Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@03:30:53 GMT

صیادشیرازی امیرالشهدای ارتش است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۶۵۰۲

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و گرامیداشت 110 شهید شاخص نیروهای مسلح که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه 110 شهید شاخص نیروهای مسلح و شهیدان صیاد شیرازی و آوینی، اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی امیرالشهدای ارتش و نیروهای مسلح و شهید آوینی سید شهیدان اهل قلم است، که تقارن سالگرد این دو شهید بزرگوار را نیز گرامی می‌داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: وقتی که من استقبال مردمی را از اینگونه مراسماتی که منتسب به شهداست می‌بینم با خود فکر می‌کنم که جا دارد همه ما شکرگزار خدا باشیم. چراکه ملت فهیم و قدرشناس ایران به طور شایسته از مدافعان دین، مکتب و کشورشان قدردانی می‌کنند.
سرلشکر موسوی همچنین از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به دلیل برگزاری این مراسم تشکر و قدردانی کرد.
فرمانده کل ارتش ادامه داد : دشمن سعی دارد مولفه‌های قدرت ملت ایران را با دادن کدهای غلط مخدوش معرفی کند. در حالی که قدرت واقعی ما در روحیه و فرهنگ ملت، عشق به ارزش‌ها، شهدا و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نهفته است. قدرت ما در اتکای به خداوند بزرگ و گام‌برداری در مسیر حق و فطرت انسان‌هاست. قدرت ما در عشق و علاقه ملت به نمادهای مقاومت و مبارزه به خصوص شهیدان بزرگوار و بزرگمردانی همچون صیاد شیرازی‌هاست.
وی ادامه داد : عشق‌ورزی مردم و جوانان به شهدا را در راهیان نور دیدیم؛ خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان با شور و علاقه‌ای وصف ناشدنی در آن مناطقی که به لحاظ شرایط آب و هوایی وضع خوبی ندارد، حضور پیدا کردند.
سرلشکر موسوی گفت: مادر ۴ شهید در یادمان شهدای عملیات رمضان (پاسگاه زید) به من گفت که اگر فرزند دیگری داشتم تقدیم این انقلاب می‌کردم؛ رمز قدرت و اقتدار ما همین است.
فرمانده کل ارتش بیان داشت: یکی از دلایل اصلی محبوبیت شهید صیاد شیرازی این بود که ایشان مصداق کمال انقطاع الی الله بود و در این راه تلاش‌های مجاهدانه و زاهدانه بسیاری داشت. آن تلاش‌های مجاهدانه موجب شده بود تا ایشان به نماد مبارزه و مقاومت تبدیل شود و مردم به او عشق بورزند.
امیر موسوی گفت: شهید صیاد شیرازی به افراد سفارش می‌کرد در سجده آخر نماز دعای «الهی هب لی کمال الانقطاع الیک» را بخوانید و من دیده بودم که خودش می‌خواند و تنها به ذکر هم اکتفا نمی‌کرد بلکه برای پایبندی به این ذکر و رسیدن به انقطاع دائماً تلاش می‌کرد.
فرمانده کل ارتش تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی آنچنان خود را تربیت کرده بود که نه تنها خودش همواره و در همه حال به یاد خدا بود، بلکه همراهان او هم تا زمانی که با او بودند، با خدا مانوس بودند.
وی همچنین عنوان کرد: اگر ما از سرکوبی قطعی شیاطین بزرگ و کوچک حرف می‌زنیم و اگر از محو و نابودی جنایتکاران صحبت می‌کنیم، بر اساس محاسباتی که دشمنان ما با خط کش‌های مادی، فیزیکی و دنیایی انجام می‌دهند نیست، بلکه بر اساس فلسفه‌ای است که این سرنوشت را برای ظلم و جنایت محتوم می‌داند؛ این دیدگاه در اعتقاد ما و اهتمام ما به وعده الهی ریشه دارد.
امیر موسوی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در خصوص شهادت این شهید والامقام گفت: در بخشی از این پیام آمده بود که «او به مانند دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب نهادند همواره سر و جان خود را برای نثار در راه خدا روی دست داشتند» و این یعنی نزدیک شدن به کمال انقطاع الی الله.
وی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی برای رسیدن به کمال انقطاع و شهادت بیقرار بود و میدان های خطر را در این مسیر طی می‌کرد. سیره ایشان برای خدا کار کردن و برای خدا زندگی کردن و برای خدا جان دادن بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل

طبق اعلام حسن علی بخشی سفیر اکردیته جمهوری اسلامی ایران در سیشل، پنج صیاد بلوچ بازداشتی در این کشور آفریقایی آزاد شدند.

سفیر ایران در این خصوص گفت: با پیگیری همه جانبه سفارت، این پنج نفر که سرنشین یک لنچ ماهیگیری بوده‌اند و در دی‌ماه سال گذشته به جرم ورود غیرقانونی به آب‌های سیشل دستگیر شدند.

وی در ادامه افزود که آنها آزاد شده و فردا از طریق خطوط شرکت هواپیمایی قطر به میهن اسلامی باز می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • (تصاویر) دانشجویان شیرازی هم تجمع کردند
  • ادای احترام جانشین رئیس گروه مشاورین نظامی فرمانده معظم کل قوا به شهدای هویزه
  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • تجمع دانشجویان شیرازی در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • امیر واحدی: پایگاه «نوژه» قلب تپنده نیروی هوایی ارتش است
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش
  • فرمانده سپاه تهران با فرمانده کل ارتش دیدار کرد