Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل ازواحد تبریز، دکتر میرزاآقا بابازاده در جلسه شورای استان آذربایجان شرقی در واحد تبریز در سال جدید بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه های غیر انتفاعی و حضوری جهان که امروز دهه چهارم عمر خود را سپری می کند، شجره طیبه و مولود پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که با انفاس قدسیه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در اردیبهشت سال 1361 پایه گذاری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن بزرگترین امکانات آموزشی و منابع تجهیزاتی و خدماتی همراه با نیروی متخصص و کارآمد در سطح کشور و منطقه، منشأ خیر و برکت و تغییرات ارزشمند فرهنگی و پژوهشی و ارتقای رونق اجتماعی و اقتصادی در کشور بوده و کمک خوبی در افزایش سطح آگاهی و شعور فردی و اجتماعی جامعه و پرورش نیروهای فرهیخته و کارآمد و هدایت استعدادهای جوان داشته است.

بابازاده بیان کرد: توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نعمت و موهبت الهی است که باید همیشه شکرگزار خداوند تبارک تعالی باشیم.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تأکید بر این که مدیریت دانشگاه آزاد امانتی است گرانبها و ارزشمند و باید خود را مکلف به پاسداری از این امانت دانسته و تمام تلاش خود را در حفظ و صیانت از دانشگاه به کار بندیم، گفت: برخود وظیفه می دانم که با سرلوحه قراردادن روحیه اخلاق محوری ضمن رعایت دقیق بخشنامه ها و لحاظ کردن دقت و کیفیت در امور آموزشی و پژوهشی و فرهنگی و دانشجویی و پایش مرتب عملکرد واحدهای استان بسترسازی مناسب برای توسعه و رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان را در اولویت کاری خود قرار دهم.

بابازاده خطاب به روسای واحدهای دانشگاهی استان گفت: روسای واحدهای دانشگاهی به عنوان امین ما در دانشگاه هستند که باید از منابع دانشگاه به خوبی مراقبت کنند و صلاح و صرفه دانشگاه با رعایت ضوابط و مقررات مدنظر قرار گیرد. ما از تمام روسای دانشگاهها در به انجام و به هدف رسیدن برنامه هایمان مساعدت و همکاری می خواهیم.

وی تصریح کرد: امروزه نسل سوم، دانشگاهی مولد و کارآفرین می خواهد و این بدان معناست که خروجی دانشگاه ها باید فارغ التحصیلانی باشد که چرخ های اقتصاد جامعه را بچرخاند و اگر بتوانیم دانشجوی مولد تربیت کنیم رسالت خود را به انجام رسانده ایم.

رئیس دبیرخانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تأکید کرد: دانشگاه مکان مقدس علم و علم آموزی است وباید در مسیر انقلاب اسلامی گام برداشته و همه در این مسیر باید تلاش کنیم.

بابازاده با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری که آذربایجان را سر ایران معرفی کردند، گفت: رجاء واثق دارم که با الهام از این سخن زیبای مقام عظمای ولایت می توان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی را که برخی از آنها در شرایط نامطلوب مالی و آستانه زیان دهی قرار دارند در مدار حرکت به سوی پیشرفت قرار داد.

وی افزود: در راستای نیل به این اهداف راهبردی و با ملحوظ داشتن دو بال حرکت و پیشرفت فرهنگ و پژوهش در کنار آموزش می توان در جهت اعتلای نام بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی استان با تقویت روحیه کارگروهی، خرد جمعی و انسجام سازمانی در بین اساتید و کارکنان خدوم واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با تکیه بر اصول رفتاری و ارزشهای مقدس اسلامی جهت نیل به محیطی کاملا اسلامی، سالم و پرنشاط گام برداشت.

بابازاده با تاکید بر رعایت کامل شئونات اسلامی و مسائل فرهنگی در بین اساتید، کارکنان و دانشجویان واحدهای مختلف دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی و استقرار نظام شایسته سالاری با بهره گیری از نیروهای ولایتمدار متخصص، ارزشی تصریح کرد: روسای دانشگاه ها با نظم و انضباط کاری، وقت شناسی و مسئولیت پذیری و تکریم ارباب رجوع همراه با رعایت عدالت و انصاف و رعایت سلسله مراتب اداری با التزام به مقررات و بخشنامه های سازمان مرکزی، تلاش‌های مفید و مؤثری خواهند داشت.

اولین شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی در سال 1397 با حضور رؤسای واحدها، شوراهای تخصصی استان و هیأت رئیسه واحد تبریز صبح امروز در سالن شمس این دانشگاه برگزار شد.

204

رئیس جدید دبیر خانه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی میرزاآقا بابازاده اولین شورای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی رؤسای واحدها

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، روز معلم و پاسداشت مقام استاد به همت معاونت آموزشی و مهارتی واحد ارومیه، با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین، دکتر سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، دکتر داریوش جاوید، معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدرضا ولیلو سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌غربی و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

در این مراسم دکتر داریوش جاوید، معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک روز معلم گفت: زمانی که دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه‌های آزاد را عهده دار شد، دانشجویان ما به ۸۳۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده بودند و ما سالانه ۱۵۰ هزار نفر از دانشجویان‌مان را بخاطر افزایش مراکز آموزش عالی و کاهش هرم جمعیتی جوانان از دست می‌دادیم، اگر دانشگاه آزاد یک سال دیگر ۱۵۰ هزار نفر از دانشجویانش کم می‌شد، امکان بازگرداندن این تعداد دانشجو به دانشگاه امکان پذیر نبود، ریاست دانشگاه با ایده‌های نابی که دادند توانستیم اعتماد مردم به دانشگاه را برگردانیم و کاری کنیم که انتخاب جوانان و خانواده‌ها دانشگاه آزاد باشد و بنده افتخار میکنم در دانشگاه آزاد استاد، مدیر گروه، رئیس دانشکده و معاون دانشگاه بودم، تحول در دانشگاه آزاد اختیاری نیست بلکه الزامی است.


وی در رابطه با رشته‌های پرتقاضا مانند پزشکی و پیراپزشکی گفت: کسی که پزشک است برای فارغ التحصیلی، بخشی از درس‌هایش را سر کلاس درس و بخشی از آن ها را به صورت عملی یاد میگیرد ولی چون در رشته‌های غیر پزشکی بین کارهای عملی و تئوری فاصله وجود دارد این اتفاق نیفتاده است اما با الگوی جدیدی که در این دانشگاه اتفاق افتاده یعنی طرح پویش، دانشجویانی که رشته‌ی آنها مثلا روانشناسی است بتوانند در عرصه مد نظر خود فعالیت داشته باشند و به صورت عملی، آن درس را فرا گیرند.

جاوید در ارتباط با چالش‌های پیش آمده برای دانشگاه توضیحاتی ارائه داد و گفت: به علت ریزش دانشجویان و بازنشستگی همکاران در سال‌های اخیر، بیش از ۲ هزار میلیارد تومان در ۳ سال متوالی بابت خستگی همکاران سنواتی پرداخت کرده‌ایم که از قبل ذخیره‌ای برایش در نظر گرفته نشده بود و از طرفی پیشامد غیرمنتظره‌ای همچون کرونا مشکلات و چالش‌هایی را برای دانشگاه پیش آورد اما با تلاش‌های بسیار هیچ کدام از نیروهای ما تعدیل نشدند، گاهی اوقات همکاران ما دغدغه‌های به حقی دارند اما احساس می‌شود که دغدغه‌های آن‌ها در سازمان مرکزی نادیده گرفته می‌شود، اما مدیریت مالی یعنی تعادل بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها.

وی افزود : شما در کسب ارزش و ارزش افزوده به دانشگاه کمک کنید، اگر دانشگاه در بازگرداندن این ثروت کوتاهی کرد، گلایه‌مند باشید.

او در پایان، در ارتباط با صحبت‌های اخیر دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اصفهان بیان داشت: اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی تا به اینجا ایجاب میکند که شما کمک کنید تا چرخ‌های حرکتی به حرکت دربیایند، الحمدالله دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال گذشته رشد بسیار مطلوبی داشته است، ما در دانشگاه آزاد اصفهان واحدی داریم به نام واحد مجلسی که آن را باید الگوی خود قرار دهیم، در این بین اگر کسی طرح دانش بنیان اقتصادی داشته باشد و بتواند گره از مشکلات این کشور و دانشگاه باز کند ما به وی صندوق تسهیلاتی با نرخ کارمزد ۴ تا ۱۵ درصد اعطا میکنیم. برای نمونه در ۵، ۶ نقطه کشور مانند مازندران در بحث خاویار، ورامین در بحث گاوداری، آذربایجان شرقی در بحث کامپوزیت، صندوق ورود کرد و منابع مورد نیاز تامین شد، همچنین در محصولات باغی و بحث گردشگری حرف زیادی برای گفتن داریم و انشاالله بتوانیم به کمک شما دغدغه‌های همکاران عزیز و اعضای محترم هیات علمی را برآورده کنیم همچنین من بعد، پرداخت حق التحقیق‌ها به صورت متمرکز و از طریق سازمان مرکزی صورت خواهد گرفت.

خبرنگار ثنا عسگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229137 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی داریوش جاوید

دیگر خبرها

  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی در مراغه
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه آزاد ارومیه برگزار شد
  • دانشگاهیان، پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • ایجاد دانشکده‌ ویژه مادران در واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • ایجاد دانشکده‌های ویژه مادران در همه واحدهای دانشگاه‌ آزاد
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت در دانشگاه آزاد همدان