهو و کابینه جنگ‌طلب او نیز کاری ساخته نیست.

منبع: کیهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زهر چشمی که ایران از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود
  • حرمون؛ چشمی که کور شد + فیلم
  • مرد شماره ۲ استقلال عصای دست نکونام در تبریز
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • چرا شروع فصل بهار برای افراد آلرژی ایجاد می‌کند؟
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند