Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@04:41:34 GMT

کتاب‌های الکترونیکی جایگزین کتاب‌های چاپی شده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۴۶۱۶

شواهد نشان می‌دهد که دانش‌آموزان و دانشجویان هنوز هم به استفاده از کتاب‌های چاپی تمایل دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از ساینس، چاپ کتاب هنوز هم زنده است. اما این روزها استفاده از کتاب‌های دیجیتال بسیار رواج یافته است، تا آن‌جا که برخی افراد بر این باورند که روزی این کتاب‌های نمایشی جایگزین کتاب‌های چاپی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش‌آموزان امروزی دسترسی آسانی به تکنولوژی‌های نوین مثل گوشی‌های هوشمند، تبلت و بسیاری از وسایل از جمله کتاب‌خوان‌های الکترونیکی دارند و شاید تصور کنید که بیشتر از کتاب‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند.

اما محققان عقیده دارند دانش‌آموزان و دانشجویان هنوز هم به استفاده از کتاب‌های چاپی تمایل دارند.

بسیاری از مدرسه‌های امروزی مجهز به استفاده از فناوری‌های نوین دیجیتال هستند و از کتاب‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند.

در سال 2009، کالیفرنیا قانونی را تصویب کرد تا تمام کتاب‌های درسی کالج به صورت الکترونیکی تا سال 2020 در دسترس باشند.

در سال 2011، قانونگذاران فلوریدا تصویب قانونی را خواستار شدند که مدارس دولتی هم کتاب‌های خود را به نسخه دیجیتال تبدیل کنند.

به عنوان مثال، بررسی انجام‌شده از سال 1992 حاکی از آن است که دانش‌آموزان متون اطلاعات چاپی را بهتر درک می‌کنند.

پژوهشگران در این بررسی سه مطالعه انجام داده و توانایی دانش‌آموزان کالج برای درک اطلاعات روی کاغذ و صفحه نمایش را مورد آزمایش قرار دادند.

آن‌ها دریافتند دانش‌آموزان قادر به درک بهتر اطلاعات چاپی برای متن‌هایی بودند که بیشتر از یک صفحه داشتند.

نتایج نشان داد که اغلب شرکت‌کنندگان ترجیح می‌دادند تا از نسخه دیجیتال استفاده کنند. همچنین خواندن نسخه دیجیتال بسیار سریع‌تر از چاپ بود و درک آن‌ها از نسخه آنلاین بیشتر از چاپ بود، اما مهمترین موضوع این است که درک کلی مطلب از نسخه چاپی بسیار بیشتر از نسخه آنلاین بود. یعنی هنگامی که سوالات خاصی از شرکت‌کنندگان پرسیده شد، شرکت‌کنندگانی که نسخه چاپی را خوانده بودند، درک بیشتری از مطالب داشتند.

محققان عنوان کردند:  برای دانش‌آموزان و دانشجویان باید نسخه چاپی هم ارائه شود.

البته مهم است که دلایل زیست‌محیطی و اقتصادی تولید چاپ در نظرگرفته شود، اما این نکته هم مهم است که صنعت چاپ اهمیت دارد و می‌تواند در پیشرفت تحصیلی دانش‌‎آموزان موثر واقع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سه کتاب نمایشنامه با عنوان «رازی بین من و تو»، «در تنم زمستان شد» و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است.

«رازی بین من و تو» نوشته محمدرضا امیرخانی تصویری از زندگی علی، جانباز اعصاب و روان است. علی هنرمند پتینه‌کاریست که در جبهه‌های جنگ دچار موج انفجار شدیدی شده و همچنان با این توهم که هم‌رزمش را کشته است، دچار عذاب وجدان است. در ادامه دکتر بخشی برای رهایی او از این توهم دست به کار می‌شود.

«در تنم زمستان شد» اثری از مصطفی سیفی برشی از زندگی رونیا یک دختر کرد ایزدی است که چند سال اسیر داعش بوده و اکنون پس از فرار از دست داعش به آلمان گریخته، اما یک روز مرد داعشی که سال‌ها رونیا را اسیر کرده، وارد خانه او می‌شود.

«روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» نمایشنامه دیگری است که به قلم محمدرضا آریان‌فر به چاپ رسیده است. آریان‌فر در این کتاب، چهار نمایشنامه شامل «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر»، «آن‌گاه که خدا از دهان سنگ ترانه می‌خواند»، «کسی در خواب‌هایم قدم می‌زند» و «سراغ خواب‌هایم را از باد بگیر» را به نگارش درآورده است.

«رازی بین من و تو» با شمارگان ۳۰۰ نسخه، «در تنم زمستان شد» با شمارگان ۵۰۰ نسخه و «روایت نه چندان پیچیده از یک عشق به طعم شمشیر» با شمارگان ۵۰۰ نسخه در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می‌شوند.

کد خبر 6089724 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • سفری به دنیای توپولوژی
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • هند به نمایشگاه کتاب تهران نرسید،‌ یمن جایگزین شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت