Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: انتظار از اروپا، اروپای توانمند در مقابل زیاده خواهی‌ها و هنجارشکنی‌ها نسبت به توافق بین‌المللی برجام است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، «تارجا گروندی» که به ایران سفر کرده است امروز (سه‌شنبه) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این دیدار اظهارداشت: تردیدی نیست که جمهوری اسلامی ایران خصوصاً در زمینه تجاری با اروپا منافع مشترک دارد هر چند آنگونه که باید از منافع این توافق بهره‌مند نشده است.

مدیر اجرایی شبکه خلع سلاح هسته‌ای و امنیت اروپا ضمن ابراز امیدواری از شکوفایی روابط اقتصادی و تجاری ایران و آمریکا تاکید کرد: حفظ برجام به نفع همه خواهد بود.

مخالفت ایران با بمب هسته‌ای اصلی پایدار است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار به اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا برای نقض تعهدات برجام و خروج از این توافق اشاره کرد و گفت: در صورت خروج کنگره آمریکا از توافق برجام، جمهوری اسلامی ایران انگیزه‌ای برای ادامه راه نخواهد داشت و جهان می فهمد که توانمندی ایران برای حرکت در این مسیر بیش از توانمندی قبل از توافق است.

بروجردی یادآور شد: ایران علاوه بر پایبندی به معاهده ان‌پی‌تی دارای پشتوانه فتوای رهبر معظم انقلاب در عدم استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

وی خاطرنشان کرد: اصل مخالفت جمهوری اسلامی ایران با بمب هسته‌ای اصلی پایدار و خط قرمز پررنگ ما است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین گفت: قطار فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب توافق متوقف نشده و همه شرایط در ایران برای حرکتی پرشتاب در زمینه فعالیت‌های هسته ای منهای بمب اتمی مهیا است.

بروجردی در مورد تحولات اخیر در منطقه نیز یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران قویا از تمامیت ارضی کشورهای منطقه از جمله سوریه و عراق حمایت کرده اما تصمیمات رئیس جمهوری آمریکا بخشی از بحران‌های امروز را شکل داده است.

وی تصریح کرد: ایران هیچگاه از بروز هرگونه جنگ و خونریزی حمایت نکرده و طرفدار جدی صلح در منطقه و جهان بوده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین به نقش اروپا نسبت به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: انتظار از اروپا، اروپای توانمند در مقابل زیاده خواهی‌ها و هنجارشکنی‌ها نسبت به توافق بین‌المللی برجام است.

مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط پارلمانی از دیگر محورهای این دیدار بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم

آفتاب‌‌نیوز :

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه در این باره تصریح کرد: آنچه در غزه جریان دارد، ظلم و جنایتی بی‌سابقه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وی خاطرنشان کرد که نتانیاهو امنیت کل منطقه و امنیت اسرائیلی‌ها را هم به خطر می‌اندازد.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به واکنش اخیر ایران به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: درگیری‌ها میان ایران و اسرائیل نمونه‌ای از خطرات جنگ غزه بر ثبات و آرامش منطقه است.

اردوغان ادامه داد که نباید جنایات رژیم صهیونیستی در حق مردم غزه را نادیده گرفت.

وی اضافه کرد که روابط تجاری میان ترکیه و رژیم صهیونیستی همانگونه که قبلا نیز مسوولان گفته بودند، متوقف شده است.

اردوغان تاکید کرد صهیونیست‌ها غزه و فلسطین را به طور کامل نابود کردند.

پس از گذشت ٢٠١ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • تاکید کریمی‌قدوسی بر ادعایش: برای سوخت کلاهک هسته‌ای، جمهوری اسلامی «نصف روز» زمان لازم دارد!
  • دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • جزئیات شلیک پدافند هوایی ارتش در اصفهان از زبان رئیس کمیسیون امنیت /با اردن تعارف نداریم، باید پاسخگو باشد /به هر حمله، پاسخ می دهیم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است