Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-04@20:41:29 GMT

فواید خوردن موز سیاه شده چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۵۲۸۵

فواید خوردن موز سیاه شده چیست؟

خبرگزاری میزان- موز علاوه بر خوشمزه بودن فواید سلامتی زیادی دارد مخصوصا موزهای سیاه شده. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، همه میگن خوردن یک سیب در روز شما را از پزشک دور می‌کند، اما من می‌گویم خوردن یک موز در روز شما را از پزشک دور می‌کند. این میوه علاوه بر خوشمزه بودن فواید سلامتی زیادی دارد مخصوصا موز‌های سیاه شده.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینجا دلایل این که چرا خوردن موز سیاه شده مفید است را بخوانید.

پیشگیری از سرطان
محققان دریافته اند لکه‌های سیاه روی موز‌های رسیده حاوی فاکتور نکروز تومور هستند که یکی از مهم‌ترین پروتئین‌هایی است که با رشد سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند. آن‌ها با کشتن سلول‌ها مانع از انتشار آن‌ها در بدن می‌شوند. موز‌ها به علاوه حاوی سطح زیادی فیبر نیز هستند. هر دو فاکتور‌ها به جلوگیری و درمان سرطان کمک می‌کنند.

کنترل فشار خون
پتاسیم ماده‌ای معدنی است که برای سلامت قلب ضروری است. اما با این وجود خیلی‌ها به اندازه کافی مصرف این ماده را در غذاهایشان ندارند. موز سرشار از پتاسیم است و هر موز در اندازه متوسط حاوی ۹ تا ۱۰ درصد پتاسیم مورد نیاز روزانه است. پتاسیم موجود در موز فشار خون را تنظیم می‌کند و از حملات قلبی جلوگیری می‌کند.

انرژی زا
روز پر مشغله‌ای در پیش رو دارید؟ پس روزتان را با ورزش شروع کنید و یک عدد موز بخورید. موز حاوی مواد مغذی مهمی است که باعث تقویت ذهن و بدن می‌شود. این میوه در بردارنده آب، کربوهیدرات، و مقدار کمی پروتئین است. پتاسیم موجود در موز از گرفتگی عضلات در طول تمرین جلوگیری می‌کند.

درمان سوزش معده
اگر مشکل سوزش معده دارید قبل از این که سراغ جعبه دارو‌ها بروید چرا یک راه حل خوشمزه و طبیعی را در نظر نمی‌گیرید؟ موز بهترین درمان برای سوزش معده است. این میوه با افزایش سطح PH محتویات معده اسید معده را کاهش داده و سوزش معده را درمان می‌کند. وقتی سطح PH بالا باشد سطح اسید کاهش پیدا می‌کند. نیترات پتاسیم موجود در موز‌های نرسیده نیز در ناشی از سوزش معده را کاهش می‌دهند.

کاهش افسردگی
تریپتوفان آمینو اسید موجود در موز است که باعث پالایش ذهن و تقویت روحیه می‌شود. تحقیقات نشان داده است که این میوه با طریق تغییر تریپتوفان با ترکیب ویتامین‌های B. هورمون شادی سروتونین تولید می‌کند در نتیجه با افسردگی مبارزه می‌کند و حس خوب در فرد ایجاد می‌کند.

فواید گوارشی
موز علاوه بر ویتامین‌ها و مواد معدنی حاوی مقدار زیادی فیبر‌های رژیمی نیز هست. فیبر برای بالا بردن سرعت فرآیند گوارشی ضروری است. موز منبع پکتین است. پکتین نوعی فیبر است که باعث نرم شدن موز هنگام رسیدن آن می‌شود. پکتین عامل مهمی در کمک به سالم ماندن سیستم گوارشی است.   منبع:جهان نیوز   انتهای پیام/   خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون

یک انتخاب سالم برای جلوگیری از نوسانات قندخون در مبتلایان به دیابت نوع دو، مصرف سبزیجات کم کربوهیدرات است. این سبزی‌ها حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر و در عین حال کم کالری هستند.

به گزارش ایسنا، ۸ نوع سبزی مفید برای حال دیابتی‌های نوع دو شامل موارد زیر است:

 اسفناج: این سبزی کم کربوهیدرات انتخاب عاقلانه‌ای برای مبتلایان به دیابت نوع دو و حاوی فولات، بتاکاروتن و ویتامین K است. محققان حتی اعلام کرده‌اند که رژیم غذایی سرشار از سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج خطر ابتلا به دیابت را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

 گوجه فرنگی: حاوی ویتامین ث و یک منبع عالی از ویتامین A و پتاسیم محسوب می‌شود. هر فنجان آب گوجه فرنگی تنها ۳۲ کیلوکالری دارد. گوجه فرنگی حاوی لیکوپن و آنتی اکسیدان‌های قوی است که در برابر بیماری‌های قلبی، سرطان پروستات و ... محافظت ایجاد می‌کند ضمن اینکه برای دیابتی‌ها یک خوراکی کم کربوهیدرات است.

 کلم بروکلی: علاوه بر این که کربوهیدرات کمی دارد، سرشار از ویتامین‌های A، Cو K، فیبر و آهن است.

خیار: یک فنجان خیار خرد شده تنها ۵ گرم کربوهیدارت دارد و شما در صورتی که مبتلا به دیابت باشید، بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانید مقادیر زیادی از آن را مصرف کنید. خیار یک منبع عالی از ویتامین K، پتاسیم و ویتامین C نیز محسوب می‌شود.

کلم: خوردن کلم یک راه ارزان برای اضافه کردن ویتامین های K و C به رژیم غذایی است؛ البته به علاوه آنتی اکسیدان‌ها، فیبر، منگنز و ویتامین B۶.

کلم بروکسل: این نوع کلم نیز سرشار از ویتامین A، C و فولات و فیبر است و محققان بر این باورند که علاوه بر فوایدش برای دیابتی‌ها، می‌تواند خطر ابتلا به برخی سرطان‌ها را دفع کند.

گل کلم: این نوع سبزی سرشار از ویتامین C، فیبر، پتاسیم و فولات است. به علاوه مصرف روزانه ۱۲۲ گرم از این سبزی در روز تا ۱۴ درصد خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد.

مارچوبه: بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، این گیاه نیز در هر فنجان تنها ۲۷ کالری و ۵ گرم کربوهیدرات دارد و سرشار از ویتامین‌های A و K است. هنگام خرید مارچوبه تلاش کنید ساقه‌های سبز روشن آن را انتخاب کنید. مصرف منظم مارچوبه سبب کنترل میزان قند خون و افزایش تولید انسولین در بدن می‌شود.

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • با 7 بمب منیزیم آشنا شوید
  • عادت‌های روزمره‌ای که نمی‌دانستید دلیل ترش کردن معده هستند
  • فواید این گیاه خوراکی در کاهش وزن و حفاظت از قلب
  • سبزی‌های بی‌نظیر برای کنترل قند خون
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه
  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • پله نوردی و افزایش طول عمر/ تاثیر آسپرین در پیشگیری از سرطان روده
  • فواید و خواص آب سیب‌زمینی
  • فواید باور نکردنی مصرف روزانه پیاز