Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@23:28:35 GMT

ایلام| لاله واژگون ، نماد زیبایی و استقامت ایلام + فیلم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۵۹۴۳

ایلام| لاله واژگون ، نماد زیبایی و استقامت ایلام + فیلم

‍‍‍‍‍‍

شاید از این رو لاله‌های واژگون را مظهر استقامت می‌نامند زیرا که کمتر گلی توان رویش در شرایط سخت و ارتفاع یک هزار و ۵۰۰ متر از سطح دریا را دارد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ استانها ایلام نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، جهان هستی سرشار از زیبایی هایی است که خود را در گوشه و کنار دنیا پراکنده اند. این زیبایی ها به کشورمان، ایران که رسیده اند به هر شهر و دیاری قدم نهاده و بساط خود را در آنجا پهن کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز قصد داریم گوشه ای از این زیبایی ها  در طبیعت بکر و چشم نواز استان ایلام برایتان به تصویر بکشیم و از یک گل زیبا و نادر که خاک کشورمان و استان ایلام که عروس زاگرس می‌نامند را به حضورش مزین کرده است با شما سخن بگوییم.

جالب است بدانید که بیش از 15 درصد از گونه‌های گیاهی ایران در نوع خود منحصر به فرد و بومی ایران بوده و در هیچ نقطه ای از دنیا به صورت طبیعی رشد نمی کنند. در این میان لاله های ایران از شهرت خاصی برخوردارند و لاله واژگون همچون نگینی درخشان در میان خاک ایران می درخشد. نگینی که لباس تازه ای را در بهاران بر تن طبیعت می نشاند و چشم همگان را به خود خیره می سازد.

بهار که از راه می رسد در هوای لطیف دامنه های سرسبز کوهستان های سربه فلک کشیده ایلام و بر فراز مانشت که غرور خاصی را به نمایش گذاشته اند، لاله ی واژگون آن صورت خجل و شرمسارش را نشان می دهد و به جای آنکه چشم به آسمان بدوزد سر به زیر می‌افکند و زمین را نظاره می‌کند.

با هم به سراغ این زیبای بی‌بدیل می‌رویم و با آن آشنا می‌شویم.

 لاله‌های واژگون به صورت وارونه در میان غلافی از برگ‌های سبز و باریک قرار می‌گیرند و و سربزیری و وارونگی‌اش نه تنها از زیبایی آن نکاسته بلکه وقار و جبروت ویژه‌ای به این گل زیبا داده است.

پیچیدگی خلقت لاله‌های واژگون چشم هر بیننده ای را به حیرت وا می دارد و این نشان دهنده قدرت الهی است که در دامنه های پرشکوه کوه های ایلام این گل آرام را می رویاند.

شاید از این رو لاله های واژگون را مظهر استقامت می‌نامند زیرا که کمتر گلی توان رویش در شرایط سخت و ارتفاع یک هزار و 500 متر از سطح دریا را دارد.

لاله‌های واژگون در کوهای زاگرس رویش دارند و در استان های شهرکرد، خرم آباد، کهکیلویه و بویراحمد، کرمانشاه و ایلام این گل زیبا می‌روید.

زمان رویش این گل ‎ 15اسفندماه تا ‎ 15فروردین ماه است و مدت زمان رویش این گل تنها یک ماه است.

گونه‌های مختلف این گل در خطر انقراض است چرا که به خاطر زیبایی که دارد بیشتر تفرج‌کنندگان پیازهای آن را با خود به شهر می‌برند تا در گلدان پرورش دهند که به دلیل نبود شرایط مناسب با رویش آن، از بین می‌رود.

این گل بسیار زیبا و دارای چهار یا پنج کلاله قرمز رنگ یا ارغوانی رنگ است که به صورت واژگون در درون غلافی قرار گرفته است و چندین برگ باریک و کشیده در بالای آن قرار دارد.

انتهای پیام/ح

R7718/P1357/S6,52/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در جنوب غرب تبریز

شهردار منطقه ۷ تبریز از کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در سطح جنوب غرب تبریز خبر داد و گفت: با این حجم وسیع رُزکاری در سطح شهر طی سال‌های آینده، شاهد خودنمایی این گونه در معابر و پارک‌های جنوب غرب تبریز خواهیم بود و بر زیبایی بصری شهر نیز به میزان قابل توجهی افزوده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، اصغر آدی بیگ ظهر امروز _چهارشنبه نوزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: با هدف زیباسازی فضای سبز و پارک‌های سطح منطقه، کاشت ۶۰۰۰ گل رز در پارک‌های ابوذر، بوستان قرآن و بانوی مهر به همت کارگران زحمتکش واحد فضای سبز معاونت خدمات شهری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: ۴۰ هزار بوته گل توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز خریداری شده است که به طور متناوب در بعضی بلوارها و بوستان‌ها و پارک‌های سطح منطقه کاشته خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: با این حجم وسیع رُزکاری در سطح شهر طی سال‌های آینده، شاهد خودنمایی این گونه در معابر و پارک‌های جنوب غرب تبریز خواهیم بود و بر زیبایی بصری شهر نیز به میزان قابل توجهی افزوده می‌شود.

کد خبر 751768

دیگر خبرها

  • سوم خرداد نماد سرافرازی ملت ایران است
  • حمام مینیمال: زیبایی در اوج سادگی (عکس)
  • کاشت ۴۰ هزار بوته گل رز در جنوب غرب تبریز
  • ریزش بورس ادامه دار شد؛ ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص
  • جمهوری اسلامی ایران نماد ایستادگی در برابر دولت‌های متکبر است
  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • پروازهای شرکت هواپیمایی ایران‌ایر تهران-ایلام -تهران لغو شد
  • رازگشایی از نماد‌های ۲۷۰۰ ساله ایران باستان (+عکس)