Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کاپیتان نصرالله سردشتی مدیرعامل شرکت  ملی نفتکش  ایران در دیدار با کارکنان شرکت ملی نفتکش ایران که به مناسبت آغاز سال جدید صورت گرفت گفت: سال 1396 سال دردناکی برای خانواده بزرگ شرکت ملی نفتکش، جامعه دریایی و دریانوردی کشور و مردم ایران بود و‌ این مدت در فراق 32 نفر از همکاران عزیزمان از نفتکش سانچی به سختی و با غمی سنگین گذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران با بیان اینکه باید از حادثه کشتی سانچی درس بگیریم، اظهار کرد: باید با استفاده از تجارب حاصله از این حادثه تلخ و دردناک، در جهت رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی اقدام کنیم.

کاپیتان سردشتی سپس ضمن آرزوی صبر برای خانواده معظم همکاران نفتکش سانچی، یاد و خاطره این عزیزان و همچنین شهدای شرکت ملی نفتکش ایران در دوران دفاع مقدس را گرامی داشت و با اشاره به نام‎گذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری به نام "سال حمایت از کالای ایرانی" گفت: همانگونه که انتظار داریم در راستای این شعار، شرکت ملی نفت ایران و سایر مجموعه‎های نفتی و پالایشگاهی کشور از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران استفاده و حمل محموله‎های خود را به ما واگذار کنند و ما نیز باید با تاسی از این شعار بیش از گذشته در جهت استفاده از توان داخلی در زمینه تعمیرات کشتی‎ها و تامین قطعات و مایحتاج موردنیاز شرکت با توجه به استانداردهای بین‎المللی و لحاظ موارد ایمنی گام برداریم.

وی سپس در تشریح بخشی از دستاوردهای شرکت ملی نفتکش ایران درسال گذشته با بیان اینکه سهم این شرکت از بازارهای بین‎المللی تا پیش از تحریم‎ها حدود 80 درصد بود، گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی که تحریم‎ها لغو شد توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‎المللی به حدود 50 درصد افزایش دهیم.

عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در اینترتانکو و بیمکو

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) از افزایش سهم این شرکت در بازارهای بین‎المللی خبر داد و گفت: از ژانویه سال 2016 میلادی و با لغو تحریم‎ها توانستیم ظرف مدت کوتاهی سهم خود را در بازارهای بین‌المللی به حدود 50 درصد افزایش دهیم.

کاپیتان سردشتی از عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در انجمن‌‎ها و نهادهای مهم بین‎المللی به عنوان یکی از دستاوردهای این شرکت در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته عضویت دوباره شرکت ملی نفتکش ایران در شورای دریانوردی بین‌المللی و حوزه دریای بالتیک (BIMCO)، اتحادیه بین‎المللی مالکان مستقل کشتی‎های نفتکش (INTERTANKO) و انجمن دریایی بین‎‌المللی شرکت‌های نفتی(OCIMF) محقق شد همچنین در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه ‎ ISO 9001:2015 و گواهینامه ISO 14001:2015 از موسسه رده‎بندی DNV.GL شدیم که این اقدامات دستاورد قابل توجهی برای این شرکت در راستای بازگشت به بازارهای بین‎المللی به شمار می‌رود.

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش ایران به نوسازی ناوگان این شرکت نیز اشاره کرد و افزود: در راستای جوان‌سازی و نوسازی ناوگان در سال گذشته 4 فروند از کشتی‌های قدیمی شرکت اوراق شد و این در حالی است که اوراق 2 فروند دیگر نیز طبق برنامه مصوب در دستور کار قرار دارد.

کاپیتان سردشتی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص رفع مشکلات پرسنل این شرکت از جمله اجرای طرح یکسان‎سازی حقوق کارکنان افزود:در سال گذشته تعدادی از کشتی‎های شرکت ملی نفتکش ایران به سیستم V-SAT و اینترنت پرسرعت مجهز و ارتباط خانواده‎های دریانوردان ناوگان با آنها از این طریق میسر و ممکن شد.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال نیز شاهد تجهیز سایر کشتی‎های ناوگان به اینترنت پرسرعت طبق برنامه باشیم.

کاپیتان سردشتی با اشاره به وضعیت بازارهای بین‎المللی و پایین‎ بودن نرخ اجاره کشتی‎ها خاطرنشان کرد: در مدتی که در بخش بازرگانی شرکت ملی نفتکش ایران فعال بودم در چندین نوبت رکود بازار را تجربه کردیم اما با تدابیر اتخاذ شده این شرایط را کنترل کردیم و به سلامت پشت سرگذاشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران در پایان با بیان اینکه براساس پیش‎بینی‎ها وضعیت بازار در سال 2019میلادی رو به بهبود خواهد گذاشت، افزود: امیدواریم این بار نیز بتوانیم از شرایط رکود فعلی با موفقیت و کمترین آسیب عبور کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای ایرانی وزارت نفت کالای ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا،  شاید بسیاری از شما این جمله معروف فیلم «داستان عامه‌پسند» (Pulp Fiction) به کارگردانی کوئنتین تارانتیونو را به خاطر داشته باشید. امروز محققان بر این باورند که احتمال دارد این ادعای فیلم واقعیت داشته باشد، چرا که نتایج یک پژوهش اخیرا نشان داده مغز انسان ممکن است به مرور زمان بزرگ‌تر شود.

به گزارش نیویورک‌پست این نتایج می‌تواند به پیشگیری یا کاهش خطر ابتلا به زوال عقل ناشی از افزایش سن کمک کند.

دانشمندان دانشگاه یوسی دیویس هلت (UC Davis Health) دریافته‌اند حجم مغز افرادی که در دهه ۱۹۷۰ متولد شده‌اند، از مغز افرادی که در دهه ۱۹۳۰ متولد شدند، ۶.۶ درصد و مساحت آن هم ۱۵ درصد بیشتر است. این پژوهش در ماه مارس در مجله مغز و اعصاب جاما (JAMA Neurology) منتشر شد.

چارلز دی کارلی، نویسنده این مطالعه و استاد برجسته مغز و اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «در تعیین اندازه مغز، ژنتیک نقش مهمی ایفا می‌کند، اما نتایج ما نشان داد که عوامل خارجی مانند عوامل بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی هم ممکن است تاثیر داشته باشند.»

محققان به این منظور شواهد به‌دست‌آمده از «تحقیق قلب فرامینگهام» (Framingham Heart Study) را بررسی کردند؛ مطالعه‌ای بلندمدت درباره عوامل خطر برای بیماری‌های قلبی و عروقی که از سال ۱۹۴۸ در شهر فرامینگهام ایالت ماساچوست در ایالات متحده آغاز شد و حدود ۷۵ سال ادامه یافت و در حال حاضر شرکت‌کنندگان نسل دوم و سوم را بررسی می‌کند.

محققان ام‌آرای مغز شرکت‌کنندگان با میانگین سنی ۵۷ سال را که بین سال‌های ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۸ متولد شده بودند، در بازه زمانی بین مارس ۱۹۹۹ تا نوامبر ۲۰۱۹ بررسی کردند و با ارزیابی اسکن مغز سه هزار و ۲۲۶ شرکت‌کننده (۵۳ درصد زن و ۴۷ درصد مرد) به یک الگوی قابل‌توجه رسیدند: حجم مغز (حجم داخل جمجمه) به‌آرامی اما پیوسته افزایش می‌یابد.

بر این اساس، در طول دهه ۱۹۳۰، متوسط حجم مغز یک هزار و ۲۳۴ میلی‌مترمکعب بود اما در دهه ۱۹۷۰ میانگین حجم مغز به یک هزار و ۳۲۱ میلی‌مترمکعب رسید که افزایشی ۶.۶ درصدی را نشان می‌دهد. سطح قشر مغز (سطح مغز) هم افزایش یافت و از دو هزار و ۵۶ سانتی‌مترمربع در متولدهای دهه ۱۹۳۰، به دو هزار و ۱۰۴ سانتی‌متر مربع در متولدان دهه ۱۹۷۰ افزایش یافت.

محققان این افزایش اندازه را در ماده خاکستری، ماده سفید و هیپوکامپ مغز (بخشی از مغز که با یادگیری و حافظه مرتبط است) نیز مشاهده کردند.

دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این نتایج دلگرم‌کننده‌اند، زیرا می‌توانند به معنای کاهش زوال عقل ناشی از افزایش سن، مانند آلزایمر باشند. به این معنی که داشتن مغز بزرگ‌تر می‌تواند نشان‌دهنده بهبود رشد و سلامتی مغز باشد، همچنین از ذخیره مغزی بزرگ‌تری خبر می‌دهد و ممکن است آثار دیرهنگام بیماری‌های مغزی مانند آلزایمر و زوال عقل را که به افزایش سن مربوط می‌شوند،‌ کاهش دهد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش سهم ایران از بازارهای جهانی با تقویت صادرات سفال
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • ایران هلث ۱۴۰۳ محفل توسعه تعاملات بین المللی فناورانه
  • محققان : مغز انسان در حال بزرگ‌تر شدن است
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان