Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، با جدی شدن خبر جایگزینی پیام رسان داخلی با تلگرام برخی رسانه ها هیاهوی زیادی راه انداختند. این در حالی است که واکنش مردم نسبت به جایگزینی مثبت بوده است. البته باید پذیرفت هرچند پیام رسان های داخلی از نظر امنیت مناسب اند اما ضعف هایی هم دارند که اگر رفع شوند حتما مورد استقبال همه قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

واضح است که مردم دنبال یک پیام رسان مناسب هستند. قطعا امنیت فاکتور خیلی مهمی از نظر شخصی و ملی است. اما فاکتورهای دیگر مثل سرعت و امکانات هم مهم هستند. می توان گفت دلیل اصلی اینکه مردم تابحال کمتر به سمت پیام رسان های داخلی آمده اند وجود پیام رسان های خارجی قوی تر و ضعف نمونه های داخلی است. دلیل دیگر هم نبود سرعت و امکانات مناسب نمونه های داخلی است.

 

اگر این مشکلات بررسی و حل شود قطعا مشکل استقبال مردم را نخواهیم داشت. به عنوان مثال می توان به نرم افزارهای مشابه تلگرام مثل موبوگرام یا آیگرام اشاره کرد که با توجه به امکانات بالا به شدت مورد استقبال مردم هستند. اما سوالی که مطرح می شود این است که پیام رسان های کنونی در چه وضعیتی هستند؟ آیا تلاشی برای بهبود و رشد آنها می شود؟

 

یکی از پیام‌رسان‌هایی که در این مدت توجه زیادی به آن شده پیام‌رسان سروش است. اگرچه غیر از سروش، بیسفون، آی‌گپ، بله، ایتا و برخی دیگر از پیام‌رسان‌ها هستند که در این مدت توانسته‌اند مخاطبان هرچند اندکی را به خود جلب کنند، اما سروش با استقبال بیشتری مواجه شده‌است؛ به طوریکه سایت رسمی این پیام رسان اعلام کرده که تاکنون بیش از 4 میلیون کاربری داشته است. جالب اینکه اغلب کانال های تلگرامی ملی یک کانال سروش هم دارند.

 

اما در روزهای اخیر یکی از ضعف‌های پیام‌رسان سروش آشکار و به طور گسترده در فضای مجازی به آن پرداخته شد؛ ماجرا از این قرار بود که یک کارشناس فناوری اطلاعات در کانال تلگرامی و صفحه توییتر خود به یکی از باگ‌های امنیتی اپلیکیشن پیام‌رسان سروش اشاره کرده و نوشت: «به درخواست دوستان اپلیکیشن پیام‌رسان سروش را بررسی کردم. سروش در یک اقدام بسیار غیرحرفه‌ای از شماره موبایل افراد به عنوان آی‌دی استفاده کرده و در پاسخ وب سرویس‌ها، شما می‌توانید شماره موبایل مدیران کانال‌ها و اعضای گروه‌ها رو مشاهده کنید». نوری در تایید اظهارات خود، با انتشار تصویری، نشان داد که شماره موبایل ادمین کانال وزیر ارتباطات که شخص محمدجواد آذری جهرمی است، در آی‌دی کانال سروش وی آمده است.

 

سیدمیثم سیدصالحی، مدیر پیام‌رسان سروش  در صفحه توییتر خود به این مشکل اشاره کرد و نوشت: «مشکل ادمین‌ها حل شد. اعتماد در خانواده سروش قیمت خود را دارد و بهای آن فقط و فقط صداقت است. نمایش شماره ادمین کانال، به معنای هک شدن نیست؛ اما در فرهنگ کاربران عزیز ایرانی یک ایراد مهم است که بابت آن از همه پوزش می‌طلبیم.»

 

وزیر ارتباطات هم درمورد این موضوع گفت: «یکی از مراحل رشد هر سامانه‌ای، ارائه محصول و ارزیابی است. جای دوستان سروش بودم همین امروز به کسی که این اشکال را گزارش کرده جایزه می‌دادم و مسابقه‌ای می‌گذاشتم تا سایر اشکالات را نیز گزارش کنند.»

 

 

هرچند ظاهر و باطن پیام رسان سروش، ضعف هایی دارد اما با روحیه ای که از مدیر این پیام رسان تجربه شد می توانیم امیدوار باشیم که این نرم افزار مدام بهتر و بهتر می شود. هرچند اخیرا وزیر ارتباطات و دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کردند هنوز زمان فیلترینگ تلگرام معلوم نیست اما مهم تر از این فیلترینگ حمایت و تقویت این نرم افزار تولید ملی است.

 

امروز هم جلسه مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و اقتصاد با حضور وزیر ارتباطات و رییس شورای عالی فضای مجازی تشکیل شد. در این جلسه آقای بروجردی سخنانش را با عبارت «مهاجرت مقدس از خانه بیگانه به خانه خودی» بیان کرده و آقای فیروزآبادی نیز عبارت «کوچ داوطلبانه» را استفاده کرده اند.

 

 

اما برخی مخالف جابجایی از تلگرام به یک پیام رسان امن هستند. سایت ضد انقلاب بی بی سی فارسی، در یک ویدئو به بررسی پیامدهای فیلتر شدن تلگرام می پردازد. این رسانه مدعی شده که "این موضوع بر خلاف وعده رئیس جمهور بوده است" در حالی که این تصمیم فقط در حیطه تصمیمات رئیس جمهور نیست. در بخشی دیگر بیان می شود که "تلگرام فضای کسب و کار هست"، اما این منافاتی با فعالیت کسب و کار در نمونه داخلی ندارد.

 

چرا باید ضد انقلاب اصرار داشته باشند که این نرم افزار فیلتر نشود؟ احتمالا بر خلاف ادعاهای پوچ آنها، دلیل اصلی مخالفتشان، مسدود شدن تریبون های دروغ پردازی و فتنه انگیزی است. حالا می توان فهمید چه کسی از فیلترینگ تلگرام ضرر می کنند؛ مردم فقط بهانه اند بلکه کسب و کار خودشان کساد خواهد شد.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: تلگرام تلگرام توییتر توییتر تلگرام تلگرام تلگرام تلگرام پیام رسان سروش تلگرام جایگزینی کمیسیون امنیت ملی مجلس سروش پیام رسان امنیت امنیت اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: نحوه متصل کردن لوله PVC به لوله اصلی آب (فیلم) نحوه تیز کردن چاقو توسط استاد ژاپنی (فیلم) 2 روش هوشمندانه برای ساخت شیرآب و شیر حمام با لوله PVC (فیلم)

دیگر خبرها

  • آیا آتش‌بس در غزه از کانال مصر برقرار می شود؟
  • پیام خداحافظی مارکو رویس برای هواداران (فیلم)
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • سوپرگل فوق العاده دیدنی شهاب زاهدی مقابل گامبا اوساکا از زمین خودی (فیلم)
  • مراکز خدمات رسان تفریحی کارگران افزایش می‌یابد
  • قابلیت قدیمی تلگرام به اسنپ‌چت رسید!
  • ماجرای مالیات بر عایدی سرمایه چیست؟/ ببینید وقتی قانون تصویب شود چقدر باید مالیات بدهید؟ (فیلم)
  • هدف آمریکا از ساخت اسکله غزه چیست؟ / نگرانی از پروژه امنیتی جدید آمریکا و رژیم صهیونیستی در قالب «مهاجرت داوطلبانه» +عکس و فیلم
  • کمربند ایمنی را ببندید تا زنده بمانید! (عکس)
  • آنالیز فنی: پرس شدید علیه فشردگی مورایس!