Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@03:23:33 GMT

اردبیل|فاصله زیادی با سبک زندگی اسلامی داریم

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۰۱۷۸۷۰

اردبیل|فاصله زیادی با سبک زندگی اسلامی داریم

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: با گذشت ۱۴۵۰ سال از زمان نزول قرآن کریم، با سبک زندگی اسلامی فاصله داریم. ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳ استانها اردیبل نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین عبداله حسنی بعد از ظهر امروز در جلسه تشریح فرائض امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به  نقش بسیج و بسیجی در جامعه اسلامی پرداخت و اظهار داشت: نگاه به یک بسیجی باید نگاهی جامع باشد و اعمال و گفتار حاکی از آن، یکی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به تضعیف شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: در جوامع غربی به خاطر عدم وجود امر به معروف و نهی از منکر انسانیت رو به افول است.

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل گفت: با گذشت 1450 سال از زمان نزول قرآن کریم برای بشریت، با سبک زندگی اسلامی فاصله داریم در حالی که پیشرفت فقط در تکنولوژی بوده است که این جاهلیت مدرن نامیده می‌شود.

حسنی اهمیت تعلیم و تربیت را یادآور شد و بیان کرد: دانشگاه مرکز تعلیم و تربیت است و هر عملی علیه این امر ظلم و جفا در حق آن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به سیره زندگانی پیامبر اکرم(ص)، داشتن حسن خلق و تناسب گفتار و عمل را از ویژه های بارز آن حضرت دانست و تشریح کرد: بخش اعظمی از پیروزی نبی مکرم اسلام(ص) از حسن خلق او حاصل شده است و این باید برای ما اسوه باشد.

وی صحبت های خود به آسیبهای اجتماعی از جمله بالا رفتن آمار طلاق اشاره کرد و گفت: تقویت باورهای دینی در جامعه مسبب حل آسیبهای اجتماعی است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی نیز با اشاره به شعار سال و اهمیت نامگذاری آن توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: "حمایت از کالای ایرانی" نیاز ضروری کشور است و قدم برداشتن در راستای اجرایی شدن این امر، وظیفه تمامی بخش های فرهنگی دانشگاه بویژه پایگاه مقاومت است.

عباس فنی اصل وظیفه اصلی پایگاه مقاومت دانشگاه را یادآور شد و تصریح کرد: وظیفه اصلی پایگاه، اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه است و هر قدمی در اجرایی کردن دین مبین اسلام، باقیات الصالحات است.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۰۱۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت

به گزارش خبرگزاری مهر، در متن پیام سردار علی آزادی فرمانده انتظامی کردستان آمده است: وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

عزت و استقلال سرزمین ایران اسلامی همواره مورد طمع بدخواهان و دشمنان بوده و مرزداری و پاسداری از این آب و خاک، شرافت و شجاعت را جایگاه و معنا بخشیده است.

امنیت مثال زدنی ایران اسلامی در پرتو غیرت و دلاورمردان بی ادعایی است که در اقصی نقاط کشور از حدود و ثغور میهن اسلامی همچون جان گرانبهای خویش حراست کرده و در این راه تاکنون شهدای بسیاری نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و در این راستا، شهادت غیور مردان مرزبانی شاهدی بر این مدعا می‌باشد.

اینجانب شهادت این مرزبان دلیر و شجاع را به محضر مقام معظم رهبری فرمانده و پرسنل خدوم مرزبانی استان و خانواده معظم این شهید و مردم شهید پرور و انقلابی استان کردستان و کرمانشاه تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم، بدون شک راه این شهید عزیز در دفاع مرزهای ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

شب گذشته در حین پایش و مراقبت نوار مرزی مرزبانان هنگ مرزی بانه، با گروهک معاند درگیر شدند که سرباز وظیفه «فرزین بلیان» مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کرد و به شهادت رسید.

کد خبر 6094916

دیگر خبرها

  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • دفاع دانشجویان از مردم فلسطین نشان‌ می‌دهد حرف حق جای خود را باز می‌کند
  • توصیه مهم امام جمعه زاهدان برای اجرای قانوان عفاف و حجاب
  • معلمان الگوی خوبی برای دانش آموزان باشند
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • معلم اساسی‌ترین عامل تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • فرمانده انتظامی کردستان شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه را تسلیت گفت